Šonaslydžio varžybas Dubajuje lietuvis prisimena su kartėliu

Daugkartinis Lietuvos šonaslydžio čempionas Andrius Vasiliauskas ir jo 1000 AG BMW vietoje nestovi – pasiekęs visus įmanomus tikslus tėvynėje, kaunietis išvyko svetur.

Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Lietuvio Andriaus Vasiliausko pasirodymas „Extreme Drift-Allstars“ pirmajame etape Dubajuje.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Apr 11, 2016, 1:16 PM, atnaujinta May 29, 2017, 4:06 PM

Žinia, jog Andrius dalyvaus „Extreme Drift-Allstars“ pasaulio čempionate buvo slepiama net kelis mėnesius. Pasiūlymą keliauti su varžybų karavanu aplink pasaulį jis gavo dar rudenį ir atsisakyti negalėjo.

„Šiais metais nutariau nebevažiuoti Lietuvoje, vien dėl to, kad čia nepatobulėsiu – visą laiką varžydamasis su tais pačiais sportininkais, neįgysiu naujų įgūdžių. Jau pakaks būti šalies čempionu, jau noriu išvažiuoti kažkur kitur.

Šiais metais žadu važiuoti visą „Extreme Drift-Allstars“ sezoną. Stengsiuosi tiek, kiek pajėgsiu ir mėginsiu atiduoti visą save dėl geriausių rezultatų. Labai prašau visų palaikyti mane, padėti garsinti Lietuvos vardą. Kiekvieno palaikymas man yra labai svarbus“, – kalbėjo Andrius.

Pakrovęs savo automobilį ir vieną dėžę atsarginių dalių į laivą, sportininkas nekantriai laukė kelionės dienos.

Vos atvykus į Dubajų, kur vyko pirmasis etapas, vaizdas atėmė kvapą: auksu spindinti valstybė, gatvėmis riedantys superautomobiliai, palmės ir „Yas Marina“ trasa. Ją pamatęs Andrius suprato, kad galės važiuoti ją pilnai nuspaudęs dešinę koją.

Automobiliui atkeliavus į trasą buvo atrastas netikėtas gedimas – užstrigo kuro siurblys. Kaip tai galėjo įvykti sklidiname bake, vaikinas nesuprato, tačiau nieko nelaukdamas ėmėsi darbo ir netrukus į trasą išriedėjo sveiku bolidu.

Teko ieškoti padangų

Po bandymo „saugiu rėžimu“, komandos mechanikas Valdas pasiūlė šiek tiek „atsukti kraną“ – perprogramavus variklio valdymo kompiuterį buvo pasiekti įprasti 1000 AG.

Lygus „Yas Marina“ asfaltas ir kitos sąlygos leido atskleisti visą technikos ir Andriaus potencialą, tad jau po pirmųjų bandymų įveikti trasą, vaikinas tapo vietos įžymybe.

„Grįžtam į serviso zoną, o visų akys nukreiptos į mus: pribėga minia, klausia iš kur mes tokie, kokia gamykla sukūrė šitą mašiną. Sakom, kad „from Lithuania“, mums atsako – „Ukraine?“.

Niekas jokios Lietuvos ten negirdėjęs ir faktas, kad ėmėme ir dūmais užtemdėme jų tobulą trasą liko atmintyje. Princai ir šeichai pradėjo minėt mano vardą ir sunkiai ištariamą pavardę“, – prisimena Andrius.

Antroji nemaloni situacija įvyko treniruotėms įpusėjus – Andriui sutikus visa sezoną dalyvauti pasaulio čempionate, organizatoriai pažadėjo jį aprūpinti čempionato rėmėjo gaminamomis padangomis, tačiau šis pažadas greitai subliuško ir teko suktis kaip išmano.

„Viena, man reikalingų išmatavimų padangas ten kainuoja 300 eurų – tą išgirdęs gerokai nuliūdau, nes tai reiškė, jog 600 eurų išleisiu per du – tris trasos ratus, o tokio biudžeto sau leisti negalėjau.

