Vilkyčių trasą gyrę čekai sieks įrodyti, ko verta jų šalies autokroso mokykla

Liko mažiau nei mėnuo iki vieno didžiausių automobilių sporto renginių Lietuvoje – Europos autokroso čempionato etapo. Birželio 8–10 dienomis šios varžybos įvyks geriausioje šalies trasoje – Vilkyčių komplekse. 

Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Jakubas Kubičekas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Martinas Samohylas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 22, 2018, 11:04 AM

Dalyvių sąrašas nuolat pildosi ir jau dabar aišku, kad Lietuvoje pasirodys greičiausi daugumos šalių autokroso lenktyninkai. Iš Čekijos atvyks itin stiprūs sportininkai, kurie pasiruošę atkaklioms kovoms.

Vienas žinomiausių čekų – „Touring Autocross“ klasės dalyvis Martinas Samohylas.

Sportininkas praėjusio sezono įskaitoje liko antras, tačiau šiemet yra nusiteikęs padaryti viską, kad pasiektų aukščiausią poziciją. Pernai M. Samohylui nepavyko aplenkti tik tautiečio Aleso Fuciko, tačiau pastarasis šiemet pasirinko startą ralio kroso varžybose.

Kovos dėl čempiono titulo

M. Samohylas šiemet yra nusiteikęs pergalingai pabaigti kuo daugiau etapų ir tapti Europos čempionu. Pasak čeko, turint tokį tikslą svarbus kiekvienas taškas, todėl Lietuvoje jis stengsis pasiekti maksimumą.

„Šiemet mano ambicijos yra pačios didžiausios. Žinau, kad nebus lengva, nes kiti varžovai taip pat stiprūs. 

Pirmame etape Vokietijoje turėjau šiek tiek bėdų dėl elektronikos. Tikiuosi, kad jas visas pavyko išspręsti.  

Automobilį reguliavome specialiai Vilkyčių trasai, kuri man labai patinka. Šiek tiek netradicinė yra ta susmulkinto asfalto danga, tačiau ji įdomi“, – kalbėjo čekas. 

Anot jo, trasos konfigūracija – labai smagi. Yra dvi greitos, tiesios atkarpos, kur išvystomas maksimalus greitis, taip pat ilgas tramplinas ir du posūkiai prieš finišą.   

„Žiūrovams turėtų patikti tai, kad matomumas yra geras. 

Teko ir pačiam žiūrėti kitų klasių važiavimus, todėl galiu pasakyti, kad tai viena patogiausių trasų jiems“, – komplimentų Vilkyčių autosporto kompleksui negailėjo M. Samohylas. 

Įspūdinga „Škodos“ galia

Vilkyčiuose jis startuos su „Škoda Fabia S2000” modeliu. Sportininkas sutiko atskleisti, kokius brangius ir agregatus slepia automobilio išorė.

„Važiuoklės nustatymai yra skirti žvyrui. Variklį mums paruošė „Mike Callaghan Motorsport“ dirbtuvės. Pavarų dėžė – DMA firmos prototipinė. 

Mano „Škoda“ variklis išvysto apie 580 AG galią ir 710 Nm sukimo momentą“, – atviravo sportininkas.

Čekija į Lietuvą siunčia ne tik „Touring Autocross“, bet ir bagių įskaitose lenktyniausiančius sportininkus.   

Nori revanšo trasoje

Pasidalinti savo mintimis su skaitytojais sutiko pačioje galingiausioje – bagių-monstrų klasėje „Super Buggy“ lenktyniaujantis Jakubas Kubičekas.

Sportininkas pripažino, kad su Vilkyčių trasa dar turi nesuvestų sąskaitų, kadangi praėjusiais metais jam čia finišuoti nepavyko dėl gedimo.

„Tikiuosi, kad šiais metais seksis geriau ir galėsiu kovoti dėl didžiausio taškų skaičiaus. 

Pernai teko pasitraukti iš varžybų, todėl šiemet noriu revanšo. Vilkyčių trasa yra kiek kitokia nei kitos trasos Europoje. Jos danga – specifinė.   Technikai tokia danga yra iššūkis, tačiau pati trasa sugalvota labai gerai. Ji labai greita. Čia daug reiškia galia“, – kalbėjo J. Kubičekas.

Pasak čeko, Vilkyčių trasos konfigūracija bus labai tinkama jo bagiui, kuris dabar tapo dar galingesnis. 

Reglamentas leidžia šioje klasėje naudoti variklius iki keturių litrų. Taigi, čekas nusprendė techninius reikalavimus išnaudoti maksimaliai ir į bagį sumontavo būtent keturių litrų darbo tūrio agregatą.

„Visos kitos bagio sistemos liko tos pačios, bet dabar yra daugiau galios. 

„Super Buggy“ klasėje dalyvių bus daug ir visi naudoja įvairiausius variklius, todėl žiūrovams bus tikrai įdomu stebėti, kurio dalyvio techniniai sprendimai pasiteisins“, – kalbėjo J. Kubičekas.

Ugdo jaunus lenktynininkus

M. Samohylas ir J. Kubičekas sakė, kad Čekijoje autokroso populiarumas yra toks pat, kaip krepšinio Lietuvoje. 

Anot pašnekovų jų šalyje autokroso tradicijos yra labai gilios ir jaunieji sportininkai savo karjerą būdami vos kelių metų amžiaus.

„Pirmą kartą į bagį sėdau būdamas penkerių. Tai labai gera pradžia. Sportininkas ugdo savo sugebėjimus ir lygiagrečiai didina bagio galią. 

Būtent dėl tokio pasiruošimo ir išauga tokie sportininkai, lenktyniaujantys galingiausioje „Super Buggy“ įskaitoje“, – mintimis dalijosi J. Kubičekas.

Birželio 8–10 dienomis Vilkyčiuose bus galima išvysti ne tik Europą savo pasirodymais drebinančius čekus, bet taip pat ir jiems iššūkį mesiančius varžovus iš kitų Europos šalių. 

Kol kas galutinis dalyvių sąrašas dar nėra aiškus, tačiau į prieš tai vyksiantį etapą šiuo metu jau užsiregistravo 63 dalyviai, kurie startuos „Junior Buggy“, „Buggy 1600“, „Super Buggy“ ir „Touring Autocross“ klasėse.   Ne mažesnio dalyvių skaičiaus laukiama ir Lietuvoje.

Vilkyčiuose taip pat pasirodys ir nacionalinės klasės dalyviai, kurių didžiąją daugumą sudarys lietuviai ir latviai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.