Nesėkmių gniuždomas S.Vettelis tiki, kad apgins čempiono titulą

Įvykiai iki šiol tikrai nesiklostė palankiai Sebastianui Vetteliui, bet po penktadienio treniruotės Ispanijoje „Formulės 1” čempiono titulą ginančio vokiečio gerbėjai ėmė klausti – ar gali būti dar blogiau? Kai Barselonoje tradiciškai atnaujintus bolidus pristačiusios ekipos stebėjo lenktynininkus ir rinko informaciją, S.Vettelis buvo įtūžęs.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 11, 2014, 3:26 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:56 AM

26 metų vokiečio bolidas, kuriuo nepasitenkinimą lenktynininkas išreiškė daug kartų, sustojo. Po keturių ratų įvyko gedimas elektronikos sistemoje ir sportininkas antrąją treniruotę stebėjo iš šalies.

Problemų gausybė, bet keturiskart čempionas S.Vettelis optimizmo nepraranda.

„Sezonas ilgas ir visi, kad kovosiu iki galo“, - paklaustas, ar vis dar tikisi apginti čempiono titulą, kai dominuoja „Mercedes“, - sakė vokietis, kurį per Ispanijos „Grand Prix“ stebės dar daugiau akių.

Jo nesėkmė laukė ir kvalifikacijoje, kai vėl ėmė gesti bolidas.

- Barselona – tradicinė vieta, kur komandos pristato atnaujinimus. Kiek naujas buvo jūsų „RB10” bolidas?, - formula1.com paklausė S.Vettelio.

- Naujas? Ne visai. Žinoma mes turime naujų dalių ir nusprendėme pakeisti važiuoklę į „naują-seną“ variantą. Tai ne dėl to, kad mes manėme, jog kitos važiuoklės blogos, tačiau kartais turi dar kartą pasinaudoti išmėgintais ir gerai sukurtais įrankiais.

- Ką galite padaryti geriau per kitas lenktynes nei pastarosiose?

- Iš paskutinių lenktynių gavome daug informacijos. Per paskutines dvejas lenktynes turėjome tas pačias problemas, tad dabar viskas turėtų būti kitaip. Mėginsime viską perkrauti iš naujo ir pasinaudoti žiniomis, kurias įgijome.

- Čempiono titulą ginančiam žmogui neturėtų būti malonu, kai jį įveikia komandos draugas...

- Per paskutines lenktynes tarpas tarp mūsų buvo šiek tiek per didelis. Įprastai mėgini iš bolido išspausti viską. Tai galioja ir man, ir Danieliui (Ricciardo, - Red.). Danielis atliko gerą darbą ir parodė, kad nepriartėjau prie jo lygio. Tad dar yra kur jį vytis.

- Grįžkime prie Kinijos „Grand Prix“. Komanda jums nurodė praleisti Danielių, nes pats pasirinkote trijų sustojimų strategiją.

- Tuomet turėjau sustoti tris kartus techninėje aptarnavimo zonoje, tačiau padangos išlaikė kokybę ilgiau nei tikėjausi, todėl buvo priimtas sprendimas pamėginti sustoti dukart. Su trimis sustojimais būčiau užleidęs vietą dvejiems ar daugiau bolidų, o kadangi mes nesame pirmaujantys, tai buvo naudingas sprendimas.

- Turbūt nebuvo malonu, kai jūsų paprašė užleisti vietą komandos draugui. Kokia buvo jūsų reakcija?

- Aš to nesupratau. Esame kalbėję apie tokią galimybę, su kai kuo buvo sutikta. Jis nuo pat pradžių buvo pasirinkęs dviejų sustojimų strategiją, buvo greitesnis, tad nebuvo jokios priežasties vėl apie tai diskutuoti.

- Kaip jums sekasi susitvarkyti dabartinėje situacijoje? Dabar dirbate daugiau nei kada nors anksčiau?

- Tikrai nesu patenkintas. Mano situacijoje yra gerai tai, kad komandos draugas gali pilnai išnaudoti bolidą. Taip galime matyti, kas yra įmanoma.

- Esate sakęs, kad ne itin pasitikite savo bolidu. Jeigu kas nors taip kalbėtų apie automobilį, į jį net neliptų...

- Viskas labai paprasta. Kai važiuoju automobiliu, tau nėra skirtumo, ar tu prie šviesoforo sustosi dvyliktą valandą ar minute vėliau. O mūsų atveju tai turi reikšmės, nes kovojame dėl dešimčių ir šimtųjų sekundės dalių. Tokioje situacijoje pajauti skirtumus. Jeigu spausi bolidą iki pat galo ir ne viskas veiks užtikrintai, prarasi laiką sulig kiekvienu ratu. Ir visa tai susideda.

Jokiam lenktynininkui nepatinka, jeigu bolide jaučiasi nepatogiai.

- Tad ką jūs dėl to darote?

- Dabar mėgini susidoroti su situacija, nes jeigu tu nuvažiuoji šimtą ratų ir darai tas pačias klaidas, reiškias, kad nieko neišmokai. Tad savaime aišku, kad mėgini prisitaikyti – ieškai kito kampo, mėgini apeiti problemas, paprasčiausiai eksperimentuoji.

Kol kas man teko daug eksperimentuoti, tačiau sprendimų neradau.

- Sklandė gandai, kad „McLaren“ jums nusiuntė „meilės laišką“ ir mėgino pervilioti jus iš „Red Bull“ jau kitam sezonui...

- (nusijuokė). Aš jau ilgą laiką negaunu meilės laiškų. Dabar mes turime labai daug darbo, kad sumažintume atstumą iki „Mercedes“ komandos, tad esame visiškai užimti esamomis problemomis. Kitas sezonas dar toli.

- Dabar atrodo, kad jums reikia turėti ir ugniagesio gabumų...

- Turbūt taip. Labai apmaudu, kad turėjome elektronikos gedimų. Dabar dėl trumpo jungimo turėjome pakeisti visus kabelius. To per kelias minutes padaryti negali.

- Atrodo keistai, kai gedimai vyksta tik jūsų bolide. Ar tai – tiesiog nesėkmė?

- Netikiu tokiais dalykais. Visada yra priežastis, kodėl kažkas nutinka. Dabar kažkas negero vyksta su mano bolidu, bet gailesčio nereikia.

- Ar problema su elektronika – rimta? Ar tai gali jus paveikti ir per lenktynes?

- Ji nėra labai rimta, tačiau ji atsirado ir paprastai tokių dalykų neišspręsi. Per lenktynes turėsime visiškai naujus kabelius, tad su tuo bėdų neturėtų būti.

- Iš šalies stebėjote antrąją „Formulės 1” treniruotę. Kalbėjote apie didelį „Mercedes“ pranašumą prieš kitus bolidus...

- Jis yra didelis. Tačiau įprastai atsiskleidžia tiesiose atkarpose, o posūkiuose buvome pakankamai arti. Per kvalifikaciją naudojome tik Danieliaus gautą informaciją. 50 proc. informacijos neturėjome, o tai tikrai nepalengvino situacijos.

- Jums teko nuryti ne vieną pralaimėjimo kartėlį. Ar vis dar tikite, kad galite apginti titulą?

- Taip. Sezonas ilgas ir visi žino, kad nepasiduosiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.