Šeštasis Dakaro ralio ruožas: Vaidotas Žala finišavo tarp lyderių, Benediktą Vanagą stabdė net keturios problemos

Sekmadienį visi dalyviai iš Lietuvos tęsė kovas Dakaro ralyje.

Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Benediktas Vanagas prarado laiko dėl nusimontavusios padangos.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas prarado laiko dėl nusimontavusios padangos.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Antanas Juknevičius kopose aplamdė visureigio sparnus.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius kopose aplamdė visureigio sparnus.<br>Komandos nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakaro ralio maratoną įpusėjo be rimtų problemų.<br>V.Dranginio nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>R. Šeškaičio nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Benediktas Vanagas pretenduoja į rekordinį Lietuvių rezultatą.<br>M.Chytka nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Komandos nuotr.
Antanas Juknevičius šeštajame greičio ruože nebeturėjo techninių problemų.<br>Komandos nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Arūnas Gelažninkas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>iGo2Dakar nuotr.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Balys Bardauskas.<br>M.Dubickienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (21)

Lrytas.lt

Jan 13, 2019, 5:36 PM, atnaujinta Jan 14, 2019, 10:00 AM

Šeštasis greičio ruožas iš Arekipos į San Chuaną de Markoną išsiskyrė ypač ilgu pervažiavimu nuo bivako iki greičio ruožo, o trasa driekėsi per įspūdingas minkšto smėlio kopas.

Visureigių klasės dalyviams įpusėjus trasą motociklininkas Arūnas Gelažninkas kirto finišo liniją ir užėmė 32 vietą. Tačiau vėliau jam buvo skirta 40 minučių bauda ir sportininkas smuktelėjo į 40 vietą.

Balys Bardauskas finišavo 90 vietoje.

Itin greitai ir stabiliai važiavę Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pasiekė puikų rezultatą - net 12 vietą.

Gerokai prasčiau šis greičio ruožas pasisekė Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui. Daug nuotykių patyręs lyderių ekipažas prarado daug laiko ir finišavo 25 vietoje.

Iš 57 vietos startavęs Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis sugebėjo gerokai pakilti rikiuotėje, net į 26 poziciją. Po rezultatų korekcijų pastarieji du lietuvių ekipažai pakilo po dvi pozicijas - B.Vanagas į 23, o A.Juknevičius - į 24 vietą.

Apie greičio ruožo eigą skaitykite žemiau.

Siekė stabilumo

Automobilių įskaitos sportininkų sekmadienį laukė kiek trumpesnis greičio ruožas – 305 km ir 501 km pervažiavimų, o didžioji trasos dalis driekėsi smėlėtomis kopomis.

Be to, sunkvežimių įskaitos dalyviai startavo iš karto po automobilių klasės lyderių dešimtuko, todėl lietuviai kelyje ir vėl turėjo papildomų kliūčių.

Į nauja Lietuvos rekordą pretenduojantys Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis bendroje įskaitoje prieš šį ruožą užėmė 11 vietą. Šeštąjį greičio ruožą jie pradėjo iš 14 pozicijos, 18 val. 33 min.

Prieš startą B.Vanagas tvirtino pasiruošęs specialiai kopoms, o „Toyota“ inžinieriai į jo visureigį instaliavo naują pavarų perjungimo programą. „Atsakinga diena, dabar jos visos atsakingos. Pasistengsim ramiai, bet užtikrintai judėti į priekį“, – sakė jis.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas po penkių greičio ruožų buvo 17-oje bendrosios įskaitos vietoje ir šeštąjį greičio ruožą pradėjo iš 26 vietos, 19 val. 7 min. 30 sek. Sportininkai neslėpė jau pasiilgę kopų.

Techninių problemų turėję Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu užėmė 58 vietą bendroje įskaitoje. Jie greičio ruože startavo tik 19 val. 35 min. iš 57-osios vietos.

V.Žala šovė pirmyn, B.Vanagui – problemos

Pirmąją žymą po starto V.Žala pasiekė net 14 vietoje, bet anksčiau startavęs B.Vanagas, organizatorių duomenimis, tuo metu jos dar nebuvo kirtęs.

B.Vanagas pirmąją žymą galiausiai kirto lyderiui Nasserui Al-Attiyah nusileidęs net daugiau nei valanda, preliminariai 37 vietoje.

Toks didžiulis deficitas gerokai sumažino rekordo siekiančio lietuvio pranašumą, nes galutinį rezultatą lemia viso greičio ruožuose praleisto laiko suma.

Tuo tarpu V.Žala ir toliau palaikė puikų tempą. Antrąjį trasos tašką jis kirto taip pat 14 vietoje.

