G. Šlepikas nekartos klaidos, kuri kadaise kainavo labai brangiai

Spalio 15 dieną Druskininkų ir Elektrėnų apylinkėse vyks paskutinis, septintasis Lietuvos ralio čempionato (LARČ) etapas – „Rally Classic“, kuris žada būti intriguojantis dėl daugybės nežinomųjų turnyrinėje čempionato lentelėje, kiekvienoje klasėje.

Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Druskininkų ralyje Gintautas Šlepikas išlaikyti pirmąją vietą N4 klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 14, 2016, 4:28 PM, atnaujinta May 10, 2017, 9:21 PM

Įdomumo į šį ralį taip pat įneš nauji greičio ruožai ir paskutinis naktinis etapas, kuriame per dieną sukaupta persvara gali labai greitai ištirpti ir visiškai sumaišyti sportininkų kortas.

Kitas faktorius, darantis sezono pabaigą visiškai nenuspėjamą – šiame ralyje gauti taškai bus padauginami iš 1,5 koeficiento. Taigi visų klasių lyderiai prieš šį etapą dar tikrai negali jaustis ramiai.

Šio sezono kulminacija galima laikyti Elektrėnų ralį, kuris pasižymėjo intrigomis ir buvo visiškai neprognozuojamas. Taigi viso sezono atomazga laukia būtent Druskininkuose. Finalas turėtų būti labai įdomus tiek patiems dalyviams, tiek visiems ralio sirgaliams.

Neketina rizikuoti

LRČ2-N4 klasės lyderiai Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras iš „MKtechnika – SlepikasMotorsport“ komandos artėjant Druskininkų ralio startui dar taip pat negali ramiai miegoti, nors artimiausius savo varžovus Alexander Gorelovą ir Igorį Skuridiną lenkia gana solidžia, 20 taškų persvara.

„Neperšokęs griovio – nesakyk „op“, – trumpai ir aiškiai visą šią turnyrinės lentelės situaciją likus paskutiniam etapui apibrėžia G. Šlepikas.

Už pirmą vietą etape skiriama 32 taškai, antrajai atitenka – 24, trečiai – 20, ketvirtai – 16, o už likusias vietas skiriama – 13, 10, 7, 4, 2, 1 taškas.

Visa tai paskutiniame etape dauginama iš 1,5 koeficiento. Taip pat už laimėtą paskutinį greičio ruožą dar galima papildomai gauti 3 taškus. Antra ir trečia vietos vertinamus dviem ir vienu tašku. Taigi variantų dar gali visko nutikti.

„Man nebūtina būti pirmam, užtektų finišuoti paskui rusą A. Gorelovą. Žinoma, rėmėjai, draugai, pažįstami, fanai nori matyti mane tik priekyje, tačiau laikysiuosi atsargumo taktikos, važiuosiu saugiau, per daug nerizikuosiu“, – kalbėjo lenktynininkas.

Nereikalingas jaudulys

„Į „Rally Classic“ atvažiuoju kaip sezono lyderis – tas tikrai duoda jaudulio, nes trasoje reikia mokėti neatsiplaiduoti. Žinojimas, kad nėra būtina nugalėti, šiek tiek išbalansuoja, nes nereikia atakuoti, ką esu pratęs daryti.

Reikia tik atvažiuoti pasirinkus saugų tempą, kurį ralyje nėra lengva apčiuopti. Vieną kartą mano karjeroje yra buvę taip, kad važiuodamas pirmas ir prieš antrą ekipažą turėdamas apie pusantros minutės persvarą, per daug atsipalaidavau ir nebaigiau ralio.

Važiuodamas į finišą buvau tiek atsipalaidavęs, kad kai šokant per trampliną pakilo bolidas, išsigandau ir iki galo numyniau akcelaratorių. Dėl to nusileisdamas nusukau pusašius ir man ralis baigėsi nefinišavus.

Nuo to laiko visuomet stengiuosi visuomet važiuoti savo tempu, nors kaip minėjau, Druskininkuose stengsiuosi elgtis atsargiai“, – pasakoo Gintautas.

Bet „Rally Classic“ nuobodžiauti nebus kada. Čia juk laukia nauji greičio ruožai bei link finišo vedantis naktinis etapas.

„Šiose apylinkėse vykstantis ralis visuomet pasižymi smėlingais, minkštais greičio ruožais, kuriuose įdomu važiuoti. Į galą nukeltas naktinis ruožas pridės daug intrigos ir jis tikrai gali sujaukti planus, todėl artėjant raliui surengėme kelias treniruotes.

Jose važiavome standartiniu automobiliu ir tiesiog lavinome naktinę stenogramą. Susirašinėjant naktinį greičio ruožą, reikia labai atidžiai į viską atkreipti dėmesį, užsirašyti kad ir pačias mažiausias smulkmenas.

Lenktyniaujant naktį tas pats kelio ruožas lenktynininko akimis atrodo visai kitaip nei dieną. Jis turi pasikliauti šturmanu, kurio čia tikrai laukia labai daug darbo“, – sakė G. Šlepikas.

Prarado taškų

Gintautas Šlepikas 2016 metų sezone važiuoja su nauju bolidu „Mitsubishi Lancer Evo X“, kuris atitinka europinius N4 klasės reikalavimus – Lietuvoje tai yra antra klasė (LRČ2) pagal automobilių galingumą.

Šioje klasėje startuojantys bolidai gerokai atsilieka nuo stipriausios Lietuvoje LRČ1 įskaitos automobilių.

Pirmąjį sezoną keturiais ratais varomu automobiliu lenktyniaujantis Gintautas visuose etapuose finišavo pirmajame dešimtuke. Paskutiniuose etapuose užėmė šeštąją ir septintąją vietas bendroje įskaitoje, o savo klasėje iškovojo pergales.

Talsi ralyje ekipažas buvo diskvalifikuotas dėl išbyrėjusio katalizatoriaus, tačiau net ir praradęs taškų jis likus paskutiniam etapui yra čempionato lyderis. Šią poziciją sieks išlaikyti ir Druskininkų ralyje.

„Žinau, kad kaimynas iš Rusijos taip pat rimtai ruošiasi ir jis bus agresyviai nusiteikęs. Jis neleis lengvai kvėpuoti iki pat finišo. Visgi dar labai anksti viską skaičiuoti“, – reziumavo Gintautas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.