„Formulės 1“ komandos rikiuojasi prie starto: į ką žiūrėti?

Sekmadienį bus duotas startas pirmosioms „Formulės 1“ sezono lenktynėms. Melburne apie savo planus dominuoti ir šiemet pranešti mėgins „Mercedes“ komanda, pernai savo lenktynininkus sustačiusi ant aukščiausių pakylos laiptelių, bet gerbėjai tikisi intrigos. Buvę čempionai Sebastianas Vettelis ir Fernando Alonso užkariavimų sieks kitose komandose, o ekipos ruošia spąstus varžovams.

L.Hamiltonas sieks apginti čempiono titulą, bet į jo vietą yra daugiau nei vienas kandidatas.<br>AP nuotr.
L.Hamiltonas sieks apginti čempiono titulą, bet į jo vietą yra daugiau nei vienas kandidatas.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

AP ir lrytas.lt inf.

Mar 12, 2015, 1:00 PM, atnaujinta Jan 10, 2018, 8:17 PM

Pateikiame penkias intrigas, kurias bus įdomu sekti naujajame sezone.

Geriausi priešai

Lewisas Hamiltonas ir Nico Rosbergas praėjusį sezoną dirbo kartu taip gerai, kaip jokia kita komanda, užkariaujanti viršūnę. Tačiau tai buvo tik viena medalio pusė. Abu lenktynininkai spaudė vienas kitą ir kovojo dėl pirmosios vietos čempionate. Įtampa jų santykius pastūmėjo labai arti lūžio taško.

„Mercedes“ aistruoliai piktinosi, kai L.Hamiltonas ir N.Rosbergas susidūrė Belgijoje. Avarija privertė britą pasitraukti ir tai vokiečiui suteikė 29 taškų pranašumą bendrojoje įskaitoje. Bet L.Hamiltonas pasitraukė iš lenktynių, bet ne kovos. Jis į situaciją atsakė meistriškai – laimėjo šešias iš septynių likusių lenktynių ir iškovojo antrąjį „Formulės 1“ čempiono titulą karjeroje.

Pasirengimo sezonui bandymai rodo, kad „Mercedes" tęs savo žygį ir naujajame sezone, tad gerbėjų laukia dar viena L.Hamiltono ir N.Rosbergo kova ringe.

Ar kas nors gali įsiterpti tarp praėjusio sezono „Formulės 1" titanų?

„Red Bull“ lenktynininkas Danielis Ricciardo pernai buvo vienintelis žmogus, kuriam pavyko nugvelbti pergales iš „Mercedes“ komandos. Dabar „Red Bull“ savo sezoną stato ant patobulintų „Renault“ variklių ir tikisi sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“, tačiau kalbėti apie pranašumą dar anksti.

Vilčių turi ir „Ferrari“. Komandos lūkesčiai nugulė ant keturiskart čempiono S.Vettelio pečių. Iš „Red Bull“ atvykęs vokietis žada daug, bet „Ferrari“ reikia nemažai padirbėti gamykloje, kad S.Vetteliui įteiktų jo vertą variklį.

„Formulės 1“ gerbėjai gali tikėtis didesnės konkurencijos dėl titulo, bet greičiausiai ir vėl turės didžiausią dėmesį skirti „Mercedes“ intrigoms. N.Rosbergas tikisi, kad 2015-ieji – jo metai, bet L.Hamiltonas neturi jokių priežasčių, dėl kurių turėtų į priekį praleisti ekipos draugą.

Kantrus laukimas

Daug žada „McLaren“ kombinacija iš čempionų duonos ragavusių F.Alonso, Jensono Buttono ir „Honda“ variklių. Na, tai gerai skamba bent jau ant popieriaus.

Su „Honda“ varikliais „McLaren“ komanda yra laimėjusi pusę iš savo aštuonių konstruktorių taurių, tad ekipos gerbėjai džiaugiasi, kad variklių tiekėjas sugrįžta po šešerių metų pertraukos. „Ferrari“ palikęs F.Alonso tikisi skambaus sugrįžimo į „McLaren“. 33 metų ispanas sieks nuplauti nesėkmingą 2007-ųjų sezoną, po kurio išsiskyrė su komanda.

Jis ir J.Buttonas „Formulėje 1“ yra varžęsi daugiau nei 500 lenktynių ir abu tikisi pagaliau gauti tinkamus bolidus. F.Alonso ir J.Buttonas „Formulėje 1“ dabar geriausiai žinomi dėl to, kad gavo ypatingai prastus įrankius, tačiau iš jų išspaudė daugiau nei kas tikėjosi.

Šių įgūdžių ir valios jiems prireiks labiau nei bet kada, nes „Honda“ dar reikia pasivyti konkurentus, modeliuojant variklius.

Bandymai atskleidė daugybę galimų problemų, bet didžiausiu smūgiu tapo F.Alonso avarija. Sportininkas patyrė smegenų sukrėtimą ir praleis „Formulės 1“ sezono atidarymą Australijoje.

Šįkart J.Buttonui teks važiuoti kartu su Kevinu Magnussenu.

„Formulės 1“ grimuoja nosytę

Į 2014 metų sezoną komandos žengė atsargiai. „Formulėje 1“ įvyko daugybė techninių pasikeitimų, o komandos buvo priverstos pristatyti naujus kompleksinius variklius. Šį sezoną pokyčių – gerokai mažiau.

Vienas pastebimiausių pasikeitimų – priekinio sparno galas leisis žemyn, nes per pastaruosius metus pamėgtas aukštas priekis buvo uždraustas. Tai privertė rimčiau padirbėti aerodinamikos dizaineriams, bet užtat turėsime estetiškai malonesnį vaizdą.

Šiemet įsigalės ir lenktynininkų bei štabo komunikacijos draudimai. Komandos negalės su sportininkais per lenktynes dalintis technine informacija. Pavyzdžiui detalėmis dėl kuro naudojimo. „Formulėje 1“ klaida skaičiuojant kurą gali pergalę paversti pralaimėjimu, tad reikia galvoti ir apie netikėtumus.

Beje, pakeistas ir kai kurių lenktynių laikas. Taip „Formulė 1“ reagavo į rimtą Juleso Bianchi avariją pernai Japonijoje. Prancūzų lenktynininkas patyrė daugybines galvos traumas, kai rėžėsi tiesiai į trasoje buvusį kraną. Prastas matomumas ir drėgmė kainavo labai daug, o šios lenktynės baigėsi prieblandoje.

J.Bianchi vis dar išlieka kritinės būklės.

Spalvų skirstymas

Praėjus metams po to, kai lenktynininkams paskyrė individualius numerius, „Formulė 1“ nori sporto žvaigždes priversti naudoti šalmus, pagal kuriuos juos galėtų atpažinti sirgaliai. Pasiūlyta taisyklė nori kiek galima mažiau sumažinti šalmų dizainų skaičių. „Formulė 1“ nori, kad lenktynininkai negalėtų dažnai keisti šalmo. Taip juos geriau atpažintų ir trasoje esantys gerbėjai, ir televizijos žiūrovai.

Tiesa, šią idėją dar turi patvirtinti Pasaulio motosporto taryba.

Kai buvo „Red Bull“ komandoje, S.Vettelis mėgo reguliariai keisti šalmą ir pademonstruodavo inovatyvias idėjas. Ir jis nebuvo vienintelis lenktynininkas, mėgęs skirtingus šalmų dizainus. Šalmų keitimas pritraukdavo dėmesį, socialinuose tinkluose įžiebdavo diskusijas ir netgi padėdavo lenktynininkams pasirašyti trumpalaikes rėmimo sutartis. Tačiau tuo pačiu tai keldavo suirutę, nes žiūrovams darydavosi sunku atskirti, kur yra kuris lenktynininkas.

Kai kurie lenktynininkai jau skundėsi, kad naujoji taisyklė trukdytų laisvei išreikšti save, bet panašu, kad pergalę čia laimės patogumo norintys sirgaliai.

Kitas žingsnis, galintis padėti sirgaliams, galėtų būti didesni numeriai ant bolidų.

Ar bus ir kada bus startas?

Į 2015 metų sezoną paskutinę minutę įsiveržė „Manor“ komanda, kuri pastaruosius penkerius „Formulės 1“ sezonus dalyvavo „Virgin“ ir „Marsussia“ vardais. Ekipa pernai praleido paskutines lenktynes, o banko sąskaitose buvo tokie minusai, kad buvo manoma, jog komanda taps kita „Caterham“ ir papildys nesusiklosčiusių „Formulės 1“ odisėjų sąrašą.

Tačiau viską pakeitė atvykęs naujas savininkas Stephenas Fitzpatrickas. „Ovo energy“ kompanijos vadovas įtikino variklių tiekėją „Ferrari“ ir dabar komanda laukia starto, tik neaišku, kada jis bus.

Tiesa, „Manor“ labai ilgą laiką neįvardijo, kas bus antruoju lenktynininku. Pirmuoju tapo Willas Stevensas, kuris pernai buvo „Caterham“ komandoje. Paskutinėmis dienomis buvo patvirtinta Roberto Merhi kandidatūra.

Ko galima tikėtis iš „Manor“? Sunku nuspėti. Komanda nedalyvavo bandymuose, tad kalbėti apie ambicijas Melburne – laba isunku.

Komandos per sezoną gali praleisti tris startus ir negauti už tai baudos. Tai reiškia, kad „Manor" turi laiko iki Bahreino „Grand Prix“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.