Vienodas padangas susimontavę lenktynininkai žada aštrią konkurenciją

Šiemet gausiausioje Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato klasėje R3000 buvo konkurencinga premjera. Dalyviai važiavo su su to paties gamintojo, tipo ir dydžio padangomis.

Igno Domeikos automobilis.<br> Organizatorių nuotr.
Igno Domeikos automobilis.<br> Organizatorių nuotr.
Ignas Domeika.<br> Organizatorių nuotr.
Ignas Domeika.<br> Organizatorių nuotr.
Justas Gudavičius trasoje.<br> Organizatorių nuotr.
Justas Gudavičius trasoje.<br> Organizatorių nuotr.
 Justas Gudavičius ir jo automobilis.<br> Organizatorių nuotr.
 Justas Gudavičius ir jo automobilis.<br> Organizatorių nuotr.
 Mantas Matukaitis ir Ignas Domeika.<br> Organizatorių nuotr.
 Mantas Matukaitis ir Ignas Domeika.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jun 20, 2018, 5:24 PM

Pernai šis pakeitimas įvyko silpnesnėse R1600 ir R2000 klasėse. Lenktynininkai montavo vienodo dydžio „Nankang“ sportiškas AR-1 „semi-slick“ tipo padangas. 

Žiūrovai išvydo artimą kovą, o dalyviai visą dėmesį sutelkė į meistriškumo gerinimą. 

Šiemet su tokiomis padangomis startavo R3000 klasės dalyviai. Maksimalus jų padangų dydis – R18 ir 235/40. Taip pat vairuotojus šiemet sulygino reikalaujamas minimalus automobilio svoris. 

Automobiliai, kurių darbinis tūris nesiekia 2,5 litro, negali būti lengvesni nei 1 105, o iki 3 litrų – 1 190 kilogramų. Taigi sąlygos visiems jau beveik vienodos.

Turi su kuo palyginti

Ignas Domeika pernai tapo šalies čempionu būtent R1600 klasėje. 

Šiemet jis persikėlė į daugiausiai dalyvių turinčią R3000 klasę. 

Čia taip pat jau pirmajame „Fast Lap“ etape visi klasės dalyviai važiavo su „Nankang AR-1“ padangomis. Pasak lenktynininko, namų trasoje jos veikia geriausiai.

„Nemuno žiede“ šios padangos puikiai sukimba. Tačiau trasose su nauju asfaltu jos kiek sunkiau nuspėjamos. 

Aišku, visiems sąlygos yra vienodos, todėl kova labai artima ir vairuotojai gali parodyti savo meistriškumą. Šį kartą konkurencija išliko iki pat finišo vėliavos“, – pasakoja pirmojo etapo nugalėtojas.

Jis garantuoja, kad artima kova šiame sezone tęsis iki pat paskutinio etapo, nes dalyvių daug ir kiekvieno technika tobulėja.

Galios įtaka sumažėjo

Mantas Matukaitis R3000 klasėje važiuoja jau trečius metus ir yra vienas iš lyderių. 

Lenktynininkas pažymi, kad apskritai šiemet klasė pasiekė savo piką, o prie to prisidėjo vienodų padangų taisyklė. 

„Konkurencingumas klasėje yra pasiekęs piką, nes dabar tai yra bet kokiu atveju gausiausia klasė tarp visų. Ar prie to prisidėjo tai, kad važiuojame su vienoda padanga? Ko gero, taip. 

Nelabai galiu vertinti padangų, nes mano automobiliui jos tiesiog per siauros. Bolidas galingas ir per sunkus, kad 235 milimetrų pločio padangos susidorotų. 

Bet toks ir buvo organizatorių sumanymas, taigi jis pavyko“, – pasakojo M. Matukaitis, pridurdamas, kad bent jau vizualiai skirtumas tarp greičiausių ir lėčiausių lenktynininkų tikrai sumažėjo. 

Jau nebe naujiena

Justas Gudavičius šalies čempionato lenktynėse apskritai yra naujokas. Ilgus metus jis dominavo „Street“ įskaitoje. 

Tik šiemet susidėjo į savo automobilį saugos lankus ir startavo R3000 klasėje. Vis dėlto „Nankang“ padangas jis išbandė vienas pirmųjų Lietuvoje.

„Prieš 3–4 metus kartu su Tomu iš „Autokulto“ eksperimentavau su įvairiais mažiau girdėtais padangų gamintojais. 

Tuo metu žiede važiavau daug, bet ne taip greitai, kaip norėjau, todėl ieškojau išeičių. 

Tas pačias padangas visuomet išmėgindavau ir slalome, taigi galėjau gana neblogai palyginti skirtingus gamintojus, modelius bei išmatavimus. 

Viena iš testuotų padangų buvo, ko gero, pirmieji „Nankang“ egzemplioriai Lietuvoje. 

Ši padanga buvo juntamai lėtesnė nei „Kumho“, bet turėjo didelį privalumą – platų darbinės temperatūros diapazoną, prognozuojamą valdymą ir tikrai ilgą ridą“, – pasakoja jis.

Atsižvelgė į pastabas

Galiausiai į Lietuvą atvažiavo gamintojo atstovas iš Taivano ir pasikalbėjo su J. Gudavičium apie lenktynininko įspūdžius.   

Jis papasakojo apie pakabos nustatymus bei darbines temperatūras ir kartu sutarė, kad padanga yra per kieta. 

Gamintojas laikėsi pozicijos, kad trumpinti padangos gyvenimą nėra gerai, bet lenktynininkas pasiūlė pasvarstyti ir išnaudoti faktą, kad padanga yra nekryptinė ir ratus galima patogiai ir greitai sukeisti vietomis, taip taupant ir tolygiai išnaudojant visas keturias padangas.

„Panašu, kad idėja gamintojui patiko, nes kitais metais padangos mišinys tapo minkštesnis ir kibesnis! Šiandien „Nankang“ yra praktiška, mažai priežiūros reikalaujanti padanga. 

Ji mažiau bijo perkaitimo, dyla negreitai ir jos galima nusipirkti įvairių dydžių.  Svarbiausia yra tai, kad gamintojas išties domėjosi vartotojų poreikiais ir net išleido R15 225/45 išmatavimą, kurio prašiau mūsų pokalbio metu“, – stebėjosi J. Gudavičius.

Pasak jo, vienodos padangos R3000 klasėje leidžia sumažinti biudžetų skirtumų įtaką lenktynininkų turimam sukibimui ir tuo pačiu padidina intrigą trasoje.

Kitas lenktynininkų susitikimas įvyks jau labai greitai – birželio 23 dieną „Fast Lap“ lenktynių antrame etape, Rygos pakraštyje įsikūrusioje „Bikernieki“ trasoje.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.