„Žiaurios kopos. Daug automobilių strigę rimtai. Pralėkėm sunkiausią dalį, bet strigom gale pora kartų. Teko mažinti slėgį net du kartus. Vėl streikavo akceleratorius. Varom į antrą dalį. Linkėjimai“, – pranešė antrąją žymą pasiekę V.Žala ir S.Jurgelėnas.

Už jo šį tašką 39-ti pasiekė ir B.Vanagas su S.Rozwadowskiu. Pirmoje trasos dalyje nemažai praradęs ekipažas nebuvo kankinamas gedimo ir galėjo palaikyti lenktyninį tempą. Kaip pranešė komanda, B.Vanagui buvo nusimontavęs visureigio ratas ir automobilis užstrigo smėlyje.

Iš 57 vietos startavęs A.Juknevičius taip pat užtruko važiuodamas iki pirmosios žymos, bet jam pavyko pagerinti savo poziciją. Čia jis preliminariai buvo 40-as. Antrąją žymą jis pasiekė dar greičiau, net 31-oje vietoje.

Jis greičiu pralenkė ir B.Vanagą, bet trasoje šie du ekipažai sekmadienį nesusitiko, nes A.Juknevičius prie starto linijos stojo valanda vėliau nei B.Vanagas.

Tarpiniame finiše A.Juknevičius neslėpė taip pat klimpęs kopose ir ten aplamdęs galinius sparnus, kuriuos nusiėmė, kad netrukdytų.

B.Vanagas didino greitį

Trečiąjį tašką tarp lietuvių vėl pirmasis pasiekė V.Žala, išlaikęs stabilią 14 poziciją, o B.Vanagas stengėsi atkovoti savo prarastą laiką ir važiavo lyderiams artimu tempu. Jis tašką preliminariai kirto 30-as.

Tuo tarpu V.Žala demonstravo įspūdingą stabilumą ir ketvirtajame taške išlaikė 14 poziciją, o netrukus šį tašką pasiekė ir B.Vanagas, aplenkęs dar keletą varžovų.

Penktąją žymą jie kirto dar pagerinę pozicijas – V.Žala 13 vietoje, o B.Vanagas – 26-tas.

V.Žala sėkmingai kirto ir šeštąją trasos žymą, tiesa čia laiko skaičiavimo sistema buvo kiek sutrikusi ir priskyrė lietuviui net trečiąją poziciją, kuri nėra tiksli.

Šeštąją žymą sėkmingai pasiekė ir B.Vanagas, o A.Juknevičius tuo tarpu kirto trečiąjį tašką, kur pakilo į 29 poziciją. Jis stabilų tempą išlaikė ir iki ketvirtosios žymos, kurią kirto 30-oje vietoje, o penktąją pasiekė 32-as.

Prieš pat finišą V.Žala dar padidino tempą ir septintąją žymą pralėkė 11 vietoje, o šią poziciją išlaikė ir ties finišo linija.

Šeštajame trasos taške A.Juknevičius vėl kilstelėjo į 30 poziciją, o septintąjį pasiekė 26 vietoje. Vis tik po finišo teisėjai nusprendė, kad A.Juknevičius vis tik "nepaėmė" septintosios žymos.

Problema prieš pat finišą

V.Žalai finišavus visų gerbėjų akys nukrypo į B.Vanagą, tačiau šis vis nesirodė. Kaip po finišo pasakojo pilotas, įstrigimas smėlynuose buvo tik pirma problema.

„Antra istorija – perlipdami kopos viršų, nepamatėme jos aštrumo ir stipriai atsitrenkę į žemę, nusukome pusašį. Kol keitėmės pusašį praradom dar laiko, – pasakojo B.Vanagas. – Trečioji istorija – buvome sustabdyti teisėjų, kurie mums neleido įvažiuoti į kanjoną, nes jame buvo avarija ir kelias buvo užtvertas – nepravažiuojamas. Prastovėjome gal pusvalandį, geroji dalis yra ta, kad vėliau ta prastova mums bus kompensuota.“

Galiausiai ekipažas dar nekirto žymos, buvusios ant itin aukštos kopos, bet jiems pavyko finišuoti 25 vietoje, nes su problemomis susidūrė daugybė dalyvių.

Tuo tarpu finišą pasiekė ir A.Juknevičius su D.Vaičiuliu, pakilę net per pusę rikiuotės aukštyn. Jie finišavo 26 vietoje.

„Pirmam kopų masyve sustabdė kolega olandas, kuri buvo užstrigęs, mes aišku tokioj pozicijoj važiuodami aišku nusprendėm padėt – sustojome ir patys užklimpom. Išsikapstėm abu, o toliau – viskas buvo super. Buvome sustoję apžiūrėti ar nekaista variklis – vandens buvo pakankamai, temperatūra normos ribose, tai pagaliau galėjom važiuoti normaliai.

Gale važiuodami tamsoje praleidom vieną kontrolės punktą – netinkamai atvažiavom link jo ir jei būtume bandę iš kitos pusės jį paimti, galėjo būt ir dar blogiau. Svarbu, kad turėsim gerą poziciją starte rytoj – galėsime važiuoti taip, kaip galim ir išlysti iš tų naktinių finišų,“ – džiaugėsi A. Juknevičius.

Visureigių varžybas apsunkino sunkvežimiai

Šis greičio ruožas negailestingas ir lyderiams. Dėl pirmosios pozicijos bendroje įskaitoje su N.Al-Attiyah kovojantis Stephane'as Peterhanselis įstrigęs smėlynuose jam pralošė net 22 minutes.

Nemažai prarado ir dalis kitų lyderių, o tai sėkmingai startavusiam V.Žalai reiškė galimybę palypėti aukštyn bendrojoje įskaitoje iš 17 į net 14 poziciją.

Apskritai, žvelgiant į tarpinius rezultatus matyti didžiulis skirtumas tarp sportininkų, startavusių prieš sunkvežimių klasės lenktynininkus ir dalyvių, lenktynes pradėjusių kartu su sunkiasvorėmis mašinomis. Sunkiasvorės transporto priemonės stipriai gadina kelią ir važiuoti paskui juos automobiliais yra nepaprastai sunku.

Šeštąjį greičio ruožą automobilių įskaitoje laimėjo prieš finišą į priekį išsiveržęs Sebastianas Loebas su „Peugeot“. Jis trasą įveikė per 3 val. 39 min. 21 sek. Antrąją vietą užėmė ilgą laiką pirmavęs, be reikalo nerizikavęs katarietis N.Al-Attiyah su „Toyota“, atsilikęs 2 min. 17 sek.

Trečias finišavo „Mini“ lenktynininkas Carlosas Sainzas, nugalėtojui nusileidęs 6 min. 56 sek.

A.Gelažninkas išlaikė tempą

Pirmieji šeštąjį greičio ruožą pradėjo motociklininkai. Jie turėjo įveikti 336 km ilgio greičio ruožą ir net 502 kilometrų pervažiavimo. Greičio ruožas padalintas į dvi dalis. Iš pradžių motociklininkai turėjo įveikti 84 km greičio ruožo, tuomet – 18 km pervažiavimą, o po jo – dar 232 km greičio ruožo.

Lietuvis Arūnas Gelažninkas po penkių greičio ruožų užėmė 34 vietą bendroje įskaitoje tarp 105 Dakaro ralyje tebedalyvaujančių motociklininkų. Jis į šeštąjį greičio ruožą pajudėjo 16 val. 29 min. iš 37 pozicijos.

„Reikės taupyti ir degalus, ir jėgas. Gana sudėtingas ruožas, šiandien bus daug smėlio“, – prieš startą planavo motociklininkas.

Ties pirmąją trasos žyma buvo sutrikusi rezultatų fiksavimo sistema, bet antrąją, trečiąją ir ketvirtąją žymas lietuvis sėkmingai pasiekė pakilęs į 32 vietą.

Penktąją žymą jis kirto palypėjęs į 30 vietą, o šeštąją – net 21-as. Vėliau organizatoriai paskelbė, kad lietuvis čia buvo net 9-tas, tačiau tai greičiausiai viena iš daugybės šįmet besikartojančių klaidų, nes paskutinę, septintąją žymą jis pasiekė 33 vietoje.

Stabilumą A.Gelažninkas išlaikė iki finišo ir jį pasiekė 32 vietoje, bet gavęs 40 minučių baudą jis smuktelėjo į 40 vietą.

Kitas tautietis Balys Bardauskas po rezultatų korekcijos bendroje motociklų įskaitoje buvo 96. Jis sekmadienį startavo 16 val. 48 min. iš 97 vietos. Šįkart organizatorių techninės problemos ištiko šį sportininką – motociklininko sekimo įranga nesiuntė signalo, kaip B.Bardauskui sekasi trasoje, bet komanda patvirtino, kad jis sėkmingai važiuoja pirmyn. Jis finišą kirto 90 vietoje.

Šeštąjį greičio ruožą motociklų įskaitoje laimėjo Pablo Quintanilla su „Husqvarna“, trasą įveikęs per 3 val. 50 min. 47 sek. Antrąją vietą užėmė 1 min. 52 sek. atsilikęs Kevinas Benavidesas su „Honda“, o trečiąją – 4 min. 21 sek. nusileidęs Matthiasas Walkneris.

Šis ruožas buvo sėkmingas ne visiems. Dakaro naujokas Lorenzo Santolino griuvo nuo motociklo nuvažiavęs vos 33 km ir buvo išgabentas į ligoninę. Jam šis Dakaras baigėsi, bet tarp lyderių važiavęs jaunuolis yra viