Avariją patyręs V. Žala po sunkios dienos ją vadina menkniekiu

Šių metų Dakaro lenktynėse ekstremalių išbandymų sportininkams tikrai netrūksta. Liūčių jie jau gavo, aukštikalnės – įveiktos, o sausio 12 dieną, kai lenktynininkams reikėjo važiuoti 9-ą etapą, papildomu netikėtu faktoriumi tapo karštis.

V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
V.Žala greičio ruože patyrė tiek sunkumų, kad net smūgis į medį atrodo menkniekis.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jan 13, 2016, 8:49 AM, atnaujinta Jun 11, 2017, 7:09 AM

Lyg kopų ir nuovargio būtų per maža, gamta iš visų dalyvių pareikalavo maksimalių jėgų – net pavėsyje oras buvo įkaitęs iki beveik 50 laipsnių.

Toks karštis privertė organizatorius sutrumpinti etapo greta Beleno miesto trasą, kad būtų užtikrintas dalyvių saugumas. „Agrorodeo“ komanda, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, su karščiu susitvarkė.

Susitvarkė ir su techninėmis problemomis, kurios ir šiame etape neleido pademonstruoti tikrųjų „Seat Leon Dakar“ galimybių.

Startavę iš 79 vietos lenktynininkai tradiciškai lenkė vieną varžovą po kito. Tačiau smėlynuose pradėjo „ožiuotis“ sankaba. „Susitvarkėme, šokame į „bitutę“ ir judame toliau“, – pranešė sportininkai, pirmajame kontroliniame punkte, kuriame jiems buvo užfiksuota 72-a vieta.

Nors nuo etapo lyderių Vaidotas ir Saulius jau buvo atsilikę beveik 3 valandas.

Deja, karštis padarė savo – pradėjo kaisti dyzelinis variklis, todėl ir etapo viduryje teko padaryti priverstinę pertraukėlę.

„Išvažiavome į etapą su didelėmis viltimis ir pradėjome varžybas sėkmingai. Smėlynuose aplenkėme ne vieną varžovą, tačiau buvome priversti stabtelėti – užkaito sankaba. Kol nuėmėme apsaugas, kol sugalvojome, kaip ją atvėsinti, praradome laiko.

Pratęsėme lenktynes tausodami techniką, tačiau po to pradėjo kaisti variklis. Tikrai pagirtinai išsisukome iš didžiausios šios dienos etapo baisybės – smėlingo kanjono. Sakyčiau, kad ten palikome gal 20 varžovų automobilių, o gal ir dar daugiau.

O mes, radę alternatyvų kelią, sėkmingai išsikapstėme, tiesa, vieną automobilio šoną ir veidrodėlį į medį kiek nubraukėme, tačiau tokia „kosmetika“ – nieko blogo. Manau, kad kai kuriems varžovams tame kanjone Dakaras turbūt ir baigsis, jie išsikapstyti vilčių turėjo labai nedaug.

Kai tuos keliasdešimt kilometrų tikrai žiaurios bekelės įveikėme, vėl pradėjo kaisti sankaba – teko vėl pakartoti jos aušinimo procesą... Bet kadangi etapas buvo sutrumpintas, tai pasiekėme finišą, dabar mechanikai tvarko automobilį, o mes bandome kiek atsigauti.

Nes diena buvo nerealiai karšta. Kai teko darbuotis lauke, bandydavome ieškoti šešėlio, bet jį rasti buvo sudėtinga. Bijojome, kad negautume šiluminio smūgio, išgėrėme labai daug vandens, nes karštis buvo tikrai žudantis.

Lieka dar keturios dienas, per kurias tikimės smagiai prasilėkti. Tik rytojus dar bus labai labai sunkus. O po to jau, jaučiame, artės finišas“, – pasiekęs Belene esančią stovyklą pasakojo Saulius Jurgelėnas.

Preliminariais duomenimis „Agrorodeo“ komanda etapą baigė 60-oje vietoje. Nuo devintame etape sėkmingiausiai pasirodžiusio ispano Carloso Sainzo iš „Peugeot“ komandos, „Agrorodeo“ komandos nariai atsiliko 5 val. 31 min. 26 sek.

Trečiadienį Dakaro dalyvių laukia bene paskutinis smėlynų išbandymas – iš Beleno į La Rioją sportininkams teks nuvažiuoti net 763 km, o greičio ruožo ilgis – 278 km. Aišku, jeigu etapo per Fiambala kopas organizatoriai dėl vienų ar kitų priežasčių nepakoreguos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: Lietuvoje ir visoje Europoje minima Europos diena