Prasideda 2018-ųjų „Formulės-1“ sezonas: apskaičiavo, kas gali tikėtis pergalės

Vos pasibaigus „Formulės-1“ bandymams Barselonoje komandos ėmė krautis daiktus į Australiją. Jau šį sekmadienį Melburne, legendinėje „Albert Park“ trasoje įvyks pirmosios šių metų sezono lenktynėse.

 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
 Barselonoje vykę „Formulės-1" bandymai leido spėti apie ekipų pajėgumus.<br> Imago/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Arūnas Baratinskas, af1.live

2018-03-21 23:28

Ar čempiono vardą pavyks apginti „Mercedes“ ekipos lyderiui Lewisui Hamiltonui? O gal daugiau pergalių šįmet gali tikėtis kas nors kitas?

Bolidų bandymus Barselonoje gyvai stebėjo ir lietuvis Arūnas Baratinskas. Daugelį metų sekantis „Formulės-1“ aktualijas ir jas analizuojantis specialistas savo tinklaraštyje af1.live pasidalijo  įžvalgomis, ko galima tikėtis šį sezoną. 

„Visų pirmą – beveik visa pirmoji bandymų savaitė buvo sugadinta visiškai neįprasto Katalonijai oro – buvo labai šalta (naktimis arti arba žemiau nulio), o kartą trasa buvo net apsnigta (!), tad komandos bandė išnaudoti kiekvieną tinkamą laiko tarpą ir asfalto plotą, taigi bandymai antrosios savaitės metu vyko įtampos ir skubėjimo fone.

Skaičiai 

Geriausi kiekvienos komandos piloto pademonstruotų laikų lentelė sako, kad „Ferrari“ buvo greičiausi:

Bet reiktų nepamiršti padangų skirtumų. Po bandymų „Pirelli“ paskelbė duomenis apie skirtimus tarp mišinių, jie įvardino skirtumus tarp:

„Ultrasoft“ (US) ir „Hypersoft“ (HS),

„Supersoft“ (SS) ir „Ultrasoft“ (US),

„Soft“ (S) ir „Supersoft“ (SS),

„Medium“ (M) ir „Soft“ (S).  

Turėdami šią informaciją, nesunkiai gauname pilną mišinių skirtumų lentelę:

Pritaikius šią „skaičiuoklę“, galutinė ratų įveikimo laikų lentelė atrodo taip:

Be abejo, užfiksuoti laikai buvo veikiami ne tik padangų, o ir degalų kiekio, įveikiamos atkarpos (ratų) ilgio, bandytų elementų bei važiuoklės nustatymų, tačiau turime naudotis tais duomenimis, kokius turime.

Bet kuriuo atveju matome informaciją, jau esančią arčiau tiesos, tuo pat metu pastebime ir kelias enigmas:

– Štai, baltai-pilkas praeitų metų „Ferrari“ bolidas t.y. „Haas“ įvežė puikų laiką HS padangomis – ar tai panašu į tikrąjį ekipos pajėgumą? Vargu ar įtikėčiau, kad „Haas“ Australijoje kovos dėl vietos ant podiumo; 

– „Williams“ atrodė nevaldomas ne tik L.Strollo, bet ir profesionalesnio (mano nuomone) Sirotkino bei puikiai technikos reguliavimo subtilybes išmanančio Kubicos rankose, spėju, komandos laukia sunki sezono pradžia; 

– be abejo, reikia paminėti ir „McLaren“, kurių agresyvumas važiuoklės bei elementų komponuotės prasme neleido išnaudoti bandymų laiko greičio paieškai (išskyrus paskutinės dienos popietės Alonso „šuolį“ lentelės pradžios link).  

Kalbant apie tikrus lyderius, HS apavą naudojusi „Ferrari“ skraidė kaip ir prieš praeitų metų sezoną, o komandos teigimu, greičio riba dar nebuvo pasiekta. Iš ramybės, sklindančios iš italų ekipos boksų reiktų manyti, kad jie patenkinti savo pasiruošimu ir neturi didelių baimių.

Tuo tarpu „Mercedes“ buvo dar ramesni. Ven tik V. Botto aštuonių ratų atkarpa vidutinio kietumo padangomis (M) palaikant 1.19.xxx min tempą (!) įrodo, kad sidabrinis bolidas, apavus jį HS padangomis, galėtų laisvai lėkti 1.16.8xx ribose t.y. būti greičiausiu (koks jis, mano manymu, ir yra).

Kilometrai

Nepamirškime ir įveiktų distancijų:

Čia matome tik du ekstremumus – „McLaren“ įveikė visai neblogą atstumą, tačiau jei ne kasdien kilusios mechaninės problemos, distancija galėtų būti žymiai didesnė. 

Kitą vertus, sunku buvo nepastebėti likimo piršto, mat „Toro Rosso“, pradėję savo partnerystę su „Honda“, neturėjo jokių problemų su jėgainės patikimumu, o ir greičiu nelabai skundėsi. 

Bus įdomu matyti ar tai tik sutapimas, ar kelis pastaruosius metus japonai buvo teisūs dėl pernelyg agresyvių „McLaren“ važiuoklės sprendimų.

Vertėtų paminėti ir „Mercedes“ – ekipos bolido patikimumas buvo tiesiog fantastiškas. Po bandymų, komandos technikos direktorius J. Allisonas užtikrintai pareiškė, kad po įveiktų bemaž 5 tūkstančių kilometrų, joks variklio komponentas dar nebuvo arti savo gyvavimo ciklo ribos!

Bendras vaizdas 

Prieš metus mano išvados apie komandų pajėgumą buvo tokios:

P1/P2. „Ferrari“ ir „Mercedes“. Nežinia kas yra greitesni. 

P3. „Red Bull“ 

P4. „Williams“ 

P5/6/7/8. „Renault“, „Haas“, „Toro Rosso“, „Force India“ 

P9/10 „Sauber“ ir „McLaren“ 

Pagal sezono starto rezultatus Australijoje, Kinijoje ar Bahreine buvo akivaizdu, jog neapsirikau. Sezono eigoje labai nustebino „Force India“ (teigiamai) ir „Williams“ (negiamai), tačiau iš esmės viskas liko, kaip buvo manyta. O kaip turėtų atrodyti jėgų pasiskirstymas šįmet?

2018 

P1. „Mercedes“. 

P2. „Ferrari“. 

P3. „Red Bull“. 

P4/5/6/7. „Renault“, „Haas“, „McLaren“, „Toro Rosso“. 

P8/9. „Force India“, „Williams“. 

P10. „Sauber“. 

Šio momentu „Mercedes“ atrodo labai grėsmingai, nepaisant ratų įveikimo laikų lentelių, tačiau „Ferrari“ tikrai arti. Bus įdomu pamatyti, ar italams pavyko išspręsti „kvalifikacinio“ variklio režimo klausimą, bei pasitempti patikimumo prasme.

Taip pat arti yra ir „Red Bull“, net arčiau, nei jie buvo prieš metus, todėl kova dėl podiumų turėtų džiuginti labiau, nei anąmet. Viską lems „Renault“ variklio įtaka, nes A. Newey sukurtos važiuoklės efektyvumu niekas neabejoja. Ko gero ši – geriausia peletone.

O štai taip vadinamas „midfield“ (rikiuotės vidurys) vėl yra sunkiai nuspėjamas ir jame, panašu, vėl turim keturias ekipas.

– Gamyklinė „Renault“, tikėtina, sezonui įsibėgant progresuos labiausiai; 

– „Haas“, kuri atrodys labai stipriai pradžioje, bet vėliau nusiridens žemyn dėl tobulinimo stokos; 

– „McLaren“, išsprendus bolido problemas galės kovoti dėl P4 su „Renault“, o kartais ir dėl aukštesnių pozicijų tarp komandų; 

– o štai „Toro Rosso“ pajėgumas neaiškus – variklis, panašu, bus patikimas, bet kokį tempą ji leis vystyti – nežinia. 

Toliau turėtų būti „Force India“ ir „Williams“ – dvi ekipos, naudojančios galingiausią variklį rikiuotėje, tačiau turinčios kitų bėdų. 

Panašu, kad „Force India“ paeitame sezone metė visas kortas rezultatui pademonstruoti, kas leistų perleisti komandą į naujų savininkų rankas, o štai „Williams“ progreso nesimato, verčiau regresas – ekipa nesusitvarko su važiuokle, tai matėsi bandymų metu, apie tai kalbėjo daugelis stebėtojų, tą netiesiogiai pripažino ir komanda.

O paskutinėje vietoje lieka „Sauber“ – komanda nebenaudoja seno „Ferrari“ variklio, bet to tikrai nepakaks, norint kovoti dėl taškų. Tikėkimės, kad C. Leclercas apsipras ir padės iškovoti svarbius ekipai taškus.

PS. Tiesa, nepaisant spėjimo apie pajėgumus, manau, kad šiais metais čempionu taps S. Vettelis. O ar tai įvyks, matysim jau greitai – lapkritį.“

Belaukiant naujojo sezono pradžios galima prisiminti, kaip pilotų rezultatai keitėsi praeitame sezone (konkretaus piloto rezultatai geriau matomi užvedus pelę ant jo pavardės grafiko apačioje):

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.