Dakaro dalyviai atskleidė, kiek jiems kainavo lenktynės

Dvi savaites trukęs Dakaro ralis pasibaigė.

Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Prabilęs apie Lietuvos automobilių sporto federacijos pasyvumą A.Juknevičius sulaukė jos pykčio.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

„Lietuvos ryto televizija“

Jan 19, 2016, 6:15 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 5:04 PM

Dakaro įspūdžiais „Lietuvos ryto“ televizijos aktualių pokalbių laidoje „Lietuva tiesiogiai“ su žurnaliste Daiva Žeimyte dalinosi lenktynininkai Benediktas Vanagas, Antanas Juknevičius bei Vaidotas Žala.

– Sveiki sugrįžę, kokios nuotaikos?

(V. Žala) Kol vyrai dar važiavo, aš du greičio ruožus miegojau. Mano tai puikiausios nuotaikos. Mūsų šiemet Dakaras buvo, galbūt, chaotiškiausias. Naktimis grįždavom, labai laukiau miego, poilsio akimirkų.

– Rezultatas: Benediktas – 26 vieta, Antanas – 27 vieta. Benediktai, praėjusiais metais Jūsų rezultatas buvo geresnis.

(B. Vanagas) Ralio metu tu atvažiuoji su tam tikra intencija, tikslaus plano sudėlioti neįmanoma. Galima sulyginti su pasaulinio karo fronto linija, tiek besikeičiančios informacijos, kad atvažiuoti su pasakymu, kad darysim tokius sprendimus ir užimsim tokią vietą yra neįmanoma.

Visų lenktynių metu priiminėjom sprendimus, dėl jų esame finiše. Rezultatą galima vertinti įvairiai, mes džiaugiamės, kad finišas yra pasiektas. Atvažiuodami šiais metais mes žinojom, kad bus konkurencija, geresnė technika. Šių metų šuolis buvo stulbinantis.

– Antanai, sakėt, kad galėjo būti geresnis rezultatas, su Benediktu galėjot būti dvidešimtuke, bet negi Top-30 nenumaldo tų ambicijų?

(A. Juknevičius) Rezultatas yra labai solidus, mano pasimatė dėl to, nes pirmą kartą važiavau su geru automobiliu. Puikiai suprantu Vaidotą, kai turi potencialą ir gali važiuoti.

Rezultatas yra neblogas, bet, kad galėjo būti geresnis, aš buvau įsitikinęs. Dakare yra loterijos, fortūnos, niekada negali sakyti, kaip bus kitais metais. Mes dėsim pastangas, kad rezultatai bus dar geresni. Į tą dvidešimtuką žiūrint, kokie ten automobiliai, kiekvienais metais ten darosi vis sunkiau įlįsti. Lenktynininkai vieni geriausių pasaulio pilotų, automobiliai labai geri.

– Vaidotai, ar planuojate ir kitais metais tuo pačiu automobiliu važiuoti?

(V. Žala) Beveik esu tikras, kad su tuo pačiu važiuosim, tik reikia kur kas daugiau namų darbų padaryti. Šiemet prisukom daug kilometrų, bet tos sąlygos, kurias Dakare turim, nieko panašaus neturim.

– Esate numatęs, ką pirmiausia tobulinsite?

(V. Žala) Sudėtingiausias darbas yra susireguliuoti tą dyzelį, nes dyzelis į automobilių sportą įlindęs pakankamai neseniai, surasti specialistų, kurie gali profesionaliai su juo dirbti, nėra lengva, ypač tokiomis sudėtingomis sąlygomis.

Pirmas darbas – pabandyti privesti mašiną iki būklės, kad ji galėtų važiuoti, tada – važiuoti ten, kur yra panašios sąlygos ir ją testuoti. Lietuviškomis sąlygomis tikrai neištestuosim, važiuot reikia į karštį, aukštį.

– Antanai, ar suklysiu sakydama, kad Jūsų tikslas šių metų Dakare buvo ne tik geresnis asmeninis rezultatas, bet ir noras duoti Benediktui į kaulus?

(A. Juknevičius) Visiška nesąmonė, daug kas taip iškraipė. Sakiau išvažiuodamas ir daug kas neteisingai pacitavo. Aš linkiu bet kuriam iš mūsų ekipažų pagerinti pernykštį Benedikto rezultatą, netgi ir pačiam Benediktui, tai būtų progresas.

Visiems linkėjau pabaigti, liūdna, kad Vaidotui tiek nedaug trūko. Mums tai nepavyko šiemet. Iš vienos pusės progreso nėra, iš kitos – viskas yra neblogai. Uždaviniai atsideda kitiems metams.

– Benediktas yra ir jūsų konkurentas.

(A. Juknevičius) Mes vienaip ar kitaip visi esam konkurentai, galim vartytis kaip žalčiai, kad esam bičiuliai, draugai, bet mes konkuruojam ir dėl tos pačios žiniasklaidos dėmesio, rėmėjų, Lietuvoje nėra didelės rinkos. Būdami bičiuliais, trasoje esame konkurentai, tai yra visiškai normalu.

– Kaip ten su tuo pypinimu vienam ruože?

