Kasparo Navicko laisvalaikis – prie lenktynių simuliatoriaus

Populiariausių automobilių sporto varžybų vardą pastaraisiais metais tarp ekspertų ir žiūrovų užsitarnavęs ralio krosas sugrįžta su nauju sezonu. FIA organizuojamame Europos ralio kroso čempionate prognozuojama nemaža intriga, kurios sūkuryje bus ir devyniolikmetis lietuvis Kasparas Navickas.

Kasparas Navickas pasiruošęs Europos ralio kroso čempionato kovoms.<br>I. Selverstravičiaus nuotr.
Kasparas Navickas pasiruošęs Europos ralio kroso čempionato kovoms.<br>I. Selverstravičiaus nuotr.
Kasparas Navickas pasiruošęs Europos ralio kroso čempionato kovoms.<br>I. Selverstravičiaus nuotr.
Kasparas Navickas pasiruošęs Europos ralio kroso čempionato kovoms.<br>I. Selverstravičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 14, 2016, 3:41 PM, atnaujinta May 28, 2017, 10:53 PM

Per savo įsibėgėjančią karjerą Kasparas jau spėjo tapti Lietuvos, Baltijos šalių ralio kroso čempionu bei daugybės kitų varžybų prizininku.

Praėjusių metų sezone lenktynininkas jau išbandė save Europos ralio kroso čempionate, kur pasitikrino savo jėgas su geriausiais žemyno sportininkais. Šį sezoną lenktynininkas dalyvaus visuose Europos čempionato etapuose ir tam ruoštis pradėjo vos pasibaigus 2015-ųjų sezonui.

Daugkartinio Vokietijos, Europos kroso ir ralio kroso čempiono Rolfo Vollando dirbtuvėse sukurtas lenktynininko „Škoda Fabia S1600“ bolidas žiemą buvo pilnai perrinktas ir patobulintas.

Pirmuoju šiemet automobilio ir vairuotojo išbandymu tapo praėjusį savaitgalį vykusios Didžiosios Britanijos ralio kroso čempionato varžybos, kuriose lietuvis nugalėjo „Super 1600“ klasėje. Pats Kasparas teigia, jog tai buvo puiki treniruotė, tačiau pastebi, kad didžiausi iššūkiai atsinaujinusios komandos laukia ilgo Europos čempionato metu.

Kasparai, kaip ruošėtės šių metų sezonui pats, ir kokie darbai buvo atlikti tobulinant automobilį?

Praėjusių metų sezono varžybas nusprendėme išnaudoti bandymams. Aktyviai dirbome su automobilio nustatymais, stebėjome ir analizavome, ką reiktų tobulinti norint būti dar greitesniems. Žiemą nuveikėme tikrai daug ir dabar esame 100 proc. pasiruošę.

Automobilis buvo perrinktas, sureguliuotas, atlikti minimalūs patobulinimai. Tuo metu aš žiemą išnaudojau įgūdžių tobulinimui trasose ant ledo. Ištirpus ledui turėjome keletą treniruočių sesijų, o dabar kiekvieną laisvesnę dieną nuo mokslų stengiuosi praleisti lenktynių simuliatoriuje.

Kartu su treneriu Jonu Dereškevičiumi tobuliname trajektorijų, reakcijos ir kitus aspektus. Simuliatoriaus programoje galima rasti manęs laukiančias Europos čempionato trasas ir netgi virtualią automobilio kopiją, todėl tai puikus būdas ruoštis varžyboms.

Kokiomis nuotaikomis pasitinkate šį Europos ralio kroso čempionatą?

Po praėjusio sezono turėjome laiko apdoroti informaciją ir maksimaliai patobulinti automobilį, šiame sezone tikslas yra pamatyti, ką galime parodyti. Galiu garantuoti, kad stengsimės kovoti dėl kuo aukštesnės pozicijos kiekvienose lenktynėse.

Tuo pačiu dedame pamatus ateinantiems sezonams. Kiekvienos varžybos tokiame lygyje – tai unikali pamoka, kurios metu gauni didžiulį kiekį informacijos.

Kaip ją apdorosi ir ko iš jos pasisemsi ateičiai lems, kokį greitį demonstruosi ateityje. Važiuoti Europos čempionate yra iššūkis kiekvienam. Čia susirenki greičiausi sportininkai, o šiemet konkurencija žada būti dar didesnė. Vien į pirmą etapą Portugalijoje atvyks net 33 lenktynininkai.

Dalyvausite visuose čempionato etapuose, kokie komandos lūkesčiai?

Iš vienos pusės mums pasisekė, kadangi beveik visos trasos, kuriose šiemet vyks čempionato etapai man ir komandai puikiai žinomos. Tik viename etape teks iš pagrindų susipažinti su trasa, o visos kitos trasos yra vienos mano mėgstamiausių.

Nepaisant to, važiuoti visuose čempionato etapuose yra kur kas didesnis iššūkis nei pavienėse varžybose. Pradžioje etapus skirs mėnesis, tačiau vėliau laiko tarpai tarp varžybų trumpės, todėl įtampa augs. Reikia būti puikiai pasirengusiems strategiškai, psichologiškai ir fiziškai.

Ralio krosas sparčiai populiarėja tiek lenktynininkų, tiek žiūrovų tarpe, kodėl?

Be abejonės, tai viena sparčiausiai augančių automobilių sporto šakų. Žiūrovams tai puikus reginys, kurio metu jie ne tik gali iš vienos tribūnos matyti visą trasą, bet ir po važiavimų užsukti į serviso zoną, pamatyti, ką veikia sportininkai ir jų mechanikai.

Šiame sporte daugybė lenkimų, kietos kontaktinės kovos – visi šie elementai labai patrauklūs žiūrovams, o lenktynininkams visuomet smagiau važiuoti kai žiūrovų daug ir jie aktyviai serga. Šiuo sportu užsikrečia ir didžiausios pasaulio automobilių sporto žvaigždės.

Šiais metais pasaulio čempionate dalyvaus ir tokie vardai kaip Sebastianas Loebas ar Kenas Blockas, jau nekalbant apie ilgametį ralio čempioną ir dukart pasaulio ralio kroso čempionato nugalėtoją Peterį Solbergą. Tai tiesiog įspūdingas renginys žiūrovams ir labai įdomios varžybos sportininkams.

Pirmasis FIA Europos ralio kroso čempionato etapas vyks šį savaitgalį, balandžio 16-17 dienomis, Montalegrėje, Portugalijoje. Iš viso lenktynininkai čempionato metu įveiks 6 etapus, kuriuose lietuvis Kasparas Navickas „Super 1600“ klasėje grumsis su sportininkais iš 9 Europos šalių.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.