Bloga žinia iš Benedikto Vanago stovyklos – jis „užsidirbo“ diskvalifikaciją iš Dakaro

Trečiadienį vykęs trečiasis Dakaro ralio greičio ruožas sukėlė daug aistrų Lietuvoje. Visi trys ralio maratone dalyvaujantys ekipažai iš Lietuvos neslėpė, kad šis etapas – bene pats sudėtingiausias.

B.Vanagui teko pačiam kelyje remontuoti sugedusį bolidą.<br>Komandos nuotr.
B.Vanagui teko pačiam kelyje remontuoti sugedusį bolidą.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 4, 2017, 5:05 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:32 PM

Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala tuo įsitikino labai greitai.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis šiame greičio ruože pasirodė labai stipriai. Finišo liniją jie kirto būdami 23-iojoje vietoje, o ketvirtadienį, po to, kai buvo suskaičiuotos varžovų pelnytos baudos, lietuvių ekipažas pakilo net į 20-ąją vietą.

Tačiau B.Vanagui ir V.Žalai šis etapas nebuvo sėkmingas.

B.Vanago automobilis sugedo trasoje, ekipažas jį remontavo apie 12 valandų, o galiausiai pajudėjus nebegalėjo pervažiuoti trasos dėl potvynio.

Sportininkas į bivuaką grįžo bendro naudojimo keliais – už tokį pažeidimą skiriama diskvalifikacija iš lenktynių.

Po finišo B.Vanagas tvirtino neturėjęs kitos išeities – ilgai remontavęs automobilį ekipažas buvo užspeistas staigaus potvynio. Visą B.Vanago pasakojimą apie trečiąjį greičio ruožą dakaras.htm"="">dakaras.htm"" target="_blank">galite rasti čia.

V.Žalos ekipažo likimas neaiškus. Jei iki starto vyrai nespės grįžti į stovyklą, jie taip pat gali būti diskvalifikuoti, bet jei spės, greičiausiai jiems bus leista startuoti, nes V.Žala grįžo per trasą, o ne bendrojo naudojimo keliais.

„Nusiledom iš kalnų, judam į bivuaką. Technika rodo kaprizus. Jei dar spėsime pasinadoti šansu – bandysim važiuoti toliau“, – pranešė šturmanas Saulius Jurgelėnas vidurdienį Lietuvos laiku.

Lenktynes sustabdė gedimas

Pirmasis iš lietuvių į trečiąjį greičio ruožą pajudėjo B.Vanagas. Vakar finišavęs 18 pozicijoje, jis gavo 19 starto poziciją (vėliau pakeista į 18) ir startavo 15 val. 20 min. Lietuvos laiku.

Tačiau ekipažas taip ir nepasiekė pirmosios trasos žymos.

Kaip pranešė komanda, B.Vanagas sustojo nuvažiavęs vos 30 km nuo starto – sugedo sankabos išminamasis guolis.

Jiems teko automobilį taisyti savarankiškai ir rasti būdą įveikti likusią distanciją.

Trečiadienio vakarą socialiniame tinkle „Facebook“ D.Vanago komandos narys Dainus Matijošaitis sirgaliams paskelbė itin karčią naujieną.

„Kaip turbūt dauguma žinote, B.Vanagas su Sebu dėl labai rimto techninio gedimo strigo greičio ruožo pradžoje. Rezultatą šiemet, deja, galima jau pamiršti.

Dar labai apsunkina padėtį tai, kad tik dalis sunkvežimių maršrutų sutampa ir nėra galimybės nė vienam juos partempti per visą privalomą distanciją. Tad vyrukai su visomis pastangomis bando remontuotis patys, – rašė D.Matijošaitis. – Laukia labai ilga ir labai sunki naktis, bet tikrai tikiu, kad vyrai susitvarkys ir bent paryčiais grįš ir tęs sunkiausias pasaulyje lenktynes.“

Tačiau ketvirtadienio rytą „General Financing Team Pitlane“ komandos atstovai išplatino pranešimą, kad šių metų Dakaro ralis B.Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui gali būti baigtas.

Ekipažui bandė padėti BOUCOU komandos sunkvežimio vairuotojai, tačiau po valandos bendro darbo kolegos išskubėjo toliau.

„Trečia Dakaro diena. Benedikto ir Sebastiano bolidas susidūrė su techniniais nesklandumais. 30 kilometrų nuo starto dėl sankabos išminamo guolio gedimo nustojo veikti ir sankaba. „GeneralFinancing teamPitlane“ ekipažas buvo priverstas stoti trasoje ir nuimti pavarų dėžę. Remonto metu užėjo smėlio audra, po jos – milžiniška liūtis.

Apie 22 valandą Argentinos laiku sutvarkius automobilį kalnų trasoje išdžiūvusios upių vagos tapo nepervažiuojamomis upėmis.

Per likusias 6 valandas pagal taisyklių reikalavimus tokiomis sąlygomis trasos įveikti nebuvo įmanoma, todėl ekipažui liko tik vykti į bivaką neįveikus trasos. Tai gali reikšti pasitraukimą iš lenktynių“, – pranešė komanda.

Daugiau informacijos Dakare lenktyniaujanti komanda žadėjo pranešti ekipažui pasiekus stovyklą.

Tikėjosi sunkumų

Etapą pradėję 280 m virš jūros lygio sportininkai trečiadienį turėjo pakilti net į 4895 m aukštį.

Toks staigus pakilimas neigiamai veikia žmogaus reakciją, naikina apetitą, ima trūkti jėgų ir oro. Iš viso trečiajame etape lenktynininkams numatyta 780 km, iš jų 364 km – greičio ruožas itin kalnuotomis vietovėmis.

Greičio ruožas padalytas į tris dalis – pirmuosius 240 km sportininkai turi įveikti kuo greičiau, tuomet laukia 148 km atkarpa, kurią reikia įveikti per tikslų laiko tarpą, o po juos vėl 124 km spausti maksimaliu tempu. Todėl trečiajame ruože svarbus ne tik greitis, bet ir tikslumas.

Šįkart trasoje buvo net devynios žymos, pagal kurias galima sekti lietuvių ekipažų rezultatus.

Tačiau du ekipažai iš Lietuvos, B.Vanagas su S.Rozwadowskiu ir V.Žala su Sauliumi Jurgelėnu nebuvo pasiekę nė pirmosios žymos tuo metu, kai ralio lyderiai kirto finišo liniją.

B.Vanagą sustabdė gedimas, o V.Žala judėjo pirmyn – per 5 val. 09 min. po starto jam pavyko pasiekti pirmąją trasos žymą 69 pozicijoje. Šią žymą pasiekė 71 iš 77 startavusių Dakaro dalyvių.

Antrąją žymą lietuviai taip pat pasiekė 69 pozicijoje. Trečiąją žymą V.Žalos ekipažas kirto būdamas jau 68, ketvirtąją – 66, o daugiau žymų, remiantis oficialiais rezultatais, organizatoriai nepateikia. Kol kas neaišku, ar lietuviams pavyks startuoti ketvirtajame greičio ruože.

A.Juknevičius pateko į dvidešimtuką

Dėl gero rezultato trečiajame greičio ruože kovojo tik A.Juknevičius ir D.Vaičiulis. Jų ekipažas nuolat didino tempą ir devintoje trasos žymoje užfiksavo solidų rezultatą – 24 poziciją.

Finišo liniją jie kirto dar stipriai – jie užėmė 23 vietą, o po rezultatų korekcijos pakilo į 20 poziciją.

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis startavo netrukus po B.Vanago ir S.Rozwadowskio, 15 val. 26 min. Lietuvos laiku.

23 vietą antrajame greičio ruože užėmę lietuviai gavo 24 starto poziciją, bet vienam varžovui pasitraukus startavo 23-i. Pirmą trasos žymą jie pasiekė būdami 24 vietoje, antrą žymą kirto toje pat pozicijoje.

Trečiąją žymą A.Juknevičius pasiekė 29-as, o ketvirtojoje buvo smuktelėjęs dar vienu laipteliu – iki 30 vietos. Tačiau lenktynėms artėjant prie vidurio A.Juknevičiaus rezultatas buvo stipriausias tarp lietuvių. A.Juknevičius tarpinį finišą pasiekė 28-as.

Po tikslaus važiavimo rungties, per kurią teko pakilti į 4 km. aukštį, lietuvių ekipažas užfiksavo dar geresnį – 26 rezultatą. Antrojoje trasos dalyje jie nemažino tempo ir aštuntąją žymą kirto 25-i.

Devintąją žymą jie pasiekė dar aukštesnėje pozicijoje – 24-i.

Atkrintamasis etapas – taip trečiuosius etapus šiame maratone vadina sportininkai, po jų dažnai varžybas baigia nemaža dalis sportininkų, pasakojo A.Juknevičiaus komanda.

Šiemet organizatoriai pasistengė, jog šis išbandymas pateisintų savo vardą – pirmojoje greičio ruožo dalyje bekelėje tvyrojo tikras chaosas – daug lenktynininkų važiavo į skirtingas puses, trasoje vienas po kito klimpo automobiliai.

„Pirmi 70 km buvo tikra bekelė – „fesh fesh“ smėlis, daug dulkių, krūmų ir kitokių Pietų Amerikos gamtos ypatybių. Plotas buvo milžiniškas, o bolidai – plačiai išsiskirstę visame lauke, čia gavome gausybę signalų – tokių, kuriuos gauni važiuodamas kelių šimtų metrų atstumu nuo užklimpusio automobilio.

Ir patys buvome trumpam užklimpę, vėliau dar ir prakirtome padangą, bet viskas gerai – reikia gi pajudėt“, – įspūdžius iš greičio ruožo starto pasakojo A.Juknevičius.

„Vėliau jau buvo daugiau klasikinio ralio trasos, „gazas dugnas“ ir važiuoji. Nebloga, sunki diena, tikrai verta visų epitetų, kuriuos kalbėjo lenktynininkai prieš startą.“

Pasiilgo bekelės

A.Juknevičius, pašonėje turėdamas į Everestą įkopusį šturmaną, kalnų nebijo, tačiau spėjo, kad dėl išretėjusio oro ir pasikeitusios dangos sunkumų bus visiems, o tai – puiki proga lietuviams.

„Išretėjęs oras, skaudanti galva, apetito praradimas, nuotaikos praradimas, sumažėjusios jėgos“, – didžiulio aukščio galimai sukeliamus simptomus vardino jis.

„Kiekvienas organizmas į aukščio pakitimus reaguoja skirtingai, bet garantuoju, kad niekas nesijaus geriau nei normaliame aukštyje. Nepaisant to, šis etapas mums svarbus kitu atžvilgiu – prasideda pirmoji bekelė, o čia mes, priešingai nei dauguma klasikinio ralio mokyklos sportininkų, jausimės gerai nepaisant aplinkos trikdžių.

Tikimės, jog gerai pernešime kalnus, technika veiks nepriekaištingai ir pasistengsime išnaudoti savo privalumus tokio tipo trasoje“, – prognozavo jis prieš startą.

Lenktynininkas vylėsi, kad šiame etape technika nerodys kaprizų. Antrąjį greičio ruožą jis baigė tik su trimis pavaromis, o dėl aukščio automobiliams gali kilti pačių keisčiausių problemų.

„Nepaisant visko, mes ruošiamės, vartojome medikamentus, kurie turėtų padėti ir tikimės, kad su galvom viskas bus gerai. Taip pat verta paminėti, kad automobiliams šiandien irgi bus sunku – jiems kvėpuoti irgi reikia, todėl visas veiksmas kiek sulėtės“, – sakė A.Juknevičius.

Vaidotas Žala pavėlavo startuoti

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas trečiąjį ruožą pradės tik iš 71 pozicijos, jų starto laikas – 15 val. 54 min. 30 sek. Lietuvos laiku.

Antrajame ruože juos stabdė elektronikos gedimai, sportininkai finišą pasiekė tik sutemus, o naktį mechanikai praleido remontuodami Lietuvoje „Seat“ pagrindu pagamintą „bitutę“.

Jie neketino pasiduoti ir tikėjosi pagerinti poziciją šiandien. Tačiau lietuvių ekipažas vėliau pranešė, kad dėl remonto į startą vėluos. Galiausiai jie neteko 71-osios starto pozicijos, bet pavėlavę pusantros valandos vis dėlto startavo iš paties rikiuotės galo 17 val. 23 min, 45 sek. Lietuvos laiku.

Per 5 val. 09 min. po starto jam pavyko pasiekti pirmąją trasos žymą 69 pozicijoje (su problemomis nesusidūrę sportininkai tą padarė per mažiau nei valandą). Šią žymą pasiekė 71 iš 77 startavusių Dakaro dalyvių.

Įspūdingu atkaklumu pasižymintys lietuviai antrąją žymą taip pat pasiekė 69 pozicijoje.

Trečiąją žymą V.Žalos ekipažas kirto būdamas jau 68, ketvirtąją – 66, o daugiau žymų, remiantis oficialiais rezultatais, organizatoriai nepateikia. Kol kas neaišku, ar lietuviams pavyks startuoti ketvirtajame greičio ruože.

„Praėjusi naktis buvo pilna nerimo. Įveikus trečdalį trasos, susidūrėme su elektros sistemos gedimais: neveikė valytuvai, pasikalbėjimo įranga, galiausiai pradėjo šlubuoti variklis. Taip pat turėjome problemų su generatoriumi. Nakčiai bitutę perdavėme į mechanikų rankas. Kaip bebūtų, antrąjį etapą įveikėme per 08:26:19. Ačiū, kad nuoširdžiai palaikėte ir tikėjote mūsų komanda“, – rašė komanda gerbėjams.

Trečiojo Dakaro ralio etapo automobilių įskaitos nugalėtojai:

1. Stephane'as Peterhanselis/Jeanas Paulas Cottretas („Peugeot“)

2. Carlosas Sainzas/Lucas Cruzas („Peugeot“)

3. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“)

4. Mikko Hirvonenas/Michelis Perinas („Mini“)

5. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“)

6. Orlando Terranova/Andreasas Schultzas („Mini“)

7. Yazeedas al Rahji/Timo Gottschalkas („Mini“)

8. Nani Roma/Alexas Haro Bravo („Toyota“)

9. Martinas Prokopas/Ilka Minoras („Ford“)

10. Jakubas Przygonskis/Tomas Colsoulas („Mini“)

Bendra Dakaro ralio automobilių įskaita po dviejų greičio ruožų:

1. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“) 2 val. 33 min. 31 sek.

2. Nasseras Al Attyahas/Matthieu Baumelis („Toyota“) + 28 sek.

3. Carlosas Sainzas/Lucas Cruzas („Peugeot“) + 1 min. 56 sek.

4. Ginielis de Villiersas/Dirkas von Zitzewitzas („Toyota“) + 2 min. 05 sek.

5. Nani Roma/Alexas Haro Bravo („Toyota“) + 2 min. 56 sek.

6. Yazeedas al Rahji/Timo Gottschalkas („Mini“) + 5 min. 12 sek.

7. Stephane'as Peterhanselis/Jeanas Paulas Cottretas („Peugeot“) + 7 min. 26 sek.

8. Mikko Hirvonenas/Michelis Perinas („Mini“) + 8 min. 49 sek.

9. Erikas van Loonas/Wouteras Rosegaaras („Toyota“) + 9 min. 26 sek.

10. Romainas Dumas/Alainas Guehennecas („Peugeot“) + 9 min. 58 sek.

11. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“) + 10 min. 45 sek.

16. Benediktas Vanagas/Sebastianas Rozwadowsis („Toyota“) + 22 min. 02 sek.

25. Antanas Juknevičius/Darius Vaičiulis („Toyota“) + 36 min. 19 sek.

75. Vaidotas Žala/Saulius Jurgelėnas („Seat“) + 8 val. 26 min. 19 sek (2 val. baudos.)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.