Ketvirtasis Dakaro ruožas: paskutinę akimirką startavęs Antanas Juknevičius finišą pasiekė vėl su problemomis

Ketvirtadienį Dakaro ralyje dalyvaujantys sportininkai pajudėjo į ketvirtąjį, 405 km. ilgio maratoninį greičio ruožą.

A.Juknevičius.<br>Komandos nuotr.
A.Juknevičius.<br>Komandos nuotr.
V.Žala ir S.Jurgelėnas patyrė keletą nesklandumų trasoje, bet sėkmingai ją įveikė.<br>V.Dranginio nuotr.
V.Žala ir S.Jurgelėnas patyrė keletą nesklandumų trasoje, bet sėkmingai ją įveikė.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas džiaugėsi puikiu rezultatu.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas džiaugėsi puikiu rezultatu.<br>V.Dranginio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas.<br> R.Šeškaičio nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Dakaro ralio apylinkės pakeri gamtos grožiu.<br>iGo2Dakar nuotr.
Daugiau nuotraukų (41)

Lrytas.lt

Jan 10, 2019, 5:54 PM, atnaujinta Jan 11, 2019, 10:25 AM

Tai reiškia, kad po jo finišo mechanikai negalės dirbti prie automobilių, o sugadintą techniką bus leidžiama taisyti tik patiems sportininkams.

Po dramatiškos Antano Juknevičiaus kovos su laiku, ketvirtajame greičio ruože startavo visi dalyviai iš Lietuvos.

Tačiau Vaidoto Žalos ir Arūno Gelažninko sekimo sistemos neveikė, tad gyvai galime sekti tik Benedikto Vanago, Antano Juknevičiaus ir Balio Bardausko progresą.

Arūnas Gelažninkas trasoje prarado motociklo stabdžius, tačiau jam pavyko saugiai pasiekti finišą 42 vietoje.

Iš visureigių ekipažų pirmieji finišo liniją kirto Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis. Po nesėkmės greičio ruožo pradžioje jie atsitiesė preliminariai finišavo 18 vietoje.

Sunkumų taip pat turėję Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas irgi išliko greta lyderių dvidešimtuko ir finišavo 23 vietoje.

Greičio ruožo eiga papildyta žemiau.

Rezultatą pasiglemžė kopos

Automobilių klasės startas duotas po visų motociklininkų bei keturratininkų. Pirmasis į trasą visureigiu pajudėjo trečiojo greičio ruožo laimėtojas Stephane'as Peterhanselis su „Mini“.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis startavo 16 val. 29 min. iš 10 vietos. Prieš jį startavęs Martinas Prokopas į greičio ruožą pajudėjo net 5 minutėmis anksčiau, taigi B.Vanagas turėjo kiek įmanoma „švarų“ kelią priešakyje.

Trečiadienį sportininką kankino virusas, bet bivake sulaukęs medikų pagalbos jis pasijuto geriau.

Tačiau netrukus po starto jį trasoje aplenkė Sebastianas Loebas, o pirmąją trasos žymą B.Vanagas pasiekė nukritęs į 34 poziciją.

Antrąją žymą jis pasiekė kiek atsitiesęs, 21 vietoje. Trečiąją ir ketvirtąją žymą B.Vanagas kirto 19 vietoje, o penktąją bei šeštąją pasiekė 17-tas.

Per trumpą pertraukėlę greičio ruože B.Vanagas atskleidė, kad pirmoje trasos dalyje jie buvo užklimpę ir teko išsikasti automobilį, todėl ekipažas prarado brangaus laiko ir pozicijų. „Noriu uždaryti šitą dieną ir atsikelti rytoj sveikesnis“, – sakė jis.

Septintąją ir aštuntąją trasos žymas ekipažas preliminariai kirto 16 vietoje. Jie finišavo preliminariai 18 vietoje.

„Sunki diena, – dalinosi pilotas. – Nedaug, bet ypatingo lakumo smėlio, mano „mėgstamų“ „fesh–fesh“ dulkių ir pabaigai – akmenų, kurie nepalieka šansų sveikiems ratams. Neįsivaizduoju kaip reikėjo važiuoti tą atkarpą ir nepažeisti ratų.

Nemažai kasėmės, keitėm vieną pramuštą ratą, paskui pastebėjom, kad turim lengvai pažeistą padangą, kuri leidžia orą, tad teko ir ją pasikeisti. Tai nebuvo geriausia mūsų diena. Vaistai užmušė viruso simptomus, bet tuo pačiu neturėjau vairavimo pojūčio – toks kaip guminis visas jaučiuosi, tai tik džiaugiuosi, kad pasiekėm finišą ir tikiuosi, kad ryt jau bus geriau.“

Prarado signalą

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas startavo 16 val. 45 min iš taip pat aukštos 14 vietos.

