Automobilių krose įsisiūbavo konfliktas: LASF baiminasi dėl saugumo

Automobilių kroso bendruomenės atstovai, perskaitę Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) išvadas apie tai, kas stabdo šios sporto šakos progresą, tiesiog pratrūko.

 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 LASF atstovai sako, kad daug C lygos automobilių neatitinka net ir sumažintų techninių reikalavimų.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 22, 2018, 1:12 PM

Jiems terminas „benzingalvis“ pasirodė įžeidus, o trasą už savus pinigus įrengusio Kazimiero Gudžiūno pastabos dėl požiūrio į technikos priežiūrą ir saugumą – žeminančios. 

Pareiškimai nustebino

Tokie komentarai labai nustebino federacijos prezidentą Romą Austinską.   

Jis pažymėjo, kad buvo labai aiškiai kalbama apie konkrečias problemas, kurios susijusios su galimybėmis populiarinti autokrosą ir padėti talentingiausiems lenktynininkams siekti pergalių aukščiausio lygio varžybose.

Federacijos vadovas sakė, kad šalyje yra ne vienas pavyzdys, kad tai padaryti – įmanoma. R. Austinskas taip pat palietė į varžybų saugumo klausimą.

„Jei automobilių sporto varžybose norima elgtis savaip – ko niekas negali drausti – tačiau tokių renginių negalima vadinti lenktynėmis. Licencijas turintys pilotai jose negalėtų dalyvauti.   

Dabar žmonės neadekvačiai vertina gyvybiškai svarbius dalykus, sugeba perskaityti tai, ko nėra parašyta, ir grasina boikotuoti lenktynes. Jei reikalai iš tiesų pakryps tokia linkme, LASF taip pat elgsis atitinkamai. 

Galbūt kažkam licencijos visai nereikalingos“, – po socialiniuose tinkluose kilusio šurmulio pastebėjo jis.

Nenori laikytis taisyklių

C lygos kroso varžybose dalyvaujančių sportininkų nemalonę užsitraukęs Vilkyčių trasos vadovas K. Gudžiūnas atkreipė dėmesį į dar vieną dalyką.

„Prieš porą metų LASF vadovai padėjo legalizuoti C lygą. 

Sumanymas buvo toks – padėti pradedantiesiems sportininkams įprasti prie automobilių kroso, perprasti svarbiausius technikos reglamentus ir taisykles vairuojantiems. 

Čia tos pačios klasės, kaip ir Lietuvos kroso čempionate ar pirmenybėse, tik keliami mažesnis reikalavimai. Daug sportininkų važiuoja visose lenktynių serijose. 

Panašu, kad  daliai C lygos entuziastų nepriimtinos jokios taisyklės. 

Oficialaus čempionato sportininkų pasirodymą pradedantiesiems skirtuose renginiuose jie laiko pripažinimu“, – samprotavo K. Gudžiūnas.

Bijo paties blogiausio

Visgi svarbiausias dalykas, dėl kurio būgštauja LASF vadovai – saugumas. 

K. Gudžiūnas prisiminė, kaip prieš jo akis įvyko bene didžiausia tragedija Baltijos šalių automobilių sporto istorijoje. 

1999 metais Latvijos autokroso čempionato lenktynėse Madonos rajone po starto du automobiliai susistumdė ir nevaldomi nuskriejo į žiūrovų minią.   

Tuomet žuvo aštuoni žmonės, o įvairias traumas patyrė dar 41. 

„Tokių šiurpių nelaimių Lietuvoje nebuvo, tačiau stebėdamas kai kurias varžybas pradedu galvoti, kad mums tiesiog sekasi. 

Visai neseniai Plungės trasoje įvyko incidentas, kurio metu į atitvarus atsitrenkusio automobilio piloto sėdynė išlūžo, o saugos diržai nutrūko.   

Sakykite ką norite, bet tai nėra normalu ir tik laiko klausimas, kada panašūs momentai baigsis nelaime. 

Galima visas varžybas organizuoti paprastai, bet užtikrinti saugumą – būtina“, – pabrėžė K. Gudžiūnas. 

Neatitinka reikalavimų

Vienas labiausiai patyrusių kroso meistrų, LASF techninių reikalavimų komiteto narys Arvydas Galinis patvirtino, kad nepaisant supaprastintų C lygos techninių reikalavimų daug automobilių net ir jų neatitinka.

„Mane į daugelį C lygos varžybų kviečia kaip techninį komisarą. 

Tai turėtų būti nesunki užduotis, nes 1600 ir 2000 klasių automobiliai nuo standartinių iš esmės gali skirtis tik tuo, kad juose sumontuoti saugos lankai, sportinės sėdynės ir saugos diržai. 

Deja, daugeliu atvejų tai, ką matau, glumina. 

Susidaro įspūdis, kad sportuoti susiruošę žmonės tiesiog neskaito techninių reikalavimų, nesupranta, kas juose rašoma arba viską daro savaip“, – kalbėjo jis. 

LASF techninių reikalavimų komiteto narys sakė, kad dažnai prieš C lygos startą patikrinami tik patys svarbiausi su saugumu susiję dalykai ir tai, ar lenktynininkai teisingai prisisegė diržus. 

A. Galinio teigimu, standartinių automobilių modifikavimas, nors ir fiksuojamas teisėjų, daugeliu atvejų lieka tinkamai neįvertintas.

Kaltina iniciatyvos žlugdymu

A.Galinis pastebėjo, kad saugos lankais dažnai vadinama viskas, kas suvirinta iš vamzdžių. 

O kai į pačius blogiausius tokios saviveiklos pavyzdžius parodydavo pirštu ir pasakydavo, kad taip negalima, tapdavo žmogumi, kuris žlugdo sportuojančių iniciatyvą ir renginį. 

„Rokiškyje vykusių varžybų metu iš 39 techninei komisijai pristatytų automobilių didesnių priekaištų neturėjom gal 10. 

Kilo grėsmė, kad lenktynės neįvyks, todėl organizatoriai paprašė imtis kompromiso. 

Visų neatitinkančių taisyklėms mašinų savininkai pasirašė raštą, kad susipažino su pastabomis, buvo perspėti apie gręsianti pavojų, o startuodami prisiima atsakomybę“, – pasakojo A. Galinis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.