Rasa Kažukauskaitė papasakojo, kaip išmoko įveikti prieš varžybas kankinusią baimę

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.

Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Rasa Kažukauskaitė – teisėja, organizatorė bei klasikinio slalomo varžybose dalyvaujanti sportininkė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-08-16 15:16

Į autosporto pasaulį moteris įsitraukė vos prieš dvejus metus, todėl besiruošdama varžyboms ir siekdama aukštų rezultatų ji nevengia konsultuotis su didelę patirtį turinčiais sportininkais ir mokytis iš jų.

Rasa sutiko prisidėti prie LASF iniciatyvos, kuria siekiama supažindinti visuomenę su šalies lenktynininkėmis ir skatina peržengti savo baimes, kurios trukdo siekti puikaus rezultato.

– Kaip susidomėjote autosportu?

– Jau nuo mažens svajojau būti lenktynininke, tačiau į automobilių sportą įsitraukiau neseniai – vos prieš keletą metų. Viskas prasidėjo nuo atsitiktinės slalomo treniruotės, kurios metu teko keleivio vietoje pasivažinėti savadarbiu automobiliu.

Tai man paliko tokį didelį įspūdį, kad atsirado noras ir pačiai sėsti prie vairo.

Šiuo metu daugiausiai laiko praleidžiu treniruodamasi, dalyvaudama varžybose bei jas organizuodama kartu su „Slalomo akademijos“ komanda, kuri ir užkrėtė mane autosporto liga.

– Kodėl būtent slalomas tapo didžiąją aistra?

– Užsiiminėju klasikiniu slalomu, kuris dar dažnai vadinamas pirmuoju laipteliu automobilių sporte. Manau, kad tai puiki vieta startui ir tolimesniems pasiekimams.

Man jau teko pasėdėti ir šturmano kėdėje per mėgėjų ralį. Tai buvo labai smagus išbandymas, reikalaujantis atidumo ir susikaupimo, pilnas azarto.

Tai buvo pirmas kartas, kai išbandžiau save šioje pozicijoje – puiki treniruotė.

– Kokių savybių reikalauja klasikinis slalomas?

– Atidumo, tikslumo, šaltų nervų, planavimo į priekį ir drąsos.

– Sutinkate su mintimi, kad kiekvienas finišas jau yra laimėjimas?

– Kadangi žengiu pirmuosius žingsnius automobilių sporte, kiekvienos varžybos man yra iššūkis, kuris užgrūdina ir veda toliau.
Na, o pasiekti rezultatai – puiki galimybė įvertinti savo tobulėjimą ir įgūdžius.

Aukštais rezultatais pasigirti dar negaliu, kelis kartus teko lipti ant podiumo pakylos, tačiau ten nebuvo didžiulės konkurencijos. Norėtųsi atkaklesnių kovų, kurioms save ir ruošiu.

Didžiausiu savo laimėjimu galėčiau vadinti baimės nugalėjimą aikštelėje.

Trasoje bijojau padaryti kažką ne taip, tačiau supratau, kad visi nuo kažko pradeda, o pradžia – visada sunkiausia. Privalome nugalėti savo baimes, kad kažko pasiektume.

– Kaip ruošiatės varžyboms?

– Daug laiko skiriu treniruotėms ir bendrauju su kitais sportininkais. Jų patarimai man padeda susikaupti, mokytis ir tobulėti. Klasikinis slalomas nereikalauja didelio pasiruošimo.

Reikia tvarkingos mašinos, vairavimo įgūdžių ir jau gali dalyvauti. Tačiau norint pasiekti kuo aukštesnių  rezultatų – būtina įsigilinti į vairavimo techniką ir nuolatos treniruotis.

– Kokiose varžybose dalyvaujate šį sezoną?

– „Slalomo dvikovos“ varžybų serijoje. Kadangi ją organizuoja mūsų komanda, ne visuomet galiu atsiduoti dalyvavimui – tenka pasirūpinti ir organizaciniais klausimais.

Tačiau kitų metų sezone planuoju išmėginti savo jėgas ir kitų organizatorių rengiamose varžybose.

– Ne tik dalyvaujate varžybose, bet ir teisėjaujate. Kaip turima patirtis šioje srityje padeda lenktyniaujant?

– Teisėjavimo patirtis padeda labiau įsigilinti į varžybų taisykles ir jų laikytis. Teisėjaudama stebiu skirtingas vairavimo technikas, kaip atliekamas vienas ar kitas manevras, o tai gali lemti laiko skirtumą.

Tai – lyg savotiška teorija, kurią lenktyniaudamas išbandai praktiškai.

– Kaip vertinate moterų įsitraukimą į automobilių sportą?

– Labai džiugu, kad autosporte dalyvaujančių moterų skaičius pamažu didėja. Žinoma, norėtųsi didesnio aktyvumo, bet viskam – savas laikas.

Mano akimis, ši sporto šaka naudinga ne tik ruošiantis varžyboms, bet ir norint daugiau sužinoti apie saugų vairavimą, kuris praverčia įprastuose keliuose.

Man didžiausias pavyzdys – aplinkinių noras tobulėti, tikslo siekimas, žibančios akys. Ypač žaviuosi jauniais, kurie jau nuo mažens dalyvauja varžybose ir bando neatsilikti nuo patyrusių autosporto vilkų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kokių klausimų vengia prezidentas G. Nausėda?