Tokią taisyklę jau šį savaitgalį mėgins patvirtinti kaimynai estai, kviečiantys aplankyti jų šalį ir gyvai pamatyti išskirtines pajėgiausių ralio meistrų kovas „Shell Helix Rally Estonia“ varžybose.
Nuo 2010-ųjų rengiamas ir po metų pertraukos sugrįžtantis Estijos ralis šiemet pretenduoja tapti didžiausiu automobilių sporto renginiu ne tik Baltijos šalyse, bet ir visoje Europoje.
Organizatoriai neslepia jam skyrę didžiules pajėgas ir rekordinius finansinius išteklius. Šių metų renginio biudžetas siekia milijoną eurų.
Žada geriausią renginį
Šeimininkai dalyviams ir aistruoliams žada, kad tai bus geriausia šios vasaros atostogų atrakcija.
Plačiai pasklidusios trijų dienų ralio reklamos ragina svečius po savaitgalio pasilikti Estijoje ir ilgiau – greta sportinės renginio dalies parengta ir plati pramoginė programa.
Prie vilionių aktyviai jungiasi ir vietos turizmo informacijos centras.
Vadinamajai turizmo rinkodarai šiemet ypatingą dėmesį skyrę „Rally Estonia“ organizatoriai savo renginio ambasadoriais aplinkinėse šalyse pasirinko geriausiai žinomus ir vienus pajėgiausių lenktynininkų.
Iš viso dalyvių gretose – per šimtą ekipažų. Sąrašo pradžioje įrašyti pirmi penki bolidai – WRC technika. Toliau rikiuojasi devyni R5 klasės automobiliai.
Dalyvaus ir lietuviai
Čia konkurenciją varžovams stengsis sudaryti ir mūsų šalies atstovai – „Škoda Fabia R5“ pilotuosiantys Benediktas Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu iš „General Financing team Pitlane“ komandos.
Taip pat Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos duetas su „Ford Fiesta R5“.
Lietuvai atstovausiantis B. Vanagas prisipažįsta gyvenantis laukimo nuotaikomis.
„Puikiai žinau ralio organizatorius ir matau, kokį didelį darbą jie atlieka ruošdamiesi šiam renginiui.
Daug ką pasako vien solidus starto sąrašas, kuriame – trys Pasaulio ralio čempionato (WRC) pilotai su gamyklinėmis komandomis ir aukščiausio lygio technika.
Tai bus geras renginys ir neabejoju, kad šie lūkesčiai savaitgalį pasitvirtins“, – kalbėjo lenktynininkas.
Lyderis – estų talentas
Vienas iš greičiausių turėtų būti Estijoje ir visame pasaulyje garsus vietinis pilotas – trisdešimtmetis Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“.
Jis jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras.
Jam įkandin startuos pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“), o prognozuojamą lyderių trejetą užbaigs įžymybė iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“).
Lietuviai startinio sąrašo eilėje pernelyg nenutolę.
B. Vanago ekipažui skirtas 8-as numeris, o E. Valeišai – 19-asis.
Tokios pozicijos tarp itin pajėgių ir tituluotų varžovų parodo gana aukštą neoficialų mūsų šalies atstovų reitingą tarptautiniu mastu.
„Drįsčiau lažintis, kad šis ralis ilgainiui taps Pasaulio ralio čempionato etapu. Juolab kad ir patys organizatoriai neslepia ambicijų tapti vienais patraukliausių pasaulyje.
Jau dabar šias aštuntą kartą rengiamas varžybas galima vadinti savotiška estų vizitine kortele, kuri turi potencialo būti vis labiau matoma tarptautiniu mastu“, – prognozavo B. Vanagas.
146 km greičio ruožų
Penktadienį triukšmingai prasidėsiantis ir iki sekmadienio vyksiantis Estijos ralis tradiciškai drebins pietinę šalies dalį.
Starto podiumo ir finišo bei apdovanojimų ceremonijos vyks antrojo pagal dydį miesto, Tartu, centre.
Tuo metu ralio štabas ir visas techninis centras su uždaru parku bei serviso zonomis įsikurs Otepėje. Tai bus Estijos ir Latvijos ralio čempionatų bei „FIA Europe Rally Trophy“ etapas.
Iš viso ralio distancija pietinės Estijos keliais drieksis 676 kilometrus.
Koviniu režimu dalyviai įveiks 16 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sieks 146 kilometrus.
Iš jų tik trys su puse kilometro bus su asfalto danga, kuomet lenktynininkai varžysis neilguose greičio ruožuose Tartu ir Elva miestų gatvėmis, o visa kita – žvyras.