Ketvirtajame Dakaro ruože Antanas Juknevičius išlaikė sunkų išbandymą ir pelnė 29 vietą

Ketvirtasis Dakaro ralio ruožas iš Chuchujaus į Tupizą lietuviams kelia dvejopus jausmus.

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis užėmė 34 vietą.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis užėmė 34 vietą.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius veržiasi į lyderių dvidešimtuką.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius veržiasi į lyderių dvidešimtuką.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius veržiasi į lyderių dvidešimtuką.<br>G.Kropio nuotr.
A.Juknevičius veržiasi į lyderių dvidešimtuką.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
Trečiasis Dakaro ralio etapas lietuviams buvo labai sudėtingas.<br>G.Kropio nuotr.
V.Žala po sunkios trečiosios dienos nepasidavė.<br>Komandos nuotr.
V.Žala po sunkios trečiosios dienos nepasidavė.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (37)

Lrytas.lt

Jan 5, 2017, 4:48 PM, atnaujinta Apr 12, 2017, 5:26 PM

Šiame etape kovoti dėl aukštų pozicijų Dakaro ralyje liko tik vienas ekipažas iš Lietuvos – Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.

Jie po klastingo organizatorių išbandymo finišą kirto 34 vietoje.

Po rezultatų korekcijos lietuvių rezultatas dar pagerėjo.  Po baudų pirmojo ir kitų punktų nepravažiavusiems sportininkams, A. Juknevičiaus komanda užėmė 29-ą vietą. Bendroje įskaitoje ekipažas yra 21-oje vietoje.

Visas jėgas sukaupę Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas taip pat startavo ketvirtajame greičio ruože, bet po vakarykščio košmaro jiems didžiausias pasiekimas būtų pasiekti finišą. Tačiau prieš vidurnaktį Lietuvos laiku jie dar nebuvo pasiekę nė vienos trasos žymos, o galiausiai pranešė pasitraukiantys iš Dakaro ralio.

Greičio ruožo ilgis – net 416 km, tarpiniai rezultatai registruojami net 11 trasos žymų.

Vėl laukė sunkus ruožas

A.Juknevičius ir D.Vaičiulis su „Toyota Hilux“ automobiliu po trijų etapų užėmė 21 vietą bendroje Dakaro ralio maratono įskaitoje. Iš šios pozicijos A.Juknevičius ir startuos ketvirtajame greičio ruože. Lietuviai turėjo pajudėti į trasą 15 val. 44 min. Lietuvos laiku, bet dėl sudėtingų sąlygų ketvirtojo ruožo startas automobiliams buvo atidėtas 20 min.

A.Juknevičiui startas buvo duotas 16 val. 04 min. Lietuvos laiku. Tačiau lietuvių ekipažas iš karto susidūrė su problemomis ir pirmąją žymą kirto tik 43 vietoje. 

Antrąją žymą jis įveikė būdamas 53 vietoje. Vėliau jam pavyko padidinti tempą ir trečiąją žymą A.Juknevičius įveikė  49 pozicijoje, o ketvirtąją – 47-oje.

Penktojoje žymoje užfiksuota 46 vieta, o šeštojoje lietuvių ekipažas pakilo dar aukščiau į 43-ąją vietą. Septintoji žyma taip pat buvo sėkminga – pasiekta 42 vieta, o aštuntąją žymą jie pasiekė palypėję dar viena vieta aukštyn.

Paskutine trasos atkarpa A.Juknevičius skrieja užtikrintai – devintąją žymą lietuvių ekipažas kirto 39-ti, o dešimtąją – 36-ti. 

Visai netoli finišo esančioje žymoje jie užfiksavo dar geresnį rezultatą – 35 poziciją, o finišą kirto 34 vietoje.

Patikrino šturmanų budrumą

Šiame etape sunkumų patyrė ir labiausiai įgudę lenktynininkai – lyderių 20-ukas keitėsi su kiekvienu įskaitiniu punktu, o daugiau nei 15-a sportininkų išvis nerado pirmojo įskaitinio punkto.  

„Ką organizatoriai žadėjo – tą ir davė. Dariui šiandien buvo toks krikštas, kokie retai būna – pirmuose keliasdešimtyje kilometrų praradome visiškai bet kokį trasos orientyrą.

Toje pačioje vietoje dar kokie 30 automobilių suko ratus. Vienos lyderių vėžės – į vieną pusę, kitos – į priešingą.

Manau, daug kas net nerado to pirmojo punkto, kurį mes galiausiai paėmėme“, – apie navigacinius sunkumus trasos pradžioje pasakojo „Craft Bearings“ komandos pilotas A. Juknevičius. 

„Vėliau jau bandėme atkovoti tą prarastą laiką, spaudėm. Na bet čia nieko nepadarysi, pasimokysime iš klaidų ir stengsimės tą valandą atkovoti kitomis dienomis“, – po finišo sakė A.Juknevičius.

Nujautė sunkumus

Jis dar prieš prasidedant lenktynėms nujautė sunkumus.

„Po sunkaus vakarykščio etapo atsikvėpti laiko nėra. Šiandien vėl startuojame sunkiame greičio ruože – čia sutiksime pirmas kopų sekcijas, bus bekelės, o jėgų tikrai nepridės lenktyniavimas vidutiniame 3500 m aukštyje.

Daug darbo bus Dariui – organizatoriai priruošė navigacinių gudrybių, kurioms turime būti pasiruošę. Taip pat šiandien ralis persikels į trečią šalį – Boliviją.

Tai – skurdžiausia Pietų Amerikos šalis, kuri dar prieš keletą mėnesių kentėjo nuo sausros, todėl organizatoriai skatino dalyvius būnant šioje šalyje tausoti vandenį“, – prieš startą pasakojo A.Juknevičius.

Sužavėjo lyderio poelgis

Ketvirtadienį lenktynininkams vėl teks kopti į kalnus. Ketvirtojo etapo trasos vidutinis aukštis – 3500 m virš jūros lygio. Iš viso aukštikalnėse ketvirtadienį sportininkai įveiks 521 km ir po jų atsidurs jau trečiojoje Dakaro šalyje – Bolivijoje.

Prieš A.Juknevičių turėjo startuoti trečiojo ruožo herojumi tapęs katarietis Nasseras Al Attiyahas. Vienu iš Dakaro favoritų laikytam sportininkui ruožo pabaigoje lūžo galinė važiuoklė, bet N.Al Attiyahas nepasidavė ir likusią atkarpą įveikė vos trimis ratais.

Nulūžusį ratą jis pritvirtino ant variklio skyriaus, tiesiai prieš savo akis, dar pridėjo akmenų, kad šie nusvertų be rato likusį automobilio kampą ir nieko nematydamas, pasitikėdamas tik šturmanu, finišą kirto 31 vietoje.

Tačiau ketvirtadienį N.Al Attiyahas pranešė, kad vis tik nestartuos ketvirtajame etape, nes nepavyko sutvarkyti stipriai apgadinto automobilio.

Neįtikėtinas atkaklumas

Kiti du ekipažai iš Lietuvos bendroje įskaitoje nebeklasifikuojami. Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui Dakaras baigėsi trečiajame etape. Nuvažiavus 30 km nuo starto sugedo jų automobilio sankaba, remontas truko net 12 valandų, o jį baigę sportininkai nebegalėjo pravažiuoti pažliugusios trasos ir bivuaką pasiekė bendrojo naudojimo keliais.

Pagal Dakaro ralio taisykles, tai griežtai draudžiama, taip bivuaką pasiekęs ekipažas šalinamas iš varžybų.

Tačiau Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas po daugybės techninių problemų trečiajame ruože vis dar nepraranda vilčių spėti į ketvirtojo greičio ruožo startą. Jiems skirta 69 starto vieta, jie turėjo startuoti 16 val. 13 min. 30 sek., bet dėl nukelto starto vyrai gavo šiek tiek papildomo poilsio. 

Galiausiai jie pavėlavo startuoti beveik dvi valandas, bet vis tik pradėjo kovą ketvirtajame greičio ruože. Tačiau prieš vidurnaktį Lietuvos laiku jie dar nebuvo pasiekę nė vienos trasos žymos.

Jie tik po vidurdienio Lietuvos laiku grįžo į bivuaką. Užsispyrę lietuviai po daugybės gedimų įveikė visą trasą ir turi teisę startuoti ketvirtame greičio ruože.

„Dakaro lenktynės – nenuspėjamos. Prieš metus sportininkai kelis pirmuosius greičio ruožus (kuriuos organizatoriai koregavo dėl gamtos kataklizmų) važiavo vos ne klasikinio ralio trasomis.

2017 metų lenktynėse jau nuo antro etapo „Agrorodeo“ komanda susidūrė su rimtais išbandymais, kuriais Dakaras visuomet vilioja lenktynininkus. O trečias etapas išbandymų „meniu“ dar labiau papildė – ir dalyvių nemėgiamas fesh-fesh smėlis, ir kalnų upių vagos, ir smėlio audra, ir liūtis, ir beveik 5000 m aukštikalnės.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas po techninių problemų antrame greičio ruože užtruko bivuake: komandos mechanikai bandė sutvarkyti Lietuvoje pagamintą visureigį, kad trečio etapo išbandymai būtų įveikti.

Panašu, kad ne visus „namų darbus“ pavyko atlikti. „Agrorodeo“ ekipažas vėlavo į trečio etapo startą, tad 364 km ilgio įskaitinį etapą (bendras trečio etapo ilgis buvo net 780 km) pradėjo tuomet, kai greičiausi ekipažai jau artėjo prie finišo“, – komanda pasakojo apie sunkumus.

Buvo pradėję vaidentis

V.Žala patvirtino, kad jiems didžiąją dalį laiko teko stovėti dėl gedimų – ekipažo nariai taisė sankabą, turbiną, buvo ir kitokių gedimų. Pervažiavimuose jis „bitutės“ vairą patikėjo S.Jurgelėnui, nes iš nuovargio bijojo prarasti koncentraciją ir nuriedėti nuo šlaito.

S. Jurgelėnas spėjo, kad gedimus sukėlė diena anksčiau į automobilį prilindęs purvas.

„Sūkių daviklis ėmė streikuoti, tada variklio darbas pradėjo strigti. Buvo nemalonu.

Mechanikai ką spėjo, tą spėjo. Greičio ruožas bus netrumpas, su piktomis bolivietiškomis kopomis. Bet kadangi šiemet jau visi žino, kokios jos gali būti žudančios, tai prognozuoju, kad ne tik mes, bet ir gana daug ekipažų važiuos ne rezultatui, o tam, kad pasiektų finišą – už trasos pažeidimą galima gauti 12 valandų baudos, tačiau tu gali tęsti lenktynes ir net turi savotiškai daugiau laiko remontui.

400 kilometrų greičio ruožų – ir taip yra ką veikti.

Buvo pradėję realiai vaidentis. Serpantinuose buvome atsargūs. Nesinorėjo nulėkti taip, kad jau niekas niekada mūsų nebūtų sulaukęs ir suradęs.

Sustojau pailsėti penkioms minutėms ir pramiegojau pusantros valandos. Atsikėliau be žadintuvo, net nežinau kaip. Nuovargis jautėsi. 3 km aukščio ir varikliui jautėsi – norisi, kad ir patys geriau jaustumėmės, ir kad variklis smagiau važiuotų“, – pasakojo S.Jurgelėnas.

Bendra Dakaro ralio automobilių įskaita po trijų greičio ruožų:

1. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“) 6 val. 54 min. 56 sek.

2. Carlosas Sainzas/Lucas Cruzas („Peugeot“) + 42 sek.

3. Stephane'as Peterhanselis/Jeanas Paulas Cottretas („Peugeot“) + 4 min. 18 sek.

4. Mikko Hirvonenas/Michelis Perinas („Mini“) + 9 min. 38 sek.

5. Nani Roma/Alexas Haro Bravo („Toyota“) + 13 min. 04 sek.

6. Yazeedas al Rahji/Timo Gottschalkas („Mini“) + 15 min. 17 sek.

7. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“) + 15 min. 25 sek.

8. Orlando Terranova/Andreasas Schultzas („Mini“) + 21 min. 29 sek.

9. Jakubas Przygonskis/Tomas Colsoulas („Mini“) + 27 min. 37 sek.

10. Ginielis de Villiersas/Dirkas von Zitzewitzas („Toyota“) + 35 min. 20 sek.

11. Romainas Dumas/Alainas Guehennecas („Peugeot“) + 37 min. 57 sek.

21. Antanas Juknevičius/Darius Vaičiulis („Toyota“) + 1 val. 46 min. 16 sek.

Vaidotas Žala/Saulius Jurgelėnas („Seat“) neklasifikuojami

Benediktas Vanagas/Sebastianas Rozwadowsis („Toyota“) neklasifikuojami

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.