(A. Juknevičius) Aš tik šiandien tai išgirdau. Mano nuomone, tai visiškas briedas, yra labai aišku: jeigu gauni signalą, aš visada iš karto pasitraukiu. Benediktas supranta puikiai, jeigu jis nepriartėjo arčiau nei 200 metrų, aš negaliu girdėt, o jei jis yra už 2 km ir pypina, tai žinai.

Bet kuris paspaudimas yra užfiksuojamas įrenginio, jeigu būtų tokia situacija, kad tų paspaudimų kiekis būtų nenormalus, jis tai atvažiavęs galėtų pasakyti teisėjams, kad nepraleidau, ir mane už tai galėtų pašalinti iš varžybų.

(B. Vanagas) Mes apie porą šimtų kilometrų važiavom, tai faktas. Aš negaliu teigti, kad Antanas mane girdėjo, žinau, kaip veikia ši sistema. Jei tu girdi, privalai praleisti. Lenktynininkų yra įvairių, mes nėjom ir nerašėm protestų, nes tai būtų negražu. To dalyko netikrinom, pasitikiu Antanu, jeigu jis sakė, kad mūsų negirdėjo, vadinasi, mes nebuvom priartėję daugiau, nei 200 metrų.

– Suprantu, kad buvo tam tikrų ruožų, kur bandėt vienas kitą lenkti?

(A. Juknevičius) Ir aš Benediktą lenkiau ne kartą, ir jis mane lenkė. Benediktas vienose atkarpose greitesnis, aš kitose. Natūralu, kai važiuoji, su tomis pačiomis mašinomis trasoje susitinki ne kartą.

[...]

– Kiek Dakaro ralis jums kainavo?

(V. Žala) Neimant automobilio kaštų turbūt 150 tūkst. eurų. Gal ir daugiau. Ačiū Dievui, jeigu startavom su nuliu, per 2-3 mėnesius įsibėgėjom ir radom partnerių, kurie mums ženkliai padėjo. Šiek tiek savų reikėjo pridėti, bet įsivaizdavau kur kas prastesnį scenarijų.

(A. Juknevičius) Bendrai mūsų Dakaro biudžetas yra 300 tūkst. eurų.

(B. Vanagas) Šiais metais išleidome beveik 1 mln. eurų, bet gaminomės naują serviso sunkvežimį, kuris kainavo beveik pusę šios sumos. Neskaičiavau, kiek kainavo lenktynės, nes darėme daug investicijų. Mūsų biudžetas, matant komandas, būtų labai panašus, kaip ir Antano.

– Jeigu kalbėtume apie tą finansavimą, Antano lenktynių metu išsakyta pozicija dėl Automobilių sporto federacijos, kad kreipiamas per mažas dėmesys, lenktynininkai, kurie šalį atstovauja, negauna pakankamai daug dėmesio. Benediktai, jūsų nuomonė?

(B. Vanagas) Kiekvienas lenktynininkas atstovauja šalį viena ar kita prasme. Federacija yra lenktynininkų sąjunga, mes padarome, kad ta federacija išsilaikytų. Mūsų atveju federacija Dakare nėra padėjusi visiškai niekada.

– Jūsų atveju federacijos vadovo įmonė yra padėjusi.

(B. Vanagas) Federacijos vadovo įmonė ir federacija yra du visiškai skirtingi dalykai. Mes padarėme susitarimą su Romo Austinsko įmone „Autopaslauga“, R. Austinskas tuo metu net nebuvo federacijos prezidentas.

Atsiranda tam tikro profaniškumo elementų. Situacija nėra aiški iki galo, o pradedam ieškoti sensacijų ten, kur jų fiziškai nėra. Duodamas penas diskusijoms, kurios niekuo nepagrįstos. Viskas prasidėjo nuo to, kad buvo drąsokas, gal emocionalus Antano pareiškimas. Visiškai nekaltinu Antano.

– Jūs vis dar neketinate eiti į tą spaudos konferenciją, kurią federacija organizuoja?

(A. Juknevičius) Nežinau. Grįšiu, pasitarsim su komanda, tai nebuvo mano vieno sprendimas. Federacija visiškai neprisidėjo prie mūsų dalyvavimo nė vienais metais, niekada.

Man nepatiko tai, kad kai mes grįžtam iš Dakaro, ant savo kupros kiekviena komanda veža biudžetą, visus metus dirbam, tada federacija nori pasirodyti visiems, kad ji yra svarbi, nors mums nieko nepadeda.

Bet kuri federacija, jeigu ji nori dirbti gerai, turi atlikti ne tik administratoriaus funkciją, bet ir būti lobiste, padėti vystyti tą sporto šaką, tai svarbiausias dalykas. Dabar Automobilių sporto federacija administruoja ir visai neblogai, duoda licencijas, leidimus organizuoti renginius.

Bet jeigu atlieki tik administracinę funkciją, nedeklaruok, kad remi tą sportą. Šitą ir pareiškiau. Dabar federacija ne tik mums neprisidėjo, bet ir paėmė pinigus už tas korteles, licenciją. Jokio palaikymo nėra, bet grįžus kažkodėl norima pasirodyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.