Debiutas aviacijos varžybose lenktynininkui buvo sėkmingas

Automobilių ralio ir žiedinių lenktynių aistruoliams gerai pažįstamas Deividas Jocius nuo šiol skraidys ne tik dideliu greičiu lėkdamas trasoje lenktyniniu automobiliu, bet ir tiesiogine to žodžio prasme – laikydamas rankose lėktuvo šturvalą.

Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Deividas Jocius juokauja, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs.<br>Komandos archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 30, 2016, 1:44 PM, atnaujinta May 23, 2017, 5:46 PM

Balandžio mėnesį lenktynininkas įgijo ultralengvųjų orlaivių piloto licenciją, o praėjusį savaitgalį pirmąkart išmėgino jėgas varžybose Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome vykusioje šventėje „Savaitgalis su aviacija“.

Keblios užduotys

Kelios dešimtys skirtingų tipų orlaivių kilo į dangų su užduotimi nuskristi per 200 km kuo tiksliau laikantis žemėlapiuose nurodyto maršruto.

Be to, įgulos turėjo tiksliai apskaičiuoti vidutinį greitį, kad tam tikrus taškus praskristų reikiamu metu. Galiausiai jiems teko atpažinti ir surasti vietoves, užfiksuotas pateiktose nuotraukose. Pastaroji užduotis daugeliui buvo kebliausia. „Automobilių ralyje veiksmas atrodo nuolat kupinas įtampos, adrenalino, o aviacijoje viskas šiek tiek kitaip.

Žinoma, skrydžio metu irgi nėra kada atsipalaiduoti, ypač per varžybas, kuomet turi preciziškai naviguoti.

Pasisekė, kad čia man talkino patyręs šturmanas Andrius Armonas. Beje, jis yra ir mano instruktorius, išmokęs valdyti lėktuvą“, – pasakoja D. Jocius.

„Flight Design“ dviviečiu ultralengvuoju CTLS lėktuvu skridusiam D. Jociui įveikti maršrutą iš Kauno pro Gargždus, Marijampolę, Kazlų Rūdą ir atgal iki Aleksoto prireikė beveik pusantros valandos.

Adrenalino neišvengė

Vis dėlto šįkart aviacijos naujokas neišvengė krikšto adrenalinu. Gana ekstremaliu išbandymu jam tapo paskutinioji varžybų užduotis – iš tūkstančio pėdų (maždaug 300 metrų) aukščio išjungtu motoru kuo tiksliau nusileisti į 150 metrų ilgio aerodromo pakilimo tako atkarpą. Tokį sklendimo manevrą teko pakartoti tris kartus.

„Esu išties dėkingas asociacijai „Pilotai.lt“ ir jos vadovui Lukui Liekiui, kad suteikė galimybę klubo lėktuvu pirmąkart išmėginti jėgas varžybose.

Toks pasitikėjimas įpareigojo dar labiau pasistengti. Regis, debiutas pavyko tikrai šauniai“, – po sėkmingo pasirodymo kalbėjo D. Jocius, ultralengvųjų orlaivių kategorijoje drauge su šturmanu A. Armonu pelnęs trečiąją vietą.

Lenktynininkas šypteli, kad aviacija – ne ta sritis, kur pirmasis blynas gali būti prisvilęs. Čia jam pravertė patirtis iš ralio trasų, mat ten kiekviena padaryta klaida irgi gali kainuoti labai skaudžiai.

Naują aistrą atradęs D. Jocius žada ir toliau tobulinti įgūdžius bei kaupti patirtį aviacijoje, bet pasitraukti iš automobilių sporto neketina. Jis įsitikinęs, jog sugebės derinti piloto rolę tiek lėktuvo kabinoje, tiek ir prie sportinio automobilio vairo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.