Žiedinių lenktynių dalyviai atskleidė, kaip nusiramina prieš startą

Keliasdešimties laipsnių karštis, širdies ritmas apie 170 dūžių per minutę, o priekyje – įgūdžius tikrinantys posūkiai. Su tuo susiduria „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių dalyviai, kurie pasidalijo savo ramybės paslaptimis.

 Indrė Senkutė-Gedgaudienė.<br> Organizatorių nuotr.
 Indrė Senkutė-Gedgaudienė.<br> Organizatorių nuotr.
 Viršuje: Indrės Senkutės-Gedgaudienės lenktynėms paruoštas „Volkswagen Golf“.<br> Organizatorių nuotr.
 Viršuje: Indrės Senkutės-Gedgaudienės lenktynėms paruoštas „Volkswagen Golf“.<br> Organizatorių nuotr.
 Julius Skirmantas (viduryje).<br> Organizatorių nuotr.
 Julius Skirmantas (viduryje).<br> Organizatorių nuotr.
 Juliaus Skirmanto „Honda Civic“.<br> Organizatorių nuotr.
 Juliaus Skirmanto „Honda Civic“.<br> Organizatorių nuotr.
 Laurynas Černeckas.<br> Organizatorių nuotr.
 Laurynas Černeckas.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jul 23, 2018, 12:45 PM

Kaip pasakoja „Simuliatorių akademijos“ įkūrėjas ir lenktynininkų treneris Laurynas Černeckas, stresas ir karštakraujiškumas yra tarsi nematomas varžovas, kurį reikėtų aplenkti dar prieš išvažiuojant į trasą.

„Ramybė ir susikaupimas yra svarbiausias dalykas lenktynininkui, siekiančiam gerų rezultatų. 

Tiek prieš varžybas, tiek ir po jų lenktynininkas turi vadovautis šaltu protu, suprasti kas jam sugadino lenktynes ar padėjo pasiekti gerų rezultatų“, – pabrėžia jis. 

L. Černeckas pataria dar prieš startą išsiaiškinti savo varžovus, susidėlioti realistišką planą ir nesivelti į nereikalingas dvikovas.   

Jis rimtu balsu diktuoja, kad lenkimus reikia atlikti naudojant akceleratorių, o ne stabdį. Kitaip tariant – greitėjant, o ne neriant į posūkį ir vėlai stabdant.

Muzika ir aiškus planas

Indrė Senkutė-Gedgaudienė yra ilgiausiai „Autoplius.lt Fast Lap“ dalyvaujanti lenktynininkė. 

Ji važiuoja Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato R3000+ klasėje, kurioje susirenka galingiausi automobiliai be didesnių apribojimų. 

Sportininkė pakartoja jau išvardintus patarimus ir pasakoja, kad lenktynėse turi savo planą, todėl lengviau išlieka rami.

„Prieš kiekvienas lenktynes susidėlioju savo trasos planą: trajektorijas ir stabdymo taškus. Būtent taip, kaip trasą matau aš.   

Prieš kiekvienas lenktynes klausau savo tuo metu mėgstamiausią dainą ir atlieku atpalaiduojančius kvėpavimo pratimus“, – atskleidžia ji.

I. Senkutė-Gedgaudienė pabrėžia, kad visada stengiasi rasti laiko sau ir neapsikrauti rūpesčiais, nes tik taip gali rasti geriausią lenktynių ritmą ir tempą.

Pokalbis su savimi

R2000 klasė kiekvienais metais pasižymėdavo itin aštria konkurencija ir reikalavo iš lenktynininkų maksimalių įgūdžių. 

Pernai dalyviai užsidėjo vienodas „Nankang AR-1” semi-slick tipo padangas. Pirmajame etape tarpai tarp lenktynininkų gerokai sumažėjo ir pareikalavo žymiai daugiau susitelkimo trasoje. 

Tai patyrė ir vienas iš šios klasės lyderių – Julius Skirmantas. 

Po lenktynių jis pripažino, kad įsivėlė į grubius lenkimus ir antrajame etape, Rygos Bikerniekų trasoje jo veiksmus teisėjai stebėjo atidžiau.   

Panašu, kad su savo emocijomis jis susitvarkė ir šiandien pasakoja, kaip efektyviai ieškoti ramybės ten, kur jos ieškoti tikrai nėra lengva.

„Ramybė prieš ir po starto – raktas į sėkmę. Kuo šaltesne galva važiuoju, tuo rezultatai geresni.   

Jei užkaista emocijos – klaidos neišvengiamos. Kartais reikia mokėti ir viduryje lenktynių sau pasakyti, kad geriau pasiseks kitą kartą, o dabar užteks važiuoti ramiai ir finišuoti.   

Dažnai toks nusiteikimas atneša daug geresnius rezultatus“, – apie dialogą su savimi kalba J. Skirmantas.    

Nagrinėja incidentus

Lenktynės, kuriose visi dalyviai ramūs pasibaigtų be įtemptų akimirkų ir sugžniaužtų žiūrovų kumščių. 

Vienas iš „Autoplius.lt Fast Lap“ organizatorių Giedrius Čenkus pripažįsta, kad lenktyniniai kontaktai ir pavojingos situacijos yra tie dalykai, kurie priverčia žiūrovus atsistoti ir dalintis vaizdais socialiniuose tinkluose.

„Kiekvienas lenktynių incidentas mūsų socialiniuose tinkluose sulaukia labai didelio žiūrovų dėmesio. 

Tačiau tai pavojinga dalyviams ir jų puoselėjamiems automobiliams, daugiau laiko gaišta teisėjams ir gelbėjimo komandos. Stengiamės šviesti dalyvius, kad lenktynės būtų sklandesnės. 

Dvejus metus „Wolf School“ lektoriai pasakojo kaip važiuoti greitai, ramiai ir saugiai.   

O šiemet po pirmo etapo avarijas išanalizavome su vienu profesionaliausiu Lietuvos lenktynininku Robertu Kupčiku“ , – pasakoja G. Čenkus.

Artimiausias lenktynininkų emocijų išbandymas laukia trečiajame „Autoplius.lt Fast Lap“ etape, kuris vyks rugpjūčio 11 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo