Tikru šių varžybų veteranu laikomas Antanas Juknevičius sako, kad diena, kai komanda jau yra pasiruošusi, jam yra pati laimingiausia.
Tam, kad ji pagaliau išauštų, tenka sunkiai dirbti visus metus. Anot lenktynininko, per tą laiką pasitaiko ir nemigo naktų, tačiau kai komanda surikiuota, o automobilis parengtas, apima labai geras jausmas.
Gavęs Energetikos ir technikos muziejaus atstovų leidimą A. Juknevičius pradžiugino technikos entuziastus užkurdamas „Toyota Hilux Overdrive“ variklį.
330 AG galios benzininis V8 tipo motoras startavo nenoriai, tačiau greitai jo gausmas aidėjo visoje didžiulės transporto ekspozicijos erdvėje.
Šturmanas – seniai pažįstamas
Su nauju šturmu Dariumi Vaičiuliu sudėtingiausiose pasaulio lenktynėse startuosiantis A. Juknevičius pažymi, kad ekipažas nestokoja ambicijų. Taip pat tai nebus pirmasis kartas, kai jie važiuos kartu.
„Darius yra senas mano draugas, su juo mes daug patyrėme. Jis atėjo nestokodamas energijos ir entuziazmo.
Matau, kiek jis tam skiria laiko, kiek viskuo domisi ir tai man yra labai svarbu“, – kalbėjo lenktynininkas.
2008 metais A. Juknevičius su D. Vaičiuliu kartu įveikė Libijos ralį. Sportininkas prisimena, kad tai buvo labai sudėtingos lenktynės, tačiau jų ekipažas tuomet pasirodė puikiai.
Tokios ilgos trukmės varžybose labai svarbu, kad tarp šturmano ir vairuotojo nekiltų trintis.
„Ne visi įsivaizduoja, ką reiškia būti taip ilgai dviese automobilyje. Žmonės buityje pabuvę dviese pusę dienos kartais pradeda pyktis, o mes ten sėdime kartu nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro.
Kai kyla problemos, lengviausia kaltinti vienas kitą, tačiau reikia ieškoti sprendimų“,- sakė lenktynininkas.
Nenori nustatyti sau ribų
Nors ir neslėpė ambicijų, tačiau apie užsibrėžtus konkrečius tikslus ar vietas A. Juknevičius kalbėjo atsargiai. Anot jo, nemažai priklausys ir nuo to, kaip važiuos „Toyota Hilux“ visureigis.
„Nenorime nustatyti sau kažkokių ribų, kurių ketiname siekti. Tai būtų juokinga.
Mes puikiai suprantame, kad gyvenime yra daug fatalizmo. Tu ruošiesi, darai, bet kritiniu momentu gali nutikti kažkas, ko negalėsi pakeisti“, – nenorėjo spėlioti jis.
Sportininkas prisiminė pirmąjį kartu su Aurelijumi Petraičiu už penkis tūkstančius dolerių pirktą visureigį. Tuometinį sprendimą važiuoti į Dakarą be lydinčios mechanikų komandos jis vadina visiška avantiūra.
„Dabar turime automobilį, kuris kainuoja labai daug. Tai jis nėra naujas, bet buvo patikrintas praėjusiais metais ir aš tikiu, kad šiais metais atėjo laikas pasirodyti tiek visureigiui, tiek ir mums“, – optimizmo nestokojo A. Juknevičius.
Jis juokavo, kad turint pašonėje šturmaną, kuris užsiima alpinizmu, Bolivijos aukštikalnės ekipažui bus nebaisios. Pats lenktynininkas primažino, kad penkių kilometrų aukštyje pats nesijaučia labai gerai.
„Bandysiu pagerinti savo fizinę formą. Iki šiol visą laiką skyriau organizaciniams klausimams, o dabar laikas atsigauti fiziškai. Kol kas nebuvo laiko normaliai treniruotis“, – sakė jis.
Nuvažiavo ne vieną tūkstantį
Pasiruošimo, kaip lenktynininkui A. Juknevičiui netrūko. Finišavęs praėjusių metų Dakare jis vėliau vienas Kazachstano ralyje nuvažiavo tris tūkstančius kilometrų. Anot sportininko, visureigių varžybose nuvažiuotais kilometrais su juo negalėtų varžytis joks kitas lietuvis.
„Toyota Hilux“ visureigis prieš ateinančių metų startą Dakare buvo patobulintas. Pakeitimus puikiai įvertino ir automobilius ruošianti „Overdrive“ komanda.
Netgi įsigijo teises į techninius sprendimus, idant legaliai galėtų naudoti kituose boliduose.
Vairo stiprintuvas ekipažui vis dar kelia nerimą. Sistema buvo atskiriant į hidraulikos kontūrą visureigį pakeliančias atramas, tačiau tai kol kas neišbandyta.
„Technine prasme, tai buvo padaryta labai protingai, bet kiekvieną nesvarbu kaip puikiai sukurtą dalyką mes turime patikrinti“, – pažymėjo A. Juknevičius.