Deja, ir šiame greičio ruože neveikia jų sekimo sistema, taigi rezultatas nebuvo aiškus iki pat finišo. Tačiau komanda pranešė, kad ekipažas trasoje susidūrė su nemalonia problema.

„Praradome nemažai laiko strigę siauram kanjone. Kelią pastojo užsikasęs keturratis ir du motociklai. Tada užsikasėm ir mes“, – pranešė sportininkai. Dar labiau jų kovą dėl rezultato apsunkino tai, kad teko dukart keisit pramuštas padangas.

Finišą jie pasiekė 23 vietoje.

V. Žala juokavo, kad apie trečiadienį jau galvojo kaip gana sudėtingą etapą. Tačiau palyginus su ketvirtuoju, trečiasis visiškai nublanksta.

„Desertui buvo daug feš fešo – gavom į ausis, į nosį, burną ir į akis. Nemažai akmenų – matomų ir nelabai. Skaudu buvo mums, automobiliui – kad ir kaip saugojom, bet vis tiek minus du ratai. Pirma dalis buvo puiki, kokius 170 km važiavom geru tempu, o po to prasidėjo nelaimingi loterijos bilietai. Ilgą laiką prasikankinom už sunkvežimio važiuodami, šiaip ne taip jį aplenkėm, tačiau netrukus prapylėm ratą ir turėjom vėl vilktis iš paskos. Ir taip su daug varžovų“, – prisiminė šturmanas Saulius Jurgelėnas.

Padarė stebuklą

Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio startas greičio ruože buvo numatytas 17 val. 37 min., tačiau šiuo laiku startuoti sportininkai nespėjo. 

Po tikra drama virtusio variklio remonto A.Juknevičius tik per stebuklą spėjo į oficialų pervažiavimo startą, kad teisėjai apskritai leistų jam tęsti kovas Dakaro maratone.

Į greičio ruožo startą ekipažas gerokai vėlavo, o tai reiškia, kad joks aukštas rezultatas jam nebeįmanomas. Tačiau didžiausia pergalė – galimybė tęsti dalyvavimą Dakaro ralyje ir siekti dar vieno finišo jame.

Galiausiai A.Juknevičius savo kovą ketvirtame Dakaro greičio ruože pradėjo 19 val. 07 min. Tai reiškia, kad prie trasoje pasiekto jo laiko bus pridėta pavėluota pusantros valandos.

Iš 82 vietos startavę sportininkai sėkmingai pajudėjo link finišo ir pirmąją trasos žymą kirto 68 vietoje. Antrąjį punktą jie pasiekė jau 54-ti ir toliau po truputį gerino rezultatą – trečiojoje žymoje buvo 53-ti, o ketvirtojoje – 52-i.

Penktąjį tašką jie kirto pakilę į 49 vietą, šeštąjį – jau 44-ti, o septintąjį – 43-ti. Aštuntąją žymą jie kirto 44 vietoje ir užtikrintai nuvažiavo link finišo. Finišą A.Juknevičius pasiekė paryčiais ir užėmė 49 vietą, tačiau ekipažą labiausiai neramino atsinaujinusios kaitimo problemos.

„Paskutinius kilometrus važiavome aklinoje tamsoje, todėl apie jokį greitį jau nebuvo galima kalbėti. Visą diena turėjome nuolat stoti dėl matomumo – po mano kūlverstuko mašinoje nebėra sandarumo, todėl tokioje dulkinoje, smėlėtoje trasoje visos dulkės sulenda į saloną, ir mes nematome nieko, net patys savęs, taip važiuoti negalim, – baltu dulkių sluoksniu pasidengusiu veidu finiše pasakojo A.Juknevičius. ­– Variklis kaista, bet mažiau nei prieš tai, kadangi mechanikai spėjo pakeisti vieną variklio galvos tarpinę, bet šis variklis turi dvi, todėl tai, kad rytoj laukia ilgiausia diena Dakare ­labai neramina – esame nežinioje.“

Nugalėjo Dakaro vilkai

Automobilių klasėje nugalėjo  tvirtai pirmavęs Nasseras Al-Attiyah su „Toyota“, trasą įveikęs per 3 val. 38 min. 49 sek.

Antrąją vietą užėmė jam 1 min. 52 sek. nusileidęs Stephane'as Peterhanselis su „Mini“, o trečias finišavo taip pat „Mini“ lenktynininkas Jakubas Przygonskis, nuo lyderio atsilikęs 8 min. 32 sek.

Ir vėl nesėkmė ištiko ralio meistrą Carlosą Sainzą, jis buvo sustojęs trasoje ir prarado apie 10 minučių brangaus laiko. Tuo tarpu Ginielis de Villersas iš „Toyota“ prarado dar daugiau, apie 40 minučių, padėdamas savo komandos draugui Bernhardui ten Brinke.

Sunkvežimių klasėje antrą iš eilės pergalę pelnė Aleksejus Kargynovas su „Kamaz“, trasą įveikęs per 4 val. 09 min. 49 sek. Antrąją vietą užėmė tik prieš finišą lyderio poziciją užleidęs Martinas Macekas su „Liaz“, o trečias finišavo apie sustojęs trasoje ir apie 13 minučių praradęs Eduardas Nikolaevas su „Kamaz“.

Finišavo be stabdžių

Motociklų klasėje šįkart pirmas startavo trečiojo greičio ruožo nugalėtojas Xavieras de Soultraitas, o pirmasis iš lietuvių į ruožą pajudėjo Arūnas Gelažninkas.

Sportininkas startavo iš 29 vietos, tačiau kaip jam sekasi važiuoti gerbėjai negalėjo matyti, nes, kaip patvirtino komanda, sugedo sportininko sekimo sistema.

„Nuotaikos geros, pamiegojom 4 valandas, gal su trupučiu, tai ryte sunkiai akys atlipo. Bet jau įsivažiuojam“, – prieš startą sakė A.Gelažninkas.

Jo pasiektas rezultatas paaiškėjo tik finiše, lietuvis užėmė 42 vietą.

„Buvo be galo daug pavojingų vietų, kuriose vos nenukritau, tačiau pavyko išsilaikyti, o 2 etape praradau stabdžius, todėl iki finišo tik riedėjau ir bandžiau išsaugoti save ir motociklą“, – po finišo aiškino A.Gelažninkas.

Jam per naktį teks motociklą remontuoti savarankiškai, nes po maratoninio greičio ruožo mechanikų pagalba neleidžiama.

Laikėsi stabilumo

Balys Bardauskas startavo nedaug vėliau, 14 val. 50 min. 30 sek. iš 103 pozicijos. Pirmąją žymą jis pasiekė pakilęs iki 90 vietos, o antrąją ir trečiąją – 88-as. Ties ketvirtąja žyma jis smuktelėjo į 91 vietą, penktąja – į 94-ąją, o ties šeštąja – į 96 vietą.

Septintąją žymą jis pasiekė palypėjęs į 95 vietą, o aštuntąją – į 94 ir stabiliai pasiekė finišą, kurį kirto 94 vietoje.

„Original by Motul“ motociklininkų klasėje jis finišavo 15-oje pozicijoje iš dar likusių šioje kategorijoje 29 lenktynininkų, neretai vadinamų „kamikadzėmis“. Po keturių etapų jau iškrito trys šios klasės sportininkai arba 10 proc. dalyvių.

Ketvirtąjį etapą šioje klasėje laimėjo britas Max Hunt'as, bendroje motociklininkų įskaitoje finišą pasiekęs 43 vietoje.

Įdomu tai, kad B. Bardauskas prieš šį etapą miegojo tik dvi valandas. Po finišo jam dar teko pasiekti bivaką bendrojo naudojimo keliais, tačiau sportininkas perdavė linkėjimus šeimai ir Lietuvai, kad viskas su juo tvarkoje.

Po sėkmingo ketvirtojo etapo, kurio bendroje įskaitoje B. Bardauskas finišavo 94 pozicijoje, jis turėtų šiek tiek kilstelėti ne tik „Original by Motul“ klasėje, kur sportininkai viso Dakaro metu privalo išsiversti be jokios techninės pagalbos, bet ir bendrojoje įskaitoje. Visų šios klasės lenktynininkų turtas telpa tik viename sunkvežimyje, prie jo vienvietėse palapinėse įsikuria sportininkai ir nakvoja be jokių patogumų.

Motociklų klasėje užtikrintai nugalėjo Ricky Brabecas su „Honda“, trasą įveikęs per 3 val. 40 min. 30 sek.

Antrąją vietą užėmė Matthiasas Walkneris su KTM, nuo nugalėtojo atsilikęs 6 min. 19 sek., o trečiąją Toby Price'as, taip pat su KTM, nugalėtojui nusileidęs 7 min. 7 sek.

 

Smėlį keičia akmenys

Ketvirtasis greičio ruožas motociklų ir automobilių įskaitos dalyviams yra kiek skirtingas. Greičio ruožo ilgis visoms klasėms – 405 km.

Tačiau bivakai yra skirtinguose miestuose – motociklai po finišo važiuos 106 km į Morekvą, o visi kiti – 259 km į Takną.

Ketvirtasis greičio ruožas yra kitoks, nei prieš tai buvę. Jame smėlio kopas pakeitė akmenuota danga bei gausybė feš-feš smėlio dulkių. 

Organizatoriai paruošė ir kelias sportininkų „gaudykles“, kaip trumpą, vos puskilometrio minkštų kopų juostą, kuriai specialiai teks mažinti padangų slėgį arba rizikuoti įklimpti. 

Taip pat trasoje yra ilga, akmenuota upelio vaga, kuri tapo tikru išbandymu visureigių važiuoklėms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.