Benediktas Vanagas parodė savo vertę: įskriejo tarp lyderių

Pietų Amerikoje vykstančio Dakaro ralio dalyviai antradienį startavo antrame – labai greitame ir sudėtingame greičio ruože.

B.Vanago ekipažas – iškart po finišo.<br>E.Buiko nuotr.
B.Vanago ekipažas – iškart po finišo.<br>E.Buiko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2017-01-03 20:03, atnaujinta 2018-02-09 19:38

Po vakarykščio greičio ruožo prie starto linijos pasirodė tik 77 automobilių ekipažai, o visi trys ekipažai iš Lietuvos tęsė kovą. Ypač sėkmingai pasirodė Benediktas Vanagas.

Šiandien jiems teko įveikti 803 km., iš kurių 275 km sudaro greičio ruožas. Po šio etapo Dakaro bivuakas įsikurs Argentinoje, Tucumano provincijos sostinėje, San Miguel Tucamano mieste.

Benediktas Vanagas vėl parodė greitį

Po puikaus pasirodymo vakar, antrąjį greičio ruožą B.Vanagas pradėjo ne itin geros nuotaikos.

Vakar iškovojęs 17 poziciją jis antrajame greičio ruože startavo tik iš 23 vietos. Į antrąjį greičio ruožą B.Vanagas pajudėjo 17 val. 55 min. Lietuvos laiku.

Tačiau jis su šturmanu Sebastianu Rozwadowskiu ir vėl demonstravo puikų greitį. Pirmąją trasos žymą ekipažas pasiekė smuktelėjęs į 27 poziciją, bet antrąją žymą įveikė 17 vietoje.

Tą pačią poziciją B.Vanagas išlaikė ir įpusėjęs trasą, o ketvirtąją žymą kirto net 16 pozicijoje.

Likusią trasos dalį jis įveikė kiek atsargiau ir finišo liniją kirto 18-as.

„Šios dienos ypatumas – visa distancija, lenktynės tik keliais. Pagal organizatorių informaciją dalyvių briefinge, daug kelių paplauti bei išgraužti neseniai praėjusių liūčių, tad reikės būti ypač atidiems kelyje“, – prieš startą sakė B.Vanagas.

Lietuvis nuo lyderio Sebastieno Loebo atsiliko 20 min. 31 sek.

Neslėpė pykčio teisėjams

„Labai techniškas laiko ruožas. Labai daug purvo, nemažai feš-feš’o... Esu žiauriai piktas dėl teisėjų sprendimo, kad įkišo septynis lėtesnius varžovus priekyje mūsų. Turėjome labai daug pavojingų momentų.

Trečdalį trasos, bemaž šimtą kilometrų važiavome dulkėse puse savo pajėgumo – tiesiog fiziškai nieko negali padaryti. Tačiau esame finiše. Manau, padarėme gerą darbą, važiuojame į bivuaką ir laukiame rytojaus“, – sakė B.Vanagas.

Antrojo etapo Resistinsija – Tukumanas metu B.Vanagas ir jo šturmanas iš Lenkijos Sebastianas Rozwadowskis laikėsi tokios pačios taktikos, kaip ir išvakarėse: greitai kur galima ir ypač atsargiai, kai matomumas prastas. Pagal organizatorių informaciją, daug kelių buvo paplauti bei išgraužti neseniai praėjusių liūčių.

Antanas Juknevičius taip pat didino tempą

Pirmame greičio ruože 29 vietą užėmęs Antanas Juknevičius antrosios dienos startui organizatorių buvo nustumtas viena pozicija žemyn. Jis šiandien varžybas pradėjo iš 30 vietos, 18 val. 02 min. Lietuvos laiku.

Pirmąją trasos žymą jis ir šturmanas Darius Vaičiulis taip pat pasiekė geresnėje pozicijoje – pakilo į 29 vietą. Antrą žymą jie kirto būdami jau 27 pozicijoje, o trečiąją žymą kirto 26-oje vietoje.

Iki likusių dviejų žymų jie stabiliai gerino savo rezultatą po vieną poziciją ir finišą pasiekė solidžioje 23 vietoje.

Nuo lyderio lietuviai atsiliko 32 min. 35 sek.

Jis puikų rezultatą pasiekė kamuojamas techninių problemų.

„Kaip galima pastebėti, buvo nemažai purvo“, – rodydamas pirštu į neatpažįstamai molio ir smėlio sluoksniu aptrauktą automobilį juokavo A. Juknevičius.

„Tikrai smagu, kad pakilome per keletą pozicijų, prieš ateinančius bekelės ruožus tai – puiki vieta kilti toliau. Tiesa, beveik visą greičio ruožą įveikėme tik trečiu, ketvirtu ir penktu bėgiu.

Aišku, trasoje su tokiomis ilgomis tiesiosiomis šešto bėgio trūko, bet viskas gerai, dabar mintys jau kitame etape – jis bus vienas kritinių visame ralyje“, – sakė jis.

Vaidotą Žalą stabdė techninės problemos

Pirmajame greičio ruože didžiausią progresą pademonstravęs ir iš 65 į 41 vietą pakilęs Vaidotas Žala antrąjį etapą taip pat pradėjo iš vienu laipteliu žemesnės pozicijos, 42. Jo startas – 18 val. 08 min.

Pirmąją trasos žymą jis taip pat pasiekė šiek tiek pagerinęs savo rezultatą ir pakilęs iki 41 vietos, tačiau netrukus smuko per 20 vietų ir antrąją trasos žymą pasiekė 61-oje pozicijoje.

Vėliau jie šiek tiek pagerino savo rezultatą ir pakilo iki 58 pozicijos, bet prieš 01 val. Lietuvos laiku jis dar nebuvo pasiekęs ketvirtosios žymos. Tuo tarpu net 66 varžovai jau buvo kirtę finišo liniją.

Ekipa pranešė, kad automobilį sustabdė elektros sistemos gedimai. Juos išspręsti prireikė daug laiko – ekipažui įrašytas 75-as rezultatas, o be 10 valandų ir beveik 27 minučių finišo protokole dar pridėta ir 2 valandų bauda.

Po antro etapo finišo Vaidotas Žala atskleidė problemas, kurios prasidėjo, įveikus mažiau nei pusę distancijos: „Nuvažiavus trečdalį trasos pradėjo šlubuoti elektra: iš pradžių nustojo veikti valytuvai, po to – pasikalbėjimo įranga. Galiausiai pradėjo šlubuoti variklis, riboti galią ir galų gale likom be nieko.

Atrodė, kad „trumpina“ elektros įranga. Pratupėjime ten ilgai, nes viskas buvo užlipdyta moliu. Pirmieji 100 km buvo tikros purvo vonios, todėl ir rasti gedimą buvo labai sudėtinga: viskas užsikimšę, padengta molio sluoksniu. Nustatėme, kad generatorius nevisai veikia: pradėjo mažai krauti, o galiausiai visai viską išjungė. Sugebėjome prasivalyti ir grįžome pusę ruožo be šviesų, nes generatorių vis tiek dabar labai prastai krauna“, – pasakojo V. Žala.

„Vietiniai mums padėjo. Kadangi akumuliatorius buvo išsikrovęs, negalėjome užvesti variklio. Vietiniai po truputį susirinko, žiūrėjo, o kai reikėjo – užtempė. Buvo labai karšta. Remontuojant automobilį jau ir vanduo ėjo į pabaigą: ne tik patys gerdavome, bet ir visas detales reikėjo prausti.

Gerai, kad kai remontas jau buvo beveik baigtas, pro mus pravažiavo autobusiukas su vandeniu – tai atsigėrėme iki soties ir resursus užpildėme. Svarbu, kad pasiekėme finišą, nors laiko nuostolis – didelis“, – tvirtino šturmanas S. Jurgelėnas.

Laukia sunki diena

V.Žalai šiame etape buvo itin sunku – nuo 30 pozicijos besirikiuojantiems lenktynininkams organizatoriai leido išvažiuoti ne kas minutę, o kas 30 sekundžių, todėl norint parodyti geresnį rezultatą lietuviams teks lenkti daug varžovų ir kvėpuoti dulkėmis.

  “Pradžia buvo nebloga, bet smarkiai nelėkėme. Lyg ir vijomės varžovus, paskui buvo pirmosios balos, apsitaškėme. O po to prasidėjo bėdelės: iš pat pradžių nustojo veikti stiklo apipurškimas, vėliau valytuvai – porą kartų turėjome stoti valytis langų, nes nesimatė visai nieko“, -kalbėjo S. Jurgelėnas.  

„Agrorodeo“ komanda „Seat Dakar“ visureigį atidavė mechanikams, kurie per naktį turėtų išspręsti bėdas.

Trečia lenktynių diena bus permaininga – gana žalią peizažą ims keisti kalvos ir kalnai, pusdykumės ir karščiu alsuojantys slėniai su sausvagėmis. Čia dalyviai susidurs ir su pirmosiomis bekelės atkarpomis.

Ryte laukia startas 280 m aukštyje, o trasos pabaigoje lenktynininkai turės pakilti net į 4895 m aukštį virš jūros lygio.

Bendras dienos maršrutas – 780 km, iš jų 364 km – greičio ruožas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.