„Press ralyje“ elektromobiliai varžysis su sportiniais modeliais

Pirmą kartą Lietuvos automobilių sporto varžybose elektromobiliai lenktyniaus tokiomis pat teisėmis, kaip ir kiti automobiliai. Pirmą birželio savaitgalį jau 22 kartą vyksiančio tarptautinio žurnalistų ralio organizatoriai sako, kad jų jau nebereikia vadinti ateities transporto priemonėmis.

Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu gali įveikti 370 kilometrų atstumą.<br>Gamintojo nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metais „Press ralyje“ žurnalstai vairavimo ir hibridinius „Hyundai Ioniq“.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metais „Press ralyje“ žurnalstai vairavimo ir hibridinius „Hyundai Ioniq“.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ akimirkos.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ nugalėtojai dyzelinių automobilių klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
2017 metų „Press ralio“ nugalėtojai dyzelinių automobilių klasėje.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Apr 17, 2018, 6:07 PM

Jie tikina, kad jau šiandien elektromobilius galima eksploatuoti taip pat lengvai, kaip vidaus degimo varikliais varomus automobilius.

Atskira klasė

Elektromobiliai automobilių sporto lenktynėse pasirodo jau ne pirmą kartą.

Parodomuosius važiavimus buvo galima stebėti Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, traukos lenktynėse, keli elektromobiliai varžėsi atskiruose ralio „Aplink Lietuvą 2016“ etapuose.   

Šios idėjos pradininkais dar 2012 metais tapo „Lietuvos žurnalistų autoklubas“, kuris į „Press ralį“ įsileido lietuvių bendrovės „Arginta“ sukonstruotą „Fiat Panda“ elektromobilį.

Jį tuomet vairavo Nomeda Marčėnaitė. Tiesa, tada „Panda“ tarp greičio ruožų keliavo ant tralo, nes įveikti visą ralio maršrutą jam nebūtų užtekę energijos.

Technologijos tobulėjo itin sparčiai, o elektromobiliai iš ateities vizijos tapo visaverčiais automobiliais. „Press ralio“ organizatoriai nusprendė leisti juos į lenktynes ir sukūrė visiškai naują elektromobilių klasę, į kurią iškart buvo užregistruoti du naujausi „Nissan Leaf“ modeliai.   

„Šiuolaikiniai elektra varomi automobiliai tapo visapusiškomis transporto priemonėmis, kurios gali nuvažiuoti pakankamai tolimą atstumą“, – sakė varžybas organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Tikisi gerų rezultatų

Jis prasitarė, kad idėja padaryti atskirą klasę elektromobiliams gimė po to, kai filmuodamas LNK laidą „Ne vienas kelyje“ jis išbandė naujausių modelių dinamines savybes.

„Elektromobiliai tikrai greiti. Elektros motorai pasižymi didele traukia visame sūkių diapazone, o dėl sunkių baterijų svorio centras yra žemai, todėl, todėl jie tikrai gerai valdomi.

Manau, kad trasoje su elektromobiliais bus pasiekti geri rezultatai“, – sakė V. Valiukevičius.   

Elektromobiliai varžysis sportinių automobilių grupėje ir per dvi dienas turės įveikti 350 kilometrų maršrutą iš Šiaulių į šalia Palangos esantį „Atostogų parką“ per Lietuvoje ir Latvijoje esančias Kuršių žemes.

Antros kartos „Nissan Leaf“ modelis vienu įkrovimu, anot gamintojo, gali įveikti 370 kilometrų atstumą.  Teoriškai energijos turėtų užtekti, bet praktiškai tai neįmanoma.

Greičio ruožuose siekiant geriausio rezultato bus važiuojama maksimaliu tempu, todėl ženkliai išaugs energijos sąnaudos.

Infrastruktūra plečiasi

Įprastais degalais varomiems automobiliams tai nėra problema: pripildyti baką degalų galima vos per porą minučių, o ir degalinių pakeliui daugybė.  Tuo tmetu elektromobilių vairuotojai vis dar baiminasi dėl infrastruktūros trūkumo.

Pirmasis spręsti šią problemą privačiomis lėšomis nusprendė „Autopildyk“ projektas.

Jo iniciatyva po visoje Lietuvoje jau buvo įrengta 17 elektromobilių įkrovimo aikštelių, kuriose vienu metu galima krauti ne mažiau kaip tris elektromobilius.

Per artimiausius du mėnesius skaičių planuojama padvigubinti.

Kol valstybė dar tik pradėjo elektromobilių įkrovos stotelių infrastuktūros plėtrą magistraliniuose keliuose, „Autopildyk“ aikštelės jau jungia mažesnius miestelius ir leis elektra važiuojantiems „Press ralio“ dalyviams nesukti galvos dėl energijos atsargų.

Tą bus galima padaryti kelyje Šiauliai–Palanga, pačioje Palangoje, Klaipėdoje ir Šiauliuose. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.