Apie pasitraukimą paskelbusio A. Juknevičiaus mechanikai padarė stebuklą: jis startavo paskutinę akimirką

Po dar vienos sunkios dienos Dakaro ralyje Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio stovykloje mechanikai vėl praleido bemiegę naktį.

 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Mechanikų komanda skubėjo kaip galėdami.<br>Komandos nuotr.
 Artėjant startui A.Juknevičiaus visureigis - be variklio.<br> iGo2Dakar nuotr.
 Artėjant startui A.Juknevičiaus visureigis - be variklio.<br> iGo2Dakar nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Antanui Juknevičiui šis Dakaro ralis buvo kupinas įvykių.<br>Komandos nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

Lrytas.lt

Jan 10, 2019, 1:43 PM, atnaujinta Jan 10, 2019, 8:25 PM

Galiausiai A.Juknevičius paskelbė pasitraukiantis iš Dakaro ralio. 

Tačiau paskutinę akimirką jam sužibo viltis – kaip A.Juknevičius pranešė savo „Facebook“ paskyroje, mechanikai rado pradingusią detalę ir lenktynininkas išskubėjo ruoštis startui.

Chebra, nežinau, ką ir pasakyti, turbūt stebuklas“, – sakė A.Juknevičius.

Jie vėluoja startuoti savo paskirtu laiku, nes iš bivako turėjo išvažiuoti būtent tuo metu, kai atsirado detalė.

Tačiau starto postas lieka atidarytas valandą po numatyto paskutinio sportininko išvažiavimo, taigi lietuvių ekipažas dar turi vilčių spėti pajudėti į startą. Jie privalo startuoti pervažiavime link greičio ruožo iki 17 val. 22 min. 30 sek.

Po intensyvaus mechanikų darbo likus dviems minutėms automobilis buvo užvestas ir A.Juknevičius išvažiavo iš bokso. įtampa dar šoktelėjo, kai A.Juknevičius šūktelėjo, kad nėra akceleratoriaus. Visgi užvedus automobilį dar kartą akceleratorius jau veikė ir sportininkas nurūko prie teisėjų.

Jis paskutinę akimirką pasiekė teisėjų postą ir oficialiai startavo pervažiavime į greičio ruožą. Tiesa, šis startas yra kiek formalumas, nes po jo automobilis vėl trumpam grįžo į garažą.

Per pusantros valandos nuo kontrolės jie turi startuoti greičio ruože.

Įtampa nenuslūgo

„Net negaliu apsakyti, kas dėjosi mano galvoje ir kūne matant, kaip tiksi paskutinės minutės. Tu suvoki, kad negalima trukdyti žmogaus, kuriam spaudimas ir taip milžiniškas, bet kartu tu negali stovėti vietoje. 

Jei kažkas suks filmą apie Dakarą – šis epizodas jame tikrai bus, – dabar jau su šypsena Dakaro ralio organizatorių TV komandai pasakojo Antanas Juknevičius

– Ši jungtinė lietuvių mechanikų komanda padarė darbą, kuris oficialiame servise užtruktų pora dienų per 5 val. dirbdami lauko sąlygomis. Čia yra kažkas iš kosmoso srities ir šie žmonės yra tikri Dakaro herojai.“

Spėjus užsiregistruoti startui įtampa komandoje nenuslūgo – A. Juknevičius privalo spėti į greičio ruožo startą, kuris yra 80 km nuo bivako ir jį komanda turi pasiekti bendro naudojimo keliais. Jam tai galiausiai pavyko ir A.Juknevičius su D.Vaičiuliu startavo įskaitiniame greičio ruože.

Tolesnę ketvirtojo Dakaro greičio ruožo eigą sekite čia. 

Remontavo visą naktį

„Craft Bearings“ komanda su Vaidoto Žalos „Agrorodeo“ mechanikų pagalba taisė sportinio visureigio variklį visą naktį, bet laikas spaudė. Peru jau buvo ėmęs aušti rytas, o iki ketvirtosios dienos starto likusios vos kelios valandos, kai automobilis dar buvo be variklio.

„iGo2Dakar“ komanda paviešino nuotrauką, darytą 5 val. 30 min. Peru laiku, arba 12 val. 30 min. Lietuvos laiku, kurioje matyti, kiek daug darbo dar liko.

Kovą nutraukė nelaimingas atsitiktinumas

Kaip pasakojo A.Juknevičius, teko pasitraukti dėl labai apmaudaus atsitiktinumo.

Visą naktį remontavę variklį mechanikai sėkmingai perrinko agregatą ir buvo beveik spėję jį surinkti, kai vienas iš komandos narių užkabino indelį su labai smulkiomis variklio detalėmis – vožtuvų gaubteliais – ir viena jų įkrito į variklį.

Jei ne šis nelaimingas įvykis, A.Juknevičius ir D.Vaičiulis būtų spėję laiku stoti į startą.

„Visiems taip gali atsitikti, – sakė A.Juknevičius ir pridūrė nekaltinantis indelį užkliudžiusio mechaniko: – Jūs įsivaizduojat, dirbti naktį, 4–5 valandą ryto... Ir jie viską padarė, nuėmė galvą, pakeitė tarpinę, rado priežastį ir surenkant variklį tiesiog užkabino.“

Mechanikai bandė rasti detalę ir ją ištraukti, bet to padaryti niekaip nepavyko, teko iš naujo ardyti variklį. Todėl fiziškai nebespėjo baigti taisyti mašinos iki starto.

Tačiau A.Juknevičius ketina pasinaudoti tik šįmet atsiradusia galimybe grįžti į Dakaro ralį kaip pusmaratonio „Dakar Challenge“ dalyvis. Taip grįžti į trasą jie galės nuo sekmadienio, šeštojo greičio ruožo. Tokiu atveju ekipažas galėtų varžytis dėl pozicijų greičio ruožuose, bet ne dėl vietos bendrojoje įskaitoje.

„Galėsime padėti broliams lietuviams. Galėsim padėti Vaidui ir Benui išsaugoti jų geras pozicijas, nes jei jie bus pagedę trasoje, turės labai greitą pagalbą, nes mes būsime trasos viduje. Galėsime padėti parvežti labai gerą rezultatą Lietuvai“, – sakė jis.

Vis dėlto po šio pranešimo praėjus apie 20 minučių viskas kardinaliai apsivertė – mechanikams lemiamu metu pavyko rasti pradingusią detalę ir A.Juknevičius su D.Vaičiuliu išlėkė į ketvirtojo ruožo startą.

Remontavo visą naktį

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis ketvirtajame greičio ruože turėjo startuoti 17 val. 37 min.

„Miego komanda dar nematė, buvo vykdoma variklio persandarimo procedūra, kartu su Vaidoto mechanikų komanda viskas vėl surinkinėjama“, – kelias valandas prieš startą buvo pranešusi „Craft Bearings“ ekipa.

Trečiadienį šiaip ne taip pasiekęs trečiojo greičio ruožo finišą su kaistančiu „Toyota Hilux“ varikliu A.Juknevičius neslėpė, kad problema rimta. „Taip Dakaro nefinišuosim“, – neslėpė jis.

„Pradėjom labai gerai – greitai pagavom tempą, aplenkėm gal 20 mašinų iki pirmo kontrolės punkto – čia buvo mūsų tempas. Vėliau vos pakliuvus į klampesnę kelio dangą prasidėjo variklio kaitimas – pavažiuojam keletą kilometrų ir stojam, prašom visų varžovų vandens.

Iš esmės ko tik mes neprašėm – ir žiūrovų, ir varžovų ir teisėjų, supylėm tiek vandens, kiek per gyvenimą nesam išgėrę turbūt“, – po finišo pasakojo jis.

Pasiekęs bivaką A.Juknevičius svarstė, kad greičiausiai variklis kaista dėl prapūstos tarpinės, kuri buvo pažeista po avarijos antradienį. Šis įtarimas patikrinus automobilį pasitvirtino.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.