Kaltinimų melavimu dėl avarijos sulaukęs Antanas Juknevičius išdėstė, kas įvyko su pedalu

Antrasis Dakaro greičio ruožas virto tikra drama – iki finišo sėkmingai važiavę Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis likus vos 28 kilometrams patyrė avariją ir stipriai aplamdė automobilį.

 A.Malnieksas emocingai įvertino A.Juknevičiaus paaiškinimą.<br> Komandos ir Facebook nuotr.
 A.Malnieksas emocingai įvertino A.Juknevičiaus paaiškinimą.<br> Komandos ir Facebook nuotr.
 A.Malnieksas emocingai įvertino A.Juknevičiaus paaiškinimą.<br> Komandos ir Facebook nuotr.
 A.Malnieksas emocingai įvertino A.Juknevičiaus paaiškinimą.<br> Komandos ir Facebook nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius Dakaro ralyje patyrė avariją.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Jan 9, 2019, 2:49 PM, atnaujinta Jan 9, 2019, 3:56 PM

Galiausiai pasiekęs finišą A.Juknevičius iš karto parodė nulūžusį akceleratoriaus pedalą. Pasak sportininko, pedalas lūžo šiek tiek anksčiau ir jis bandė važiuoti spausdamas likusį strypą, bet koja nuslydo ir dėl to automobilis apvirto.

„Tikrai nekaltinsiu nei bolido, nei lūžusio pedalo – pasikarščiavau ir per kopą šokant koja nuslydo nuo to, kas dar prieš 10 min. buvo akceleratoriaus pedalas, o dabar tik styrantis metalinis strypas. Šokant per keterą nusileidus akceleruojama, kad priekiniai ratai išneštų automobilį, bet kojai nuslydus gavosi, jog priekiniai ratai sustojo, o priekis susmigo į smėlį“, – po finišo pasakojo jis.

Sportininkai nepatikėjo

Tačiau ralio sportininkų ši versija neįtikino. Vaidoto Žalos šturmanas Lietuvos ralio čempionate Andris Malnieksas viešoje „Facebook“ grupėje „Ralio fanatikai“ paskelbė emocingą žinutę.

„Labai džiaugiuosi, kad visi Lietuvos lenktynininkai finišavo! Sveikinimai! Bet tikrai, tikrai, tai yra pasiteisinimas??? Nagi, vaikinai, kiek jums metų? Gal koks dramblys buvo ant kelio!? Tik labai nemėgstu, kai žmonės negali pasakyti dalykų taip, kaip yra!!! Kiek sunku yra pasakyti „atsiprašau, vaikinai, aš padariau klaidą, virtau ir sulaužiau pedalą kol verčiausi“, – rašė jis, klausimą palydėdamas daugybe klaustukų.

Latvio komentaras sulaukė daug pritarimo. Jį palaikė ir Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus. 

„Pasakysiu iš savo patirties. Kiek pedalų nulūžo, tai visi po avarijų o ne prieš. Taip kad teisybės broliuko žodžiuose yra nemažai“, – komentavo jis. 

Nulūžo dėl atramos?

Lrytas.lt paprašius A.Juknevičiaus komandos pakomentuoti, kokiomis aplinkybėmis iš tiesų lūžo akceleratoriaus pedalas ir įvyko avarija, lenktynininkas išleido paaiškinimą vaizdo transliacija.

„Aš net negalvojau, kad Lietuvoje tiek daug pedalų ekspertų. Man tai pirmas kartas, kai lūžo pedalas. Aš niekada su tokia problema nebuvau susidūręs ir nežinau, kaip ten būna ralyje, nes mačiau, komentuoja daug mano kolegų ralistų, bet mano atveju pedalas lūžo ne iš karto tuo metu, kai vertėmės, o lūžo kelios minutės iki tol.

Mes įvažiavom į didžiulį kopų masyvą. Tai buvo paskutinės, pačios didžiausios tos dienos kopos, ir trys kopos prieš tai man nulūžo pedalas. 

Kopų važiavimas, tie kas supranta, yra toks: tu kyli, tada peršoki per viršūnę, jei ji yra aštri, leidiesi žemyn į duobę ir vėl „pasiimi didelį gazą“ ir šoki per kitą viršūnę. Tas viršūnes, 2-3, man jau teko padaryti be pedalo“, – aiškino A.Juknevičius.

Pasak jo, pedalas nulūžo su maždaug 3 cm. kojelės, o liko tik 8 mm storio virbalas, kurį minant jam nuslydinėjo koja.

„Tikrai žinau, kad pedalas šiaip nelūžta ir mano atveju taip yra greičiausiai dėl to, kad per kopas važiuojant pasismaginom truputį, nes aš mėgstu stipriai paspausti. Atrama yra padaryta, manau, nelabai... Matyt buvo mūsų mašinoje dėl kažkokių priežasčių palenkta, ji buvo per daug aukštai. Ir tiesiog buvo didelis laužimo petys ir aš jį nulaužiau“, – pasakojo A.Juknevičius.

Priėmė kaip patirtį

Po įvykio jis nusprendė važiuoti toliau, nors po avarijos svarstė, kad galėjo stoti ir bandyti lipdyti atramą iš lipnios juostos.

„Buvau įsitikinęs, kad kažkaip įveiksim. Per kopas važiuojant ir šiaip automobilis šokinėja, kratosi, o reikia labai stipriai paimti ir akceleruoti į viršų. Kai peršoki viršūnę, turi iš karto duoti gazo, kad tave ištrauktų. Tai man koja nuslydo būtent tuo metu, – tvirtino lenktynininkas. – Virtimas buvo labai lėtas. Su Darium pakabėjom, aš spėjau prasukti, kad nebėra kelio atgal, mašina stovėjo kaip žvakė ant priekio ir į priekį nusivertė“.

Dėl įvykio A.Juknevičius pernelyg nenusiminė ir tvirtino priimantis jį kaip Dakaro patirtį. Per naktį mechanikai jo automobilį sutvarkė ir nors dabar apie aukštą vietą bendroje įskaitoje galvoti neverta, A.Juknevičius ir D.Vaičiulis nusiteikę lenktyniauti iki finišo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.