S. Vettelio ir „Ferrari“ sąjunga: ar vokietis prikels milžiną?

„Formulės 1“ uždanga nusileido čempionato karūną ant galvos užsidėjus naujam valdovui. Abu Dabyje šampanu laistėsi ir 2014-ųjų sezono trofėjumi džiaugėsi šiemet galingai veikiančios „Mercedes“ ekipos lenktynininkas Lewisas Hamiltonas.

Nuotykį su „Red Bull“ baigęs S.Vettelis pradės kelionę „Ferrari“ komandoje.<br>AP nuotr.
Nuotykį su „Red Bull“ baigęs S.Vettelis pradės kelionę „Ferrari“ komandoje.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

AP ir lrytas.lt inf.

Nov 24, 2014, 1:33 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 6:18 PM

Būtent šį sezoną 11 lenktynių laimėjęs britas padėjo simbolinį tašką Sebastiano Vettelio užkariavimų istorijoje. Bet generolas iš Vokietijos turi ambicijų sugrįžti.

Skaudus likimas

S.Vetteliui šis sezonas nebuvo lengvas. Keturis čempiono titulus iš eilės iškovojęs 27 metų sportininkas kovojo ne tik su varžovais, bet ir su nuolat gendančiu „Red Bull“ bolidu. Prie „Formulės 1“ pokyčių „Red Bull“ prisitaikyti nespėjo ir S.Vetteliui bendroje įskaitoje teko tenkintis 5-ąja vieta.

Kitą sezoną S.Vettelis ketina sugrįžti su trenksmu ir jau kitoje komandoje. Šįkart jis vairuos ryškiai raudoną „Ferrari“ bolidą, simbolizuosiantį prestižiškiausios „Formulės 1“ komandos ir sėkmingiausio šios eros lenktynininko sąjungą.

Bet prieš akis – juodas darbas.

„Ferrari“ ir S.Vettelio realybė – skaudi. Ir komanda, ir lenktynininkas išlėkė iš kelio ir dabar yra vienas kitam reikalingi. Jeigu ši sąjunga pasiteisins – garsusis vardas atsidurs viršūnėje, o lenktynininkas sugrįš į sostą.

Iššūkių nebijo

Šį sezoną „Ferrari“ pirmą kartą nuo 1993-ųjų nelaimėjo nė vienerių lenktynių. S.Vettelis be pergalės liko pirmą kartą nuo 2007-ųjų, kai debiutavo „Formulėje 1“ ir pasirodė tik aštuoniuose „Grand Prix“.

Nemenkas kontrastas, prisiminus praėjusį sezoną, kai S.Vettelis laimėjo 13 kartų. Šiemet jam pavyko vos keturiskart užlipti ant podiumo. Nuo L.Hamiltono jis atsiliko 217 taškų.

„Žinau, kad manęs laukia kalnai darbo, bet aš pats tai pasirinkau, – sakė S.Vettelis. – Jeigu kartu įkopsime į kalną, atsiras labai stiprus ryšys, o tada viskas baigsis sėkmingai. Tai fantastiška perspektyva.“

Abejoms pusėms prireiks ne tik didžiulio atsidavimo, bet, panašu, ir didelės kantrybės.

Nauja era

Po Fernando Alonso triumfo Ispanijos „Grand Prix“ praėjusių metų gegužę, „Ferrari“ 33 lenktynes baigė be pergalių. Tai skausmingai ilga serija, privertusi komandą imtis pokyčių – ilgalaikį direktorių Stefano Domenicali pakeitė Marco Mattiacci. Pirmadienį komanda paskelbė, kad atsisako ir M.Mattiacci paslaugų, o jį keičia Maruizio Arrivabene.

S.Vettelis „Ferrari“ komandoje užims F.Alonso vietą. Po penkių sezonų, iš kurių trys baigėsi antroje vietoje, dukart „Formulės 1“ čempionas nusprendė, kad nuotykių pakaks. „Ferrari“ jam siūlė sutartį iki 2019 metų, bet jis tarė „sudie“ ekipai. Dabar užkulisiuose kalbama, kad F.Alonso „McLaren“ komandoje pakeis Jensoną Buttoną.

„Tiek mes, tiek jis norėjome pradėti naują ciklą, – sakė M.Mattiacci. – Dabar gavome vieną jauniausių „Formulės 1“ čempionų istorijoje.“

Pademonstravo išmintį

Per S.Vettelio erą „Red Bull“ komandoje „Ferrari“ būtent konkuravo su šia komanda, tačiau šiemet situacija pasikeitė ir ji nedžiugina. Šiemet „Ferrari“ gerokai atsiliko nuo lyderės „Mercedes“ komandos. „Ferrari“ konstruktorių taurėje užėmė tik ketvirtąją vietą, o iki trečioje vietoje likusios „Williams“ pritrūko 100 taškų.

Šis faktorius apribojo „Ferrari“ derybų galią, kai teko sėsti prie bendro stalo su S.Vetteliu.

„Argumentai turi būti solidūs. Projektas, investicijos. Tu nemėgini visko nupiešti pernelyg spalvingai, – sakė M.Mattiacci. – Mane sužavėjo, koks jis protingas. Tai išskirtinai sumanus žmogus.“

Tačiau legendinį Michaelį Schumacherį nuo vaikystės garbinusiam S.Vetteliui šis iššūkis bus milžiniškas.

Juodas sezonas

Šį sezoną S.Vettelis spaudimą jautė iš visų pusių. Jam ne tik nepavyko deramai kovoti dėl titulo, bet sportininkas pralaimėjo ekipos draugui Danieliui Ricciardo, nors šis – mažiau žinomas ir gerokai mažiau patyręs lenktynininkas.

S.Vettelis turėjome būti D.Ricciardo mentoriumi, bet juos palyginus atrodė, kad australas yra daugiau „Formulės 1“ duonos ragavęs lenktynininkas.

S.Vettelis šį sezoną liko ir be „pole“ pozicijų. O paskutiniai septyni bandymai patekti į kvalifikacijos ketvertuką sėkmingai baigėsi vos kartą.

Nemenkas nuopolis lenktynininkui, kuris per karjerą yra laimėjęs 39 „Grand Prix“ apdovanojimus, 45 kartus lenktynes pradėjo iš pirmosios pozicijos.

„Jeigu pažiūrėsime į bendrą šių metų situaciją, tuomet taip, jie buvo sunkūs,– sakė S.Vettelis. – Visą sezoną teko susidurti su techninėmis problemomis, o tai gyvenimo nepalengvino.“

Tapo vyru

S.Vettelio karjera „Red Bull“ komandoje baigėsi neskaniai. Į aukštumas čia įkopęs sportininkas Abu Dabio „Grand Prix“ tašką padėjo aštuntoje vietoje. Tiesa, kovą jis pradėjo paskutinėje vietoje, kai „Formulės 1“ organizatoriai nubaudė „Red Bull“ komandą dėl netinkamų priekinių sparnų.

Ir nors pakylėjimo auros nebuvo, „Red Bull“ bent jau ant garažo grindų užrašė „Danke Seb!“ (Ačiū, Sebai!“).

„Atgal galime žiūrėti su dideliu pasididžiavimu, – sakė „Red Bull“ direktorius Christianas Horneris. – Viskas sukasi ne tik apie patirtis trasoje. Gyvenimas vyksta ir už garažo ribų. Kai atvyko, jis buvo berniukas, o dabar mus palieka jaunas vyras. Jis gali didžiuotis tuo, ką pasiekė.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.