11-tas Dakaro ruožas: praradęs daug brangaus laiko Vaidotas Žala pasiekė finišą

Trečiadienį Argentinoje Dakaro ralio dalyviai pajudėjo į vienuoliktojo greičio ruožo startą.

 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
A.Juknevičius.<br> V.Dranginio nuotr.
A.Juknevičius.<br> V.Dranginio nuotr.
 B.Bardauskas padidino tempą.<br> M.Machado nuotr.
 B.Bardauskas padidino tempą.<br> M.Machado nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 11 ruože stipriausius lyderius organizatoriai išleido važiuoti kartu.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ruožo pradžioje kaip reikiant paspaudė.<br> V.Dranginio nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
 B.Vanago ekipažas.<br> E.Buiko nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

Lrytas.lt

Jan 17, 2018, 6:46 PM, atnaujinta Jan 18, 2018, 8:29 AM

Jų laukia 746 km ilgio vienuoliktojo etapo, vadinamo „Superfiambala“ startas. Greičio ruožas sudaro palyginus nedaug, tik 280 km., bet sportininkų pasiekimai bus fiksuojami devyniose žymose.

Šis greičio ruožas išsiskiria tuo, kad organizatoriai nusprendė trasoje sukelti tikrą lyderių mišrainę. Pagal bendrą starto rikiuotę jie pirmiausiai išleido 10 automobilių klasės lyderių, 10 greičiausių motociklininkų ir 5 pajėgiausius sunkvežimius.

Tik tuomet į trasą išvažiavo likę motociklininkai, o po jų – automobiliai. Lenktynes dar labiau apsunkino Argentinoje tvyrantis didžiulis karštis, nuo jo smėlis pasidaro dar minkštesnis.

Lietuviams - skirtinga sėkmė starte

Dėl šios maišaties 10 automobilių jau buvo įveikę apie pusę trasos, kai nuo starto linijos pajudėjo lietuviai.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis startavo iš 19 vietos, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas lenktynes pradėjo iš 22 vietos, o Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis po gautos baudos startavo paskutiniai iš lietuvių, iš 24 vietos.

Pirmoji trasos dalis buvo nesėkminga A.Juknevičiui. Jis nusmuko į 32 vietą. Tuo tarpu V.Žala pakilo net į 17 poziciją. B.Vanagas pirmąją žymą pasiekė 23-as.

Tačiau ties antrąja žyma visi lietuviai padidino tempą. V.Žala čia buvo net 14-as, B.Vanagas - 20-tas, o A.Juknevičius pakilo į 23 poziciją.

Tuo tarpu Mikko Hirvoneno nesėkmių serija dar labiau išsitęsė. Etape lyderiavęs sportininkas pateko į avariją ir sustojo prieš ketvirtąjį trasos punktą.

Padidino tempą

Ties trečiąja žyma lietuvių rezultatai jau buvo kitokie. Viena pozicija į 15 vietą smuktelėjęs V.Žala išliko priekyje, bet į 20 vietą pakilęs A.Juknevičius aplenkė B.Vanagą, kuris smuktelėjo į 21 poziciją.

Pasiekus ketvirtąją žymą lietuvių rezultatai dar labiau priartėjo. V.Žala nusileido dar pozicija žemiau, į 16 vietą, o A.Juknevičius ir B.Vanagas pakilo į atitinkamai 19 ir 20 vietas. 

Tas pačias pozicijas visi lietuviai išlaikė ir penktojoje žymoje.

Kol lietuviai tebuvo įpusėję greičio ruožą, anksčiau startavę lyderiai jau kirto finišo liniją.

Dakaro ralio lyderis „Peugeot" lenktynininkas Carlosas Sainzas važiavo nerizikuodamas ir finišavo trečioje vietoje, antroje vietoje - vos 5 sekundėmis savo komandos draugą aplenkęs Cyrilis Despresas, o etapą laimėjo kaip reikiant paspaudęs Bernhardas Ten Brinke su „Toyota".

V.Žalą ištiko problemos

Šeštojoje žymoje pirmesni pasirodė A.Juknevičius ir B.Vanagas, užfiksavę atitinkamai 18 ir 19 rezultatus, tačiau V.Žalos čia ilgokai nematyti.

