D. Matijošaitis lenktyniaus istorinėje „Formulės 1“ trasoje

Jau devynerius metus Imolos trasoje nebevyksta „Formulės 1“ varžybos, ji iškrito iš svarbiausių pasaulio lenktynių žemėlapio, bet neprarado savo istorijos ir unikalumo. Todėl šios trasos neaplenkė Europos Le Mano serijos lenktynės, kuriose dalyvauja „SVK by Speed Factory“ komanda su lietuviu pilotu Dainiumi Matijošaičiu.

Imolos trasa mena daug svarbių įvykių.<br>A.Venskaus nuotr.
Imolos trasa mena daug svarbių įvykių.<br>A.Venskaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 16, 2015, 4:33 PM, atnaujinta Jan 3, 2018, 1:12 PM

D.Matijošaitis su dar dviem lenktynininkais – latviu Konstantinu Calko ir ispanu Jesusu Fusteriu dalyvaus keturių valandų ištvermės lenktynėse trasoje, kurioje užaugo „Ferrari“, „Lamborghini“, „Maserati“ ir kiti garsiausi Italijos automobilių gamintojai.

Joje daugiau nei ketvirtį amžiaus vyko „Formulės 1“ San Marino didžiojo prizo varžybos, čia savo gyvenimą baigė viena garsiausių visų laikų automobilių sporto asmenybių Ayrtonas Senna.

Penktadienį kai automobilis „Ginneta-Nissan LMP3“ buvo atiduotas techninei komisijai, lenktynininkai turėjo progą pasivaikščioti beveik 5 km ilgio trasa. Niekada šioje trasoje nebuvę sportininkai visus penkiolika jos posūkių moka atmintinai. Valandų valandas jie praleidžia studijuodami vaizdo įrašus, suka ratus simuliatoriuose, bet retas atsisakys apeiti ratą šia trasa.

„Niekada iki tol nebuvus trasoje, tikrai nepakenks apeiti jos ratą. Be to gali pamatyti įvairių smulkmenų – aukštesnius pakilimus, kur geriau jau neleisti rato, nes automobilį gali sumėtyti ir sulaužyti“, – sakė D.Matijošaitis.

Lenktynininkas atkreipė dėmesį ir į kai kur paklotus specialius kilimus už trasos trajektorijos ribų.

„Jie šiek tiek dovanoja klaidas. Jei už trajektorijos eina kilimas, o ne žvyras, tai dar turi galimybę pasitaisyti ir grįžti į trasą. Atsidūręs ant žvyro, vienas neišvažiuosi“, – sakė D.Matijošaitis.

Sekmadienį vyksiančiose varžybose tie kilimai gali daugiau pakenkti, nei padėti. Ne viena orų prognozė žada lietų. Jei lis ir kilimai sušlaps, tai jie taps slidūs it ledas.

Nemažai posūkių trasoje yra apgaulingi. Tą rodo ir į pievas vedančios stabdymo žymės.

„Trasa sudėtinga ir pavojinga. Iš vienos pusės – joje gerai tobulėji, bet iš kitos – labai baisu“, – sakė lenktynininkas.

Apie trasos sudėtingumą byloja ir šimtai padangų žymių ant dangos, kurios niekur neveda, bet trasa nėra tokia pavojinga, kokia buvo prieš du dešimtmečius.

1994 metais šioje trasoje įvyko vienas didžiausių „Formulės 1“ skandalų, kuris iki šiol nėra iki galo atskleistas. Tada per kvalifikaciją žuvo austrų lenktynininkas Ronaldas Ratzenbergeris, o kitą dieną ir Brazilijos žvaigždė A.Senna.

„Jau po R.Ratzenbergerio žūties lenktynėse turėjo būti nutrauktos, bet lėmė dideli pinigai ir jo žūtis buvo laikoma paslaptyje. Jei tik jis būtų žuvęs tą savaitę, tai relikvijų šioje vietoje būtų daugiau. Visi prisimena tik A.Senną“, – sakė D. Matijošaitis.

Abiejų lenktynininkų žūčių vietos pažymėtos altorėliais, o trasos viduje esančiame parke stovi ir dviejų metrų aukščio A.Sennos skulptūra.

Šeštadienį lenktynininkai surengs dvi treniruotes trasoje, o sekmadienį jų jau laukia varžybos nuo 15 valandos Lietuvos laiku.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: apie ką tarėsi ir dėl ko susitarė koalicinė taryba?