Pirmajame Dakaro greičio ruože Benediktas Vanagas stipriai pagerino rezultatą

Į pirmąjį Dakaro ralio greičio ruožą, kuris Paragvajuje drieksis vos 39 kilometrus, lietuviai ruošėsi tramdydami jaudulį.

B.Vanagas užėmė 17 vietą.<br>E.Buiko nuotr.
B.Vanagas užėmė 17 vietą.<br>E.Buiko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 2, 2017, 4:49 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:47 PM

B. Vanagas įskriejo į geriausių dvidešimtuką

Benediktas Vanagas startavo pirmasis iš lietuvių – 326 numeriu pažymėtas ekipažas varžybas pradeda 16 val. 52 min. Jo ir šturmano Sebastiano Rozwadowskio rezultatas turi paaiškėti praėjus kiek daugiau nei pusvalandžiui po starto.

„Ar gali 39 kilometrai būti tiek svarbūs, kai jie sudaro mažiau nei 1 proc. bendroje lenktynių distancijoje. Aišku, kad jame lenktynių nelaimėsi, tačiau pralošti gali viską“, – prieš startą svarstė B. Vanagas.

Varžybas iš 25 pozicijos pradėjęs lietuvis pirmame ir vieninteliame trasoje žymos punkte stipriai pagerino savo rezultatą ir preliminariai užėmė net 17 vietą.

Tokį patį tempą jis išlaikė ir antroje trasos dalyje – pirmąjį greičio ruožą B.Vanagas įveikė per 28 min. 07 sek. ir preliminariai užėmė net 17 poziciją.

Šis rezultatas B.Vanagui labai svarbus, nes tai reiškia, kad antradienį vyksiantį antrąjį greičio ruožą jis pradės iš aukštesnės, 17 pozicijos tarp greitesnių sportininkų.

„Pirmasis greičio ruožas įveiktas. Dabar esame 17-ti. Tie 39 kilometrai buvo truputi sudėtingesni nei mes įsivaizdavome. Daug trialo elementų ir tikrai daug vietų, kur buvo galima apgadinti automobilį pakankamai stipriai. Greičio ruožo viduryje pasivijome kolegą Stephaną Schottą su „Miniu“. Teko kokių 10 kilometrų prasivažiuot jo dulkėse, niekaip nepavyko aplenkti“, – po finišo sakė B.Vanagas.

A.Juknevičius išlaikė rezultatą

Iš 27 pozicijos, 16 val. 56 min., į trasą pajudėjo ir 328 numeriu pažymėtas Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas.

„Šiandien pirmasis, nors ir simbolinis, išbandymas. 39 km ilgio greičio ruožas ir daugiau nei 400 km pervažiavimas iki bivuako Resistencios mieste. Trasa – greita ir pavojinga (kelio knygoje – daugybė šauktukų)“, – neslėpė A. Juknevičius.

Pirmoji trasos dalis ekipažui buvo ne tokia sėkminga, žymą vyrai pasiekė 29 vietoje, tačiau finišo liniją kirto padidinę tempą – 27 vietoje.

A.Juknevičius pirmąjį Dakaro ralio greičio ruožą įveikė per 30 min. 20 sek.

V. Žala parodė didelį progresą

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas startavo kiek vėliau, 17 val. 42 min. 373 numeriu pažymėtą Lietuvoje gamintą automobilį vairuojantis ekipažas yra vienas iš paskutinių starto rikiuotėje. Šįmet automobilių įskaitoje varžosi 87 ekipažai.

„Šis etapas primins klasikinį ralį ant raudono grunto. Jei bus sausa ir nevėjuota – viskas skendės dulkėse, jei palis – taps pavojingai slidu“, – prieš startą aiškino V. Žala.

Iš 63 vietos startavę lietuviai pademonstravo didelį progresą – tarpinę trasos žymą jie pasiekė net 39 vietoje, o finišavo preminariai taip pat 39 pozicijoje.

Skaičiuoja sekundes

Greičiausias pirmame Dakaro ralio greičio ruože buvo 2015-ųjų Dakaro nugalėtojas, katarietis Nasseras Al Attyahas su „Toyota“, greičio ruožą įveikęs per 25 min. 41 sek.

Jis 24 sekundėmis aplenkė ispaną Xavierą Ponsą su „Ford“. Preliminariai trečiąją vietą užėmęs 2014-ųjų Dakaro laimėtojas Nani Roma („Toyota“) nuo tautiečio atsiliko vos trimis sekundėmis.

Likusios dešimtuko vietos išsidėstė taip:

4. Carlosas Sainzas/Lucas Cruzas („Peugeot“)

5. Ginielis de Villiersas/Dirkas von Zitzewitzas („Toyota“)

6. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“)

7. Yazeedas al Rahji/Timo Gottschalkas („Mini“)

8. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“)

9. Mikko Hirvonenas/Michelis Perinas („Mini“)

10. Erikas van Loonas/Wouteras Rosegaaras („Toyota“)

Tačiau galutiniai greičio ruožo rezultatai paaiškės tik finišavus visiems dalyviams, nes ralyje matuojamas kiekvieno dalyvio užfiksuotas laikas trasoje. Todėl ir vėliau startavęs sportininkas, trasoje realiai neaplenkęs savo varžovo, gali užfiksuoti geresnį laiką ir užimti aukštesnę poziciją.

B.Vanagas prieš startą sau linkėjo nedaryti klaidų

„General Financing team Pitlane“ komandos ekipažas prieš startą pasirinko saugią taktiką sudėtingiausių planetos lenktynių prologui – važiuos purvo padangomis. Taktika numatyta ir visam Dakarui – nedaryti klaidų.

„Dakare nėra nei vieno nesvarbaus greičio ruožo. Man pirmasis greičio ruožas svarbus tik vienu aspektu – atsirasti savo greičio lenktynininkų tarpe, nes pagal taisykles lenktynininkai kitą dieną startuoja pagal praėjusios dienos poziciją. Pasižiūrėjus į istoriją galima daug pasimokyti.

Praėjusiame Dakare pamatėme, kiek svarbus gali būti trumpas pirmasis greičio ruožas. Turėję bėdų su stabdžių balansu pirmajame greičio ruože negalėjome padaryti gero rezultato. Dėl to kitą dieną, pašalinus techninį bolido trūkumą, startavome už lėtesnių varžovų.

Natūralu, teko juos lenkti važiuojant dulkėse. O čia ir įžymioji karvė, kurią per dulkes pamatėme stipriai per vėlai. Rezultatas – apgadintas automobilis, prarasta daug laiko ir jau pačioje pradžioje atimta galimybė į aukštą poziciją lenktynėse. To nebūtų buvę jei jau pirmą dieną būtume važiavę savo tempu“, – sakė B.Vanagas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.