Po liūtimi ir gedimais pasibaigusio Dakaro – naujos mintys

Sunkiausios lenktynės pasaulyje. Lenktynininkai iš Lietuvos šįmet labai greitai įsitikino, kad Dakaro ralis šitaip vadinamas ne be reikalo.

E.Buiko nuotr.
E.Buiko nuotr.
Prieš prasidedant penktajam greičio ruožui A.Juknevičius (dešinėje) su šturmanu D.Vaičiuliu bendrojoje Dakaro automobilių įskaitoje užėmė 21-ąją vietą.<br>G.Kropio nuotr.
Prieš prasidedant penktajam greičio ruožui A.Juknevičius (dešinėje) su šturmanu D.Vaičiuliu bendrojoje Dakaro automobilių įskaitoje užėmė 21-ąją vietą.<br>G.Kropio nuotr.
„Buvo pradėję vaidentis. Serpantinuose buvome atsargūs. Nesinorėjo nulėkti taip, kad jau niekas mūsų nebūtų sulaukęs ir suradęs“, – sakė V.Žala.<br>A.Lauciaus nuotr.
„Buvo pradėję vaidentis. Serpantinuose buvome atsargūs. Nesinorėjo nulėkti taip, kad jau niekas mūsų nebūtų sulaukęs ir suradęs“, – sakė V.Žala.<br>A.Lauciaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Jan 8, 2017, 8:31 AM, atnaujinta Apr 12, 2017, 2:20 PM

Pietų Amerikoje, Paragvajaus, Bolivijos ir Argentinos dykvietėse, surengtas 39-asis Dakaro ralis šįmet itin negailestingas sportininkams.

Vos po penkių iš dvylikos greičio ruožų iš lenktynių pasitraukė trečdalis lenktynininkų.

Maratonas baigėsi ir dviem iš trijų Lietuvos ekipažų. Benediktas Vanagas baigė savo pasirodymą Dakaro ralyje po trijų greičio ruožų, Vaidotas Žala – po keturių, o Antano Juknevičiaus ekipažas – vienintelis ralio maratone likęs ginti Lietuvos garbės.

Prieš prasidedant penktajam greičio ruožui A.Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu bendrojoje Dakaro automobilių įskaitoje užėmė solidžią 21-ąją vietą. Jei jiems šią poziciją pavyktų išlaikyti iki Dakaro ralio finišo sausio 14-ąją, tai būtų rekordinis Lietuvos lenktynininkų laimėjimas.

Kol kas geriausią rezultatą tarp lietuvių yra pasiekęs B.Vanagas. Jis 2015 metais bendrojoje Dakaro įskaitoje užėmė 24-ąją vietą.

Po labai sunkaus ir klastingo penktojo greičio ruožo A.Juknevičius smuktelėjo į 27 vietą bendroje įskaitoje, bet iki finišo liko dar daugiau nei pusė etapų.

Turi daug patirties

42 metų A.Juknevičius yra itin patyręs dykumų lenktynininkas. Jis daugiau nei dešimtmetį varžosi ne tik Dakaro ralyje, bet ir įvairiose kitose dykumų lenktynėse, tokiose kaip Kazachstano ar Šilko kelio ralis.

Pernai Dakaro ralį A.Juknevičius baigė užimdamas 27-ąją vietą, o geriausias jo laimėjimas šiose varžybose – 2009-aisiais pelnyta 25-oji vieta.

D.Vaičiulis jau išbandė šturmano kėdę su A.Juknevičiumi 2008 metais Libijos ralyje, bet daugiau laisvalaikio verslininkas skiria kitam savo pomėgiui – alpinizmui.

Ši patirtis ekipažui Dakaro ralyje labai svarbi, nes trasa vietomis kyla net iki 5 km virš jūros lygio, kur dėl išretėjusio oro keičiasi žmogaus savijauta, darosi sunku kvėpuoti ir svarbu neprarasti susikaupimo.

Nenori džiaugtis iš anksto

Penkis greičio ruožus A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio ekipažui pavyko įveikti be didelių klaidų. Rimčiausia jų buvo, kai vyrai pasiklydo ketvirtajame greičio ruože. Tai kainavo sugaištą valandą.

Visus gedimus jiems taip pat pavyko išspręsti. Penktajame greičio ruože nusisukus priekinės ašies kardanui A.Juknevičius nusprendė važiuoti tik su galiniais varomais ratais.

„“Vėl buvo daug organizatorių gudrybių – kelio knyga ne visiškai tiksliai rodė, kur turėtų būti įskaitinis punktas. Visi dalyviai buvo pasimetę, vienu metu net buvome tarp kelių „MINI“ bolidų ir Ginielio De Villierso – visi, net lyderiai, sunkiai ieškojo to punkto.

Vėliau išsivadavę jau bandėm atsikovot ir spaudėm ir po vieno nemažo šuolio nusisuko priekinės ašies kardanas. Turėjome sustoti, bandėme remontuoti, bet priėmėm sprendimą važiuoti tik galine ašimi.

Tokioje trasoje važiuoti galu per kopas žiauriai sunku. Bet čia yra Dakaras, ką jis mums duoda – mes priimam ir važiuojam pirmyn. Neturime kitos išeities, kaip tik kovoti toliau atstovaujant Lietuvą.“, – po įveikto penktojo greičio ruožo pasakojo A.Juknevičius.

Dar prieš Dakaro ralio startą A.Juknevičius neslėpė, kad jo komanda šįmet itin gerai pasirengusi ir, jei neiškils problemų dėl technikos, galima tikėtis labai gero rezultato. Ekipažas Dakarą šturmuoja jau gerokai pavažinėtu „Toyota Hilux Overdrive“, varomu 330 AG, V8 formos benzininiu varikliu.