Komanda nepranešė, kas nutiko puikiai važiavusiam lietuvių ekipažui, bet pagal rezultatus matyti kad problema rimta, ekipažas sustojo už penktosios trasos žymos.

Kiti du lietuviški ekipažai tuo tarpu spėjo pasiekti tarpinį finišą bei pakartotinį startą, o V.Žala dar nebuvo pasiekęs šeštosios žymos.

A.Juknevičius tarpinį finišą (septintąją žymą) pasiekė 17 vietoje, o B.Vanagas smuktelėjo iki 22 pozicijos.

Tas pačias pozicijas jie išlaikė ir per pakartotinį startą bei palaikė puikų tempą važiuodami toliau. Devintojoje žymoje A.Juknevičius pakartojo 17-tą rezultatą, o B.Vanagas vėl buvo 22-as.

V.Žalai lūžo vairo traukė

A.Juknevičius išlaikė pastovų tempą iki finišo ir šiame etape užėmė puikią 17 vietą. Jis po finišo pasakojo matęs V.Žalą trasoje, sustojęs prie jo, bet S.Jurgelėnas pasakęs jiems važiuoti tolyn, nes niekuo padėti negali.

„Geras greičio ruožas, lėkėm su vėjeliu. Buvo šiokių tokių paklydimų, bet pernelyg nenukentėjom. Vienoje vietoje strigom ten pat kur daug mašinų buvo sustoję. Ten visi vieni kitus iškapstėm, padėjom ir spaudėm tolyn. Matėm ir Vaidotą su Saulium, nors rodė nestoti, stabtelėjom, paklausėm ar viskas gerai, jau lipt norėjom, bet Saulius pasakė, kad niekuo negalim padėt. 

Greičiausiai mechaninis gedimas. Gaila labai, nes gedimai – skaudžiausias dalykas sportininkui, o čia dar ir vieta buvo gera. Tikiuosi iki finišo jiems pavyks atvažiuoti, daug darbo padaryta“, – po finišo sakė A.Juknevičius.

V.Žalos komanda pranešė, kad Lietuvos laiku 21 val. 30 min. automobilis vis dar buvo sustojęs trasoje dėl gedimo. A.Juknevičius patvirtino, kad "Kamanė" atrodė nepažeista, bet sportininkai buvo pasikėlę mašinos galą. 

Sugedusius lietuvius matė ir B.Vanagas, jam V.Žala ir S.Jurgelėnas taip pat parodė važiuoti tolyn. B.Vanago teigimu, V.Žalos ekipažui lūžo vairo traukė. Su tokia problema greičio ruože buvo susidūręs ir pats B.Vanagas.

„Kelis kartus kasėmės. Likus 500 metrų iki pirmos dalies finišo lūžo vairo traukė. Antroje dalyje ilgai klaidžiojom kol radom 56 kelio punktą. Rezultatas šiaip sau, bet finišas džiugina“, – sakė B.Vanagas.

Galiausiai, po beveik 4 valandų, V.Žala pagaliau pajudėjo ir šeštą žymą pasiekė 38 vietoje. Netrukus jis 38-as pasiekė ir septintąją žymą. Toje pat pozicijoje jis išvažiavo ir po restarto. Po remonto jiems pavyko palaikyti įprastą lenktyninį tempą

Devintąją žymą V.Žala pasiekė 36 vietoje, o finišo liniją kirto 37 vietoje. 

Vienuoliktame ruože problemų turėjo labai daug sportininkų, todėl V.Žalai pavyko išlaikyti gana aukštą poziciją.

Tačiau jis nuo lenktynes laimėjusio B.Ten Brinke atsiliko net 5 val. 02 min. ir 07 sek, o toks deficitas yra itin skaudus bendram V.Žalos rezultatui. Buvęs aukštoje 13 pozicijoje jis preliminariai nukrito į 19 poziciją.

Motociklų klasėje užvirė drama

Balys Bardauskas startavo iš 85 vietos 14 val. 40 min. Lietuvos laiku. Pirmąją, antrąją ir trečiąją žymas jis pasiekė 74 vietoje.

Vėliau vienintelis motociklininkas iš Lietuvos dar padidino tempą. Ketvirtoje žymoje jis buvo 69-as, o penktojoje - jau 67-as. Šeštąją žymą jis pasiekė dar palypėjęs aukštyn į 66 poziciją.

Septintąją žymą (tarpinį finišą) jis kirto 68-as, toje pačioje vietoje ir pratęsė lenktynes, o devintoje žymoje palypėjo net į 61 vietą. Finišą jis kirto 68 pozicijoje.

B.Bardauskas neslepia turintis tikslą ramiai pasiekti Dakaro ralio finišą ir viliasi pagerinti geriausią lietuvio motociklininko, 2012 m. ralio finišą pasiekusio Gintauto Igario, tada užėmusio 81 vietą iš 93 finišavusiųjų, rezultatą.

Tačiau rikiuotės priekyje esantys motociklininkai turėjo gerokai didesnių ambicijų. Antradienį pasiklydę sportininkai spaudė iš visų jėgų. Į priekį nuo pat pradžių išsiveržė Toby Price'as, o paskui jį nusekė Kevinas Benavidesas.

Bet vienas iš greičiausių sportininkų, po traumos kelio skausmus kenčiantis Joanas Barreda Bortas vėl pasiklydo ir prarado daug brangaus laiko.

Galiausiai nepasiekęs finišo J.Barreda Bortas nusprendė baigti kančias šių metų Dakare ir nepaisant antrosios vietos bendroje įskaitoje pranešė pasitraukiantis iš varžybų.

Motociklų klasėje greičio ruožą laimėjo KTM lenktynininkas T.Price'as, antrąją vietą pelnė K.Benavidesas su „Honda", o trečiąją - Antoine'as de Meo su KTM.

Sunkvežimių klasėje - naujas lyderis

Sunkvežimių klasėje kova taip pat buvo labai intensyvi. Nors ralio pradžioje atrodė, kad pavyti „Kamaz" lyderio Eduardo Nikolajevo bus neįmanoma, visą Dakaro ralį itin stabiliai važiavęs Federico Villagra jį po šio ruožo aplenkė bendrojoje įskaitoje.

F.Villagra su „Iveco" po truputį tirpdė varžovo persvarą ir važiavo labai stabiliai, o E.Nikolajevas šiame ruože prarado daugiau nei pusvalandį brangaus laiko.

Etapą preliminariai laimėjo Siarhejus Viazovičius su MAZ.

Lietuviai startavo po lyderių dešimtuko

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis startavo iš 19 vietos, 15 val. 31 min. Lietuvos laiku.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas lenktynes pradėjo iš 22 vietos, 15 val. 35 min. Lietuvos laiku, o Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis po gautos baudos startavo paskutiniai iš lietuvių, 15 val. 38 min. iš 24 vietos.

„Jeigu ir yra karščiausia vieta Argentinoje, tai ji ir yra būtent čia! Atrodytų, mūsų laukia neilgas, tik 280 km greičio ruožas. Neapsigaukime: šiandieną laukia daug smėlio ir fesh fesh dulkių. Tradiciškai lauks įvažiavimas į milžinišką balto smėlio kopą", - prieš startą sakė B.Vanagas.

Nenuspėjama trasa

„Jau nuo pirmojo Dakaro etapo, surengto Pietų Amerikoje, Fiambalos apylinkės pagarsėjo kaip pragariška vieta, kurioje neįmanoma nieko prognozuoti“, – teigė B. Bardausko komandos „Perkūnas Team“ vadovas Carlos Brebbia.

Carlosas Sainzas, 2009 m. būdamas ryškiu lyderiu, automobiliu nukrito į išdžiuvusios upės vagą ir dėl rimtos traumos, kurią patyrė šturmanas, buvo priverstas trauktis iš lenktynių.

2013 m. kalnuose prasidėjus liūčiai per kelias minutes sparčiai pakilęs vanduo nunešė kelias mašinas, o per 40 laipsnių kaitra, visiškai sausas smėlis ir „fesh-fesh“ dulkės sudaro tokias kopas, kuriose nėra lengva orientuotis.

Po greičio ruožo automobilių ir sunkvežimių pilotų dar lauks 200 km lenktynės iki Čilesito, o motociklininkams ir keturračių pilotams reikės nuvykti į atskirą bivuaką netoli Fiambalos. Čia jie negalės pasinaudoti mechanikų paslaugomis.

Dakaro ralyje dalyvauja jau tik 93 motociklininkai iš 139 pradėjusių šias lenktynes. Tai 33 proc. mažiau, nei pirmąją Dakaro dieną. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.