Žemaitijos ralyje šiais metais – tik 4 latvių ekipažai: kodėl taip nutiko?

Panagrinėjus „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuosiančių ekipažų sąrašą galima pastebėti, kad jame tik keturi automobiliai su latviškomis vėliavomis.   

Šį savaitgalį „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuos Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas.<br> Organizatorių nuotr.
Šį savaitgalį „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuos Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas.<br> Organizatorių nuotr.
Šį savaitgalį „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuos Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas.<br> Organizatorių nuotr.
Šį savaitgalį „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuos Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 15, 2018, 4:50 PM

Prieš porą metų Latvijos automobilių federacijos (LAF) ralio komisijos vadovai Kelmės ASK buvo pasirinkę pagrindiniais savo partneriais Lietuvoje, o „Žemaitijos ralio“ trasose meistriškumą demonstravo visi pajėgiausi kaimyninės šalies pilotai. 

Kuriais Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapais geriausia dalintis sportininkai diskutavo jau seniai, tačiau mūsų lenktyninkai dažniausiai keliaudavo į  „Talsi rally“, o latviai rinkdavosi „300 ežerų ralį“ arba „Žemaitijos ralį“. 

Brangiai kainavęs nesusipratimas

Deja, pernai viešnagė į Kurzemę baigėsi apmaudžiu nesusipratimu, kuris nulėmė ir šį lenktynių sezoną. 

Tuomet net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas ir dėl to iš pirmojo greičiausiųjų dešimtuko nusirito į pačią rikiuotės pabaigą.  Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad nepasiekė finišo. 

Tokį sprendimą lėmė sportininkų ir varžybų teisėjų nesusikalbėjimas dėl degalų užpylimo procedūros. 

Lietuviai į savo techniką pylė bioetanolį, kurio sąnaudos kiek didesnės nei sportinio benzino, todėl dar prieš startą buvo aišku, kad įprasta degalų užpylimo tvarka jiems netiks. 

Jie kreipėsi į organizatorius, paaiškino esmė ir buvo patikinti, kad problemų nekils – degalų bakus bus galima papildyti drauge su istorinių automobilių įskaitoje startuojančiais ekipažais. 

Tačiau galiausiai viskas apsivertė aukštyn kojom, nes šis žodinis susitarimas nebuvo užfiksuotas raštu, o dokumento negavę latvių ralio teisėjai pasielgė itin griežtai.

„Aš nukentėjau skaudžiausiai, nes finišavau trečias bendroje įskaitoje, o pritaikius sankcijas už degalų pylimą – buvome išspirti velniop. 

Latvių teisėjams tuomet pritrūko ir sveiko proto, ir geranoriškumo latvių, todėl kai buvo dėliojamas 2018-ųjų varžybų kalendorius, buvo nutarta ieškoti alternatyvų. 

Akivaizdu, kad nebendradarbiaujant su kaimynais verstis sunkoka – latvių čempionatas  kokybiškas, o jų lyderiai greiti, todėl jungtiniai etapai visuomet pasižymi aštresne konkurencija ir tampa patrauklesniu reginiu žiūrovams“, – dėsto Vaidotas Žala.

Bendradarbiavimas nenutrūko

Patys Latvijos ralio komisijos strategai sukirto rankomis dėl glaudesnio bendradarbiavimo su estais. 

Lietuvoje buvo ieškoma galimų sąlyčio taškų su Lenkijos ralio čempionato organizatoriais, tačiau ten dominuoja lenktynės ant asfalto dangos. 

Papildomų rūpesčių kelia vien automobilių pritaikymas specifinėms sąlygoms.

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis komentuodamas šią situaciją pripažino, kad pernykštis konfliktas turėjo įtakos sprendimui nerengti išvažiuojamųjų etapų į Latviją. 

Tačiau jis patikino, kad  bendradarbiavimas su kaimynais nenutrūko.

„Visi pasimokėme iš „Talsi Rally“ klaidų – žinome, ką daryti, kad panašių nesusipratimų nekiltų. 

Latviai taip pat legalizavo bioetanolio naudojimą savo ralio čempionate, todėl neliko net teorinių galimybių skirtingai interpretuoti lenktynių taisykles. 

Bendradarbiauti naudinga tiek mums, tiek latviams, nes taip ir taupomos lėšos, ir išvengiama rutinos, kai lenktyniaujama tose pačiose trasose“, – teigia D. Liesis.

Vienas aktyviausių ralio bendruomenės narių Mindaugas Varža patikino, kad santykiai tarp  Lietuvos bei Latvijos sportininkų yra puikūs.

„Labai gaila dėl pernykščio šalių federacijų nesusikalbėjimo, bet svarbu išmokti pamokas. 

Esu tikras, kad jei panaši dviprasmybė pasikartotų, tai išminties ir geranoriškumo nepritrūktų“, – teigė M. Varža.    

Šį savaitgalį vyksiančiose „Viada Rally Žemaitija 2018“ lenktynėse startuos Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovas su šturmanu Ivo Pūkiu, taip pat Dmitrijus Feofanovas ir Normundas Kokinas, Guntis Lielkājis ir Vilnis Miķelsonas bei Vigo Rubenis ir Kristapas Eglīte.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.