Elektrėnų ralyje įprastą starto tvarką sujaukė užsieniečiai

Patyrę ralio žiūrovai įpratę keliauti iš vieno greičio ruožo į kitą ir sekti tik pirmuosius greičiausiai važiuojančius ekipažus. 

 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
 Elektrėnų ralyje tarp lietuvių ekipažų įsimaišė daug greitų sportininkų iš Lenkijos ir kitų šalių.<br> Egidijaus Babelio nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

2018-09-05 10:09

Tačiau jau šį savaitgalį vyksiančiame Elektrėnų ralyje kiekvieną greičio ruožą bus verta stebėti iki galo – dalyviai iš Lenkijos ir kitų šalių starto tvarką sumaišė taip, kad ralį bus įdomu stebėti nuo pat pirmųjų iki paskutinių ekipažų pasirodymo. 

Priekyje – senas „Mitsubishi“

Rugsėjo 7 dieną, penktadienį, Elektrėnuose prasidės vienas iš didžiausių ralio renginių. Pirmosios dienos vakare vyks prologas – du kilometro ilgio greičio ruožai miesto centre, o rimta kova trasose prasidės šeštadienį.   

Dėl pergalės varžysis beveik septynios dešimtys ekipažų, iš kurių net 14 važiuos moderniais R5 klasės automobiliais. 

Pirmasis prie stato linijos stos Giedraus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas su nenauju „Mitsubishi Lancer Evo“. Šiam ralio bolidui jau daugiau nei 10 metų. 

Greičiausi šiuo metu R5 klasės automobiliai rikiuosis už jo. Pastaruoju metu Lietuvos trasose lygių sau neturintis Vaidoto Žalos ir Andrio Malnieko ekipažas startuos tik ketvirtuoju numeriu. 

„General Finansing Team Pitlane“ atstovaujantys Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu tik šešti. Daugkartinis Lietuvos čempionas Vytautas Švedas, šį sezoną lenktyniaujantis senuoju N4 klasės „Mitsubishi“ gavo tik 17 numerį. 

Į galiniais ratais varomą BMW šiemet sėdęs praėjusių metų Lietuvos čempionas Janis Vorobjovas, pretenduojantis į greičiausiųjų dešimtuko gretas buvo nustumtas į 34 poziciją.

Kaip sulyginti lietuvius ir lenkus? 

Ralio lenktynėse starto tvarka itin svarbi užtikrinant lenktyniaujančių saugumas – kad greitesni ekipažai nepavytų lėtesnių, tose pačiose klasėse kovojantiems lenktynininkams kelio danga. 

Šią procedūrą kiekvieno ralio organizatoriai perduoda Lietuvos automobilių sporto federacijos ralio komitetui. 

Prieš „Rally Elektrėnai 2018“ šiems teko itin sunki užduotis sudėlioti Lietuvos, Lenkijos ir kitų šalių sportininkus tokia tvarka, kad ji visus tenkintų. 

„Starto tvarka dėliojama pagal ralio reglamentą. Mes dalyvius rikiuojame pagal klases, skaičiuojame jų greitį pagal jų pasiektus rezultatus keliose paskutinėse varžybose naudodami koeficientus. 

Lenkai savo dalyvius rikiuoja pagal bendros įskaitos rezultatus. Tačiau šį kartą sutiko naudotis mūsų reglamentu. 

Visgi važiuojantys aukštesnėse lygose gali gauti aukštesnę vietą pagal prioritetą“, – aiškino ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis.   

Bus verta laukti paskutiniųjų

Prioriteto tvarka trečią startinę poziciją gavo svečias Nikolajus Gryazinas dažniausiai dėl podiumo kovojantis Europos ralio čempionate. 

Giedrius Notkus startuos pirmas todėl, kad šiuo metu jis pirmauja Lietuvos ralio čempionate tarp visais ratais varomų automobilių, tačiau pirmąjį etapą praleidęs V. Žala jau Elektrėnuose gali išsiveržti į priekį. 

Antrasis startuos Lenkijos čempionato lyderis Jakubas Brzezinskis, toliau – jau minėti N. Gryazino ir V. Žalos ekipažai.   

Už jų – šachmatų principu išdėlioti Lietuvos ir Lenkijos lenktynininkai, tarp kurių aštuntoje vietoje įsimaišė Suomijos ralio čempionas Teemu Asunmaa, atvykęs į Lietuvą kovoti su V. Žala. 

Iš karto po tuzino R5 automobilių – Estijos ralio čempionas Egonas Kauras su savadarbiu „Ford Fiesta Proto“ automobiliu ir tik 17 numerį gavęs Vytautas Švedas.

Nuogąstauja dėl trasos būklės

Jį nuo artimiausio konkurento Lietuvos ralio čempionate Karolio Šiugždinio startuosiančio 25–oje pozicijoje skiria keli lenkų ekipažai.   

„Lenkai man netrukdo. Svarbiausia, kad klasės varžovai nebūtų per dideliu atstumu išsibarstę ir galėtume kovoti kaip įmanoma lygesnėmis sąlygomis. 

Juk kelio danga išsimala, o kuo toliau, tuo sunkiau važiuoti“, – dėstė Lietuvos automobilių ralio čempionato antrojoje įskaitoje standartiniu „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu važiuojantis Karolis Šiugždinis. 

Dėl kelių būklės ypač nuogąstauja greičiausi dviem ratais varomų automobilių ekipažai. 

BMW M3 automobilius pasikinkę Janis Vorobjovas, Justas Tamašauskas ir Giedrius Firantas dažnai raliuose su jais lipa ant kulnų keturiais ratais varomų automobilių vairuotojams, kartais net aplenkia. 

Dabar šie lenktynininkai ant savo automobilių atitinkamai klijuos 34, 38 ir 40 numerius.   

„Pasiekti aukštą  vietą startuojant iš žemesnės pozicijos gerokai sunkiau. 

Kelias jau būna pragraužtas, nusėtas dideliais akmenimis, kenčia technika ir reikia galvoti ne tik apie greitą važiavimą, bet ir žiūrėti į kelią, kad į kokį aštrų akmenį neprakirstum padangos“, – sakė G. Firantas. 

Apsaugos nuo lenkimų

Dar vienas netikėtas sprendimas – į 51 vietą tarp silpnesnių automobilių įrašytas galingas visais ratais varomas N. Malaševičiaus „Ford Fiesta Proto“. 

Tačiau į naują techniką šiame ralyje sėsiantis anksčiau BMW automobiliu važiavęs lenktynininkas jokių priekaištų ralio komiteto atstovams neturėjo.

„Šiemet nepasisekėme rezultato, nes automobilis sugedo taip, kad taisyti jo neapsimoka. Todėl mes esame taip toli rikiuotėje. 

Kitiems metams ruošėme „Ford Fiesta“ prototipą, tačiau surinkome jį gerokai anksčiau ir pirmą kartą išbandysime jau Elektrėnuose. 

Kadangi jokių testų dėl laiko stokos neturėsime į šį ralį važiuosime kaip į treniruotę. Juk čia labai smagūs keliai, o dalyvių daug“,  – sakė N. Malaševičius. 

Letuviai dėl lėtesnių prieš juos esančių sportininkų nesibaimina ir pavyti jų nesitiki. „Rally Elektrėnai 2018“ organizatoriai it nuspėdami gresiančias problemas šiemet pakeitė formatą ir sutrumpino greičio ruožus.   

„Šiemet mūsų greičio ruožai bus trumpi, todėl nemanau, kad kas nors galės ką nors pavyti. 

Ilgiausias „Bags and More“ greičio ruožas išsitęs 14 kilometrų, visi kiti – po 5–7 kilometrus, todėl grūstys neturėtų susidaryti. 

Kartu su trumpais ir kompaktiškai išdėstytais greičio ruožais žiūrovai galės per vieną dieną pamatyti daugiau ralio, nei kai kur per dvi“, – pozityviai situaciją vertino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.