Į Norvegiją persikėlęs lietuvis išpildė savo svajonę

Prieš 7 metus į Oslą emigravęs Marius Andriuškevičius jau tada domėjosi automobilių sportu. Traukos varžybose kartas nuo karto sudalyvaudavęs vilnietis, susidomėjimo kryptį pakeitė po pasivažinėjimo „Nissan“ bolidu šonaslydžio treniruotėse.

M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
M.Andriuškevičius, išvykęs į Norvegiją, tapo vienu iš garsiausių šonaslidininkų šioje šalyje.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 29, 2016, 12:32 PM, atnaujinta May 31, 2017, 7:49 AM

Savo „Audi Turbo Quattro“ išmainė į „BMW e30“, o sėkmingai įleidęs šaknis Norvegijos sostinėje, šio sporto ėmėsi iš peties.

Apie Mariaus, kaip šonaslidininko karjerą pasaulis sužinojo dar praeitais metais, kai 2015-ųjų „Formula Drift“ nugalėtojas norvegas Fredrikas Aasbo savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje padėkojo lietuviui už pagalbą ir pakvietė visus sekti Mariaus progresą sporte.

Ši padėka išreikšta ne be reikalo – M.Andriuškevičius ir komandos draugas Glenas ne kartą padėjo pasaulinio lygio slydimo žvaigždei: „Su Aasbo neesam dideli draugai, bet gerais pažįstamais galim vadintis. Susipažinom kai jam reikėjo dalių, kurias aš turėjau, keliskart su Glenu vežėm jam variklius.

„Gatebilyje“ keliskart teko įrankiais vienas kitą gelbėti. Jo žinutė „Facebook“ man buvo maloni staigmena, turbūt dėl to mano „Atleto“ puslapio mėgėjų skaičius tą pačią dieną paaugo 1000 naujų sekėjų“, – juokėsi Marius.

Savo karjerą M.Andriuškevičius pradėjo paprastai – gavęs paragauti šonaslydžio teikiamų malonumų.

„Pradžia, manau, būtų nuo to momento kai susipažinau su Mantu Kisielium ir broliais Kovalenkomis. Mantas pravežė savuoju „Nissan“ ir nuo tada „užsikabliavau“ ir aš.

Tuo metu vairavau „Audi 90B2 Turbo Quattro“ ir labiau domėjausi „dragu“. Po pasivėžinimo su Mantu, nusprendžiau išsiimti „Audi“ priekinius pusašius, o tada ir prasidėjo“,- prisiminė Osle gyvenantis lietuvis.

Lietuvoje jo šonaslydžio karjera apsiribojo keliomis treniruotėmis bei mėgėjišku dalyvavimu tuo metu gyvavusiame „Driftingo čempionate“.

Iškeliavus į Oslą ir bandant įsitvirtinti, šonaslydžio svajonės aprimo – tik įsitvirtinus ir pramokus kalbą, prasidėjo BMW E30 paieškos. Draugų atkalbėtas nuo „burtavimo“, Marius pasirinko klasika šonaslydije virtusį „2JZ“ motorą, sumontavo saugos lankus ir jau 2013 –aisiais užsiregistravo į „Norvegijos Drifto čempionato“ „Semi-Pro“ lygos varžybas.

„Sezono planas buvo patekti į „Top 16“, o gavosi taip, kad užbaigiau sezoną būdamas trečioje vietoje bendroje įskaitoje. Tai paskatino investuoti ir ruoštis kitiems metams. 2014-aisiais buvau permestas i PRO klasę, čia sezoną užbaigiau būdamas 4-tas bendroje įskaitoje.

2015-aisiais skubus progresas buvo pristabdytas – sezono pradžioje lūžęs variklio vožtuvas gerokai apkartino planus varžytis „Scandinavian Power Drift“ serijoje“, – savo pasiekimus apžvelgė tautietis.

Be kovų Norvegijos šonaslydžio čempionate, Marius dalyvavo ir keliuose iš pasaulyje pagarsėjusių „Gatebil“ renginių, tiesa pastarieji jam atsiėjo nepigiai – vieno tokio pasivažinėjimo sąmata nesunkiai perkopia ir 2000 eurų, tačiau Marius sako, jog „Gatebil“ yra to vertas.

„Gatebil“ yra sunku paaiškinti, tai reikia pajausti. Kelis kartus buvau kaip žiurovas, bet tik sudalyvavęs supratau, kokio masto vis dėlto tai renginys. Važiuoji sau trasoje, kuri atrodo ką tik specialiai tau nulieta, tave Aasbo ir Vaughnas Gittinas jaunesnysis lenkia, o dar tribūnose tūkstančiai žmonių!

Jausmas tikrai nepakartojamas. Žinoma, nevalia būtų nepaminėti to, kas vyksta po veiksmo trasoje – festivalis ten labai rimto kalibro“, – dalijosi M.Andriuškevičius.

Šių metų planuose Marius įvardina tą patį „Scandinavian Power Drift“ čempionatą, kuris susidaro iš trijų etapų: Danijoje, Norvegijoje ir Švedijoje.

Virš 800 arklio galių išvystantis jo bolidas bus atnaujintas galine važiuokle iš BMW E38 – toks kuklus planas sukasi Mariaus galvoje ir jis vienareikšmiškai remiasi į rėmėjų trūkumą – noro važiuoti tikrai netrūksta.

Nors planų grįžti į tėviškę ir čia imtis sportininko karjeros Osle mechaniko duoną kertantis lietuvis neturi, tačiau situaciją seka ir tikisi ištaikyti progą pasimatuoti savo sugebėjimus su Lietuvos „PRO“ lygos atstovais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.