Tačiau anksčiau padarytas įspūdis atsipirko ir netrukus suradome pagalbininkų, kurie padėjo mums gauti pigiausių šalyje padangų ir tęsti savo pasirodymą“, – pasakojo sportininkas.

Kvalifikacijoje – antras

Užsitikrinęs padangų tiekimą, Lietuvos „drifto“ čempionas stojo prie starto linijos. Po trijų kvalifikacijos važiavimų, jis sukūrė mažą stebuklą – užėmė antrą vietą kvalifikacijoje! To iš mažos šalies atkeliavusio piloto nesitikėjo niekas, tačiau džiugesys netruko ilgai.

Stojęs į pirmąjį porinį važiavimą, Andrius nusiteikė kovingai ir „paspaudė“ iš peties – dar starte palikęs stovėti savo oponentą, gerai žinomą vietinį pilotą su nauju „Mustang“ bolidu, jis šovė į priekį, trasą skandindamas dūmuose.

Deja, pasiekus vieną iš lėtesnių posūkių, Andrius apsisuko, o „drifte“ tai reiškia pralaimėjimą. „Top16“ kovoje tai buvo mano klaida – persistengiau.

Dėl nuo senų laikų užsilikusios psichologinės problemos – visada trasą mėginu įveikti viena pavara ir taip išėjo, kad važiuodamas itin lėtu posūkiu, važiavau ketvirta pavara – realus greitis buvo iki 50 km/val., o ratai tuo metu galėjo suktis iki 260km/val. Praradęs sukibimą ir apsisukau. Nenorėjau keisti pavaros, nes su standartine pavarų dėže sunku ją greitai ir tiksliai pakeisti, o finansinių galimybių sumontuoti sportinę šiuo metu nėra.

Apsisukęs per daug nesijaudinau, nes komandos mechanikas Valdas per raciją pranešė, kad priešininkas tris kartus padarė grubias klaidas ir važiavo tiesiai, tad nusiteikiau, kad bus 0-0 ir viskas spręsis antrajame važiavime.

Startavęs jame, puikiai mačiau, kad varžovas išsitiesino ir tai atliko ne vieną kartą, todėl atrodė aišku, kad bus skirtas pakartojimas“, – pasakojo lietuvis.

Varžovą pavadino bailiu

Grįžus į techninę zoną, teisėjai preliminariai patvirtino, kad bus skirtas pakartojimas, tačiau praėjus keletui minučių, gerai žinomas itin stiprią rėmėjų paramą turintis vietinis pilotas buvo pripažintas nugalėtoju.

Apstulbęs Andrius nukeliavo iki teisėjų , kur niekas net nebandė su juo kalbėtis ar žiūrėti filmuotos medžiagos iš jo bolido.

„Ant stalo mačiau teisėjų protokolą, kur aiškiai matėsi, jog pirmo važiavimo rezultatas yra 10:0 varžovo naudai, o antrasis važiavimas įvertintas 0:10 mano naudai, tada nubrauktas ir įvertintas 1:9. Dėl to varžovas vienu tašku ir laimėjo“, – kartėlio neslėpė jis.

Nieko nepešęs Andrius nukeliavo iki įtakingo vietinio vairuotojo ir paklausė jo, ar jis važiavo tiesiai.

Šis pripažino klaidą, tačiau pakartoti važiavimo nesutiko, sakydamas, kad geriau liks negarbingas, tačiau užsitikrins geresnę poziciją galutinėje įskaitoje ir pamalonins savo rėmėjus, bei gerbėjus.

„Nuėjau pas varžovą, rodau jam įrašą ir klausiu ar jam čia viskas tvarkoje su jo važiavimu – jis sako: „Atsiprašau, man kitaip neišeina, bet teisėjai nematė“.

Pasiūliau pakartoti važiavimą, jis nesutiko. Beliko pasakyt jam, kad jis bailys ir baigti savo pasirodymą“, – neslėpdamas emocijų pasakojo Andrius.

Po nesėkmes pirmajame etape, Andrius nenuleidžia rankų ir jau laukia kitų varžybų. Jos įvyks Londone. Čia lietuvis žada išnaudoti visą savo potencialą. Varžybos įvyks „Lydden Hill“ trasoje, gegužės 1-2 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.