„Nenorime nusistatyti kokių nors ribų, kurių ketiname siekti. Tai būtų juokinga.

Mes puikiai suprantame, kad gyvenime yra daug fatalizmo. Tu ruošiesi, darai, bet kritiniu momentu gali nutikti tai, ko negalėsi pakeisti“, – kaip baigsis Dakaras jiems, nenorėjo spėlioti lenktynininkas.

Lenktynės baigėsi netikėtai

Daugybė automobilių sporto gerbėjų daugiausia vilčių dėjo į gerą B.Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio pasirodymą.

Apie 400 AG varikliu varomą „Toyota Hilux Overdrive“ visureigį vairavęs ekipažas po dviejų greičio ruožų bendrojoje automobilių įskaitoje užėmė net 16-ąją vietą, tačiau trečiajame greičio ruože juos sustabdė netikėtas gedimas.

Nuvažiavus 30 kilometrų sugedo automobilio sankaba, remontas truko net 12 valandų, o per tą laiką dalį trasos užliejo staigus potvynis.

B.Vanagas pasakojo, kad išdžiūvusios upių vagos prisipildė vandens ir tapo neišvažiuojamos, tad ekipažas neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik ralio stovyklą pasiekti bendrojo naudojimo keliais. Už tokį pažeidimą pagal Dakaro ralio taisykles taikoma diskvalifikacija, todėl ekipažui pasirodymas Dakare buvo baigtas.

Remontas gerokai užtruko

„Nuvažiavęs apie 20 km pradėjau jausti, kad ima buksuoti sankaba. Keistas jausmas, ypač žinant, kad nauja sankaba, įdėta prieš lenktynes, turėtų atlaikyti visą Dakarą.

Saugumo sumetimais mes keičiame ją poilsio dieną.

Turėtumėte žinoti, kad greičio ruože sankaba veikia nuolatos, pavaras jungiame be sankabos. Tad sudeginti jos pats neturėjau šansų. Sumažinau tempą, važiavau žemesnėmis pavaromis.

Tai nepadėjo. Dar po 10 kilometrų sustojome – nebuvo šanso net pajudėti iš vietos“, – apie gedimą pasakojo B.Vanagas.

„Toyota“ gamyklinės komandos mechanikai atvežė lietuviams reikalingas detales ir pusvalandį padėjo automobilį taisyti, bet lauko sąlygomis remontuoti sankabą labai sudėtinga, todėl remontas užsitęsė iki sutemų.

Penktą kartą Dakaro ralyje dalyvavęs B.Vanagas neslėpė nesitikėjęs tokios baigties, tačiau užsiminė, kad jau turi minčių apie ateitį.

Atsakinėdamas į gerbėjų klausimus jis neslėpė, kad tikėtina galimybė ateičiai yra formuoti komandą ir važiuoti ne vienu ekipažu, bet daugiau.

Neišlaikė purvo išbandymo

Trečias lietuvių ekipažas – V.Žalos ir Sauliaus Jurgelėno, važiavęs Lietuvoje pagamintu „Seat“ prototipu „Bitutė“, žavėjo užkrečiančiu užsispyrimu.

Jau antrajame greičio ruože į automobilį pateko daug purvo, todėl ėmė gesti elektronika, o trečiajame prisidėjo turbinos ir variklio problemos.

„Buvo pradėję realiai vaidentis. Serpantinuose buvome atsargūs. Nesinorėjo nulėkti taip, kad jau niekas niekada mūsų nebūtų sulaukęs ir suradęs.

Sustojau pailsėti penkioms minutėms ir pramiegojau pusantros valandos. Atsikėliau be žadintuvo, net nežinau kaip. Buvo justi nuovargis. 3 kilometrai aukščio ir variklį veikė“, – po trečiojo ruožo pasakojo S.Jurgelėnas.

Trasoje praleidę beveik parą jie pasiryžo tęsti lenktynes ir startuoti ketvirtajame greičio ruože, bet galiausiai mechanikams nepavyko atgaivinti technikos.

Bendroji Dakaro ralio automobilių įskaita po penkių greičio ruožų:

1. Stephane'as Peterhanselis/Jeanas Paulas Cottretas („Peugeot“) 14 val. 02 min. 58 sek.

2. Sebastienas Loebas/Danielis Elena („Peugeot“) + 1 min. 09 sek. 

3. Cyrilas Despres/Davidas Castera („Peugeot“)+ 4 min. 54 sek.

4. Nani Roma/Alexas Haro Bravo („Toyota“) + 5 min. 35 sek.

5. Mikko Hirvonenas/Michelis Perinas („Mini“) + 42 min. 21 sek.

6. Jakubas Przygonskis/Tomas Colsoulas („Mini“) + 59 min. 55 sek.

7. Orlando Terranova/Andreasas Schultzas („Mini“) + 1 val. 04 min. 49 sek.

8. Ginielis de Villiersas/Dirkas von Zitzewitzas („Toyota“) + 1 val. 08 min. 11 sek.

9. Borisas Garafulicas/Filipe Palmeiro („Mini“) + 1 val. 57 min. 40 sek.

10. Romainas Dumas/Alainas Guehennecas („Peugeot“) + 2 val. 22 min. 17 sek. 

27. Antanas Juknevičius/Darius Vaičiulis („Toyota“) + 6 val. 41 min. 43 sek.

Vaidotas Žala/Saulius Jurgelėnas („Seat“) neklasifikuojami

Benediktas Vanagas/Sebastianas Rozwadowsis („Toyota“) neklasifikuojami

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.