Drama antrajame Dakaro ruože: avariją patyręs Antanas Juknevičius pasiekė finišą

Antradienį Dakaro ralio dalyviai startavo antrajame ištvermės maratono greičio ruože. 

Antanas Juknevičius kopose patyrė avariją.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
Antanas Juknevičius kopose patyrė avariją.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
A.Juknevičius teigė, kad tyčia nesinaudojo naujove.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
A.Juknevičius teigė, kad tyčia nesinaudojo naujove.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
 B.Vanagas skrieja tarp lyderių, o V.Žala susidūrė su rimtomis problemomis.<br> Komandų nuotr.
 B.Vanagas skrieja tarp lyderių, o V.Žala susidūrė su rimtomis problemomis.<br> Komandų nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>Vytauto Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
 Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br> Komandos nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas.<br>iGo2Dakar nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žala ir S.Jurgelėnas<br> V.Dranginio nuotr.
A.Juknevičius teigė, kad tyčia nesinaudojo naujove.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
A.Juknevičius teigė, kad tyčia nesinaudojo naujove.<br>A.Juknevičiaus komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (23)

Lrytas.lt

Jan 8, 2019, 2:27 PM, atnaujinta Jan 9, 2019, 12:31 AM

Visureigių klasės dalyviams šis startas buvo ypač ankstyvas, o finišas lietuviams – ypač dramatiškas. Pirmas jį kirto 16 vietą užėmęs Benediktas Vanagas, netrukus finišavo daug streso gerbėjams sukėlęs Vaidotas Žala, o galiausiai finišą pasiekė ir avariją patyręs Antanas Juknevičius.

Pasiekęs finišą sportininkas parodė nulūžusį akceleratoriaus pedalą – jis lūžo visai netoli finišo. A.Juknevičius mėgino važiuoti spausdamas likusį akceleratoriaus virbą, tačiau, kaip pasakojo, važiuojant per didžiausią kopą koja nuslydo.

Todėl ratai leidžiantis smigo į smėlį, jie virto per automobilio priekį ir stipriai apgadino mašiną. Kurį laiką jos nepavyko užvesti dėl atjungtos rėlės, o galiausiai užsivedus ir bandant važiuoti toliau paaiškėjo, kad yra problemų su visureigio variklio aušinimu.

„Radome, kad vanduo necirkuliavo, galinės žarnos šaltos. Kol išsiaiškinome su mechanikais, kad mašiną reikia pastatyti priekiu žemyn ant labai stačios kopos, kad išeitų oro kamštis, labai ilgai užtrukome“, – sakė A.Juknevičius.

Jis finišą pasiekė tik 80 vietoje ir dar turėjo sava eiga nuvažiuoti 200 km iki dalyvių stovyklos.

„Atsiprašau mašiniuko, apgadinau jo grožį, bet mano koja šiandien buvo per sunki“, – geros nuotaikos neprarado A.Juknevičius.

Antrojo greičio ruožo eiga nuolat pildyta žemiau.

Įspūdingas greitis po starto

Peru yra 7 valandomis mažiau, nei Lietuvoje, tad dėl laiko skirtumo pirmasis automobilis, vairuojamas Nassero Al-Attiyah, į greičio ruožą išvažiavo vos 5 val. 50 min. vietos laiku arba 12 val 50 min. Lietuvos laiku. Mūsų šalies sportininkams nebuvo daug laiko pamiegoti. 

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas 13 val. 31 min. Lietuvos laiku startavo iš 17 vietos.

Iš 20 vietos startavę Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis į greičio ruožą pajudėjo 13 val. 37 min. Prieš šį greičio ruožą mechanikai pakeitė jų visureigio pavarų dėžės 5 ir 6 pavaros krumpliaračius.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis 13 val. 44 min. Lietuvos laiku startavo iš 26 vietos.

„Žodžiu, iš Vilniaus į Nidą važiuojam, tik ne asfaltu, o laukais“, – prieš startą juokavo A.Juknevičius.

Iš karto po starto akceleratorių stipriausiai nuspaudė B.Vanagas. Jis pakilo net į 11 vietą ir greičiu aplenkė į 13 poziciją smuktelėjusį pirmojo GR laimėtoją Nasserą Al-Attiyah bei keletą kitų stiprių sportininkų, kaip Orlando Terranova bei Jakubą Przygonskį.

V.Žalos startas nebuvo toks sėkmingas, jis pirmąją žymą pasiekė smuktelėjęs į 27 vietą. Trasoje užtruko ir A.Juknevičius, pirmąją žymą jis kirto 28 vietoje. 

Permaininga sėkmė

Antrąją trasos žymą B.Vanagas taip pat pasiekė greičiau nei N.Al-Attiyah. Lietuvis čia buvo 12-tas, o katarietis – 13-as.

A.Juknevičius ją kirto tik 40 vietoje.

Apskritai, iš tarpinių rezultatų matyti, kad antrasis greičio ruožas prasidėjo labai chaotiškai, o klaidų netrūksta ir iš organizatorių. Pavyzdžiui, kurį laiką skelbiamas greičiausias ties pirmąja žyma buvo 20-metis Dakaro naujokas Blade'as Hildebrandas su „Textron“ bagiu, startavęs vos iš 36 vietos, bet taip buvo todėl, kad bagiams teisėjai skiria papildomai laiko pasipildyti degalų.

Tuo tarpu Dakaro vilką Stephane'ą Peterhanselį aplankė didelė nesėkmė – nuvažiavęs apie trečdalį trasos jis sustojo kopose ir negalėjo pajudėti apie 20 minučių.

Pasigedo Vaidoto Žalos

Ties trečiąja žyma dukart Dakaro ralį laimėjęs N.Al-Attiyah susigrąžino savo pranašumą prieš B.Vanagą, tačiau lietuvis neatsiliko, jie čia užėmė atitinkamai 11 ir 13 vietas.

A.Juknevičius trečiąją žymą pasiekė 37 vietoje, bet V.Žala tuo metu dar nebuvo pasižymėjęs 2 žymoje.

Ketvirtąją žymą B.Vanagas pasiekė 14 vietoje, A.Juknevičius – 39-tas, o tarp lietuvių ėmė kilti nerimas dėl V.Žalos. Lyderiams įpusėjus ruožą jis buvo kirtęs tik pirmąją žymą iš aštuonių.

Ties penktaja trasos žyma B.Vanagas nemažino tempo, buvo 14-tas, ir vėl truputį priartėjo prie pačių greičiausiųjų. A.Juknevičius čia 34-as.

Šeštąją ir septintąją žymas B.Vanagas taip pat pasiekė 14 vietoje. A.Juknevičius jas atitinkamai kirto 33 ir 27 vietoje.

Stiprus Benedikto Vanago finišas

B.Vanagas sėkmingai pasiekė ir 8 žymą, tiesa prieš ją lietuvį aplenkė J.Przygonskis ir B.Vanagas smuktelėjo į 15 poziciją. Finišo liniją jis kirto 16 vietoje, nusileidęs Erikui van Loonui.

Tarp 15 geriausiųjų visą ruožą išsilaikęs B.Vanagas parodė vieną iš geriausių visų laikų lietuvių rezultatų Dakaro ralio greičio ruožuose.

Sportininkas patvirtino trasoje matęs stovinčius V.Žalą ir S.Jurgelėną. „Matėm Vaidą sustojusį, bet jis parodė, kad reikia važiuoti. Nežinau, jis keitėsi ratą ar kažkas buvo“, – sakė B.Vanagas. 

„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų truputėlį – greičio ruožas vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 kilometrų jau norėjosi į finišą“, – ruožą apibūdino jis. 

Plačiau apie B.Vanago įspūdžius po 2GR skaitykite čia.

Netikėtas Vaidoto Žalos pasirodymas

Netikėtai finiše net 23 vietoje pasirodė V.Žala ir S.Juknevičius. Panašu, kad išsipildė labiausiai optimistiškas scenarijus ir tiesiog buvo užstrigusi lietuvių ekipažo rezultatų skaičiuoklė.

Po finišo S.Jurgelėnas patvirtino, kad jie keitė sprogusią padangą, bet tai užtruko nedaug, o visą likusią trasos dalį nuvažiavo be problemų ir iš tikro nepraleido nė vienos žymos.

„Ekipažas turi palydovinį telefoną, kad galėtų susisiekti nelaimės atveju, tačiau nei media komanda, nei mechanikai dar nesulaukė skambučio“, – pranešė V.Žalos kolegos iš „Agrorodeo“ komandos.

Antanas Juknevičius patyrė avariją

Ruožo pradžioje nemažai laiko praradęs A.Juknevičius trasos pabaigoje atsitiesė ir 8 žymą pasiekė 29 vietoje.

Tačiau likus vos 30 km iki finišo jis susidūrė su techninėmis problemomis ir virto nuo kopos. Kaip pranešė „Craft Bearings“ ekipa, jie taisosi automobilį, bet prarado labai daug brangaus laiko.

Kaip telefonu ekipai patikslino A.Juknevičius, įvažiavus į didžiausių kopų masyvą lūžo jų akceleratoriaus pedalas.

„Važiavom „apgraibom“, pergazavau ir prisidirbom – kylant į kopą koja nuslydo nuo pedalo ir vsio, – apie incidentą užsiminė lenktynininkas. – Važiuojam su dažnais sustojimais, kaista variklis, pažeista elektros sistema, bet per valandą turėtume atsikapstyt iki finišo, kitaip nebus, dirbam, nepasiduodam.“

Galiausiai ekipažas finišavo 80 vietoje.

Blogiausia žinia tai, kad pasiekę greičio ruožo finišą jie negali naudotis mechanikų pagalba ir turi savo eiga dar 200 km važiuoti iki bivako. Jų mechanikai net negali tempti – dalyvį tempti leidžiama tik kitam dalyviui. Tad A.Juknevičiui dar teks užduotis rasti, kas galėtų jam pagelbėti.

Laiku nepasiekę bivako sportininkai iškristų iš tolesnio dalyvavimo Dakaro ralyje.

Nugalėjo ralio legenda

Antrąjį Dakaro ralio greičio ruožą laimėjo devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas su privačiu „Peugeot“, trasą įveikęs per 3 val. 26 min. 53 sek.

Pirmadienį blankiai pasirodęs prancūzas antrojo GR finiše vos 8 sekundėmis aplenkė antrąja poziciją užėmusį Nani Romą su „Mini“.

Trečiąją vietą užėmė Bernhardas ten Brinke su „Toyota“ nugalėtojui nusileido 1 min. 40 sek. Pirmas startavęs N.Al-Attiyah finišavo 11 vietoje – vesti visą sportininkų rikiuotę per dykumą, kai nėra pažymėta jokio kelio, labai sudėtinga.

Vienas iš lyderių, O.Terranova, nebaigė antrojo greičio ruožo ir buvo išgabentas į ligoninę dėl nugaros skausmų. Jam šis Dakaras baigėsi.

Arūnas Gelažninkas pasižymėjo stabilumu

Dėl organizatorių sprendimo pirmiau į trasą išleisti visureigius, motociklininkų starto teko gerokai palaukti. Pirmasis motociklu į kopas išvažiavo pirmadienį nugalėjęs Joanas Barreda Bortas, jo startas – 15 val. 35 min. Lietuvos laiku.

Arūnas Gelažnikas lenktynes pradėjo iš 57 vietos, 16 val. 39 min.

„Šiandien važiuosiu su greitesniais raideriais, maždaug savo lygio, gal bus galima iš karto greičiau važiuoti, nes vakar teko daug lenkti, daugiau naviguoti“, – prieš startą sakė A.Gelažninkas.

Po starto lietuvis nedelsdamas ėmė gerinti savo poziciją. Pirmąją trasos žymą jis pasiekė 47 vietoje, o antrąją – 46-as.

Trečiąją žymą jis kirto 45 vietoje, o ketvirtojoje palypėjo dar pozicija aukščiau, į 44 vietą. Penktąją ir šeštąją žymas jis taip pat pervažiavo 44-as. Toliau jis taip pat važiavo stabiliai, užfiksavo 41 ir 43 rezultatus, o finišą kirto 46 pozicijoje.

Pritrūko žymos

Balys Bardauskas startavo pačioje rikiuotės pabaigoje, net iš 128 vietos, 17 val. 02 min. 30 sek. Jis taip pat nusiteikęs pagerinti poziciją – pirmąją žymą kirto palikęs iki 80 vietos.

Prie antrosios žymos jis išlaikė tą pačią poziciją, bet trečiąją žymą pasiekė gerokai smuktelėjęs, 98 vietoje.

Organizatorių duomenimis, ketvirtosios žymos B.Bardauskas nepervažiavo, o penktojoje ir šeštojoje parodė atitinkamai 105 ir 112 rezultatus. Septintoje žymoje jis vėl nebuvo užfiksuotas, aštuntąją kirto 104, o finišavo 111 vietoje.

Motociklų klasėje nugalėjo trasą per 3 val. 23 min. 57 sek įveikęs praėjusių metų Dakaro ralio nugalėtojas Matthias Walkneris, tik paskutinėje atkarpoje 22 sek. aplenkęs Ricky Brabecą. Trečiąją vietą užėmė pirmas startavęs Joanas Barreda Bortas, jis nugalėtojui nusileido 1 min. 41 sek.

Paskutiniai antrajame greičio ruože startavo sunkvežimiai, jų rikiuotę 18 val. 05 min. pradėjo pirmadienį nugalėjęs Eduardas Nikolaevas su „Kamaz“.

Daug smėlio

Antrasis greičio ruožas Piskas – San Juan de Markona yra gerokai ilgesnis, nei pirmadienio prologas. Sportininkams teks spausti akceleratorių net 342 km. per kopas ir leistis į vandenyno pakrantę. Prieš finišą išdėstytos 8 trasos žymos, kurias sportininkams būtina pasiekti.

Apie 70 proc. trasos sudaro smėlynai, o likusi dalis – akmenuotos atkarpos, todėl sportininkams teks pasaugoti visureigių padangas.

Šiose apylinkėse Dakaro ralis vyko ir pernai, tačiau organizatoriai tvirtina trasą šiek tiek pakeitę. Antrasis greičio ruožas bus labai sunkus ir automobilių, ir motociklų klasės sportininkams, nes šįkart automobiliai startuos pirmieji. Jie negalės naviguotis pagal motociklų paliktas vėžes, o tuo tarpu motociklininkams teks kapanotis per visureigių išraustą kelią.

Finišavus sportininkams dar teks įveikti daugiau nei 200 km. ilgio pervažiavimą iki kito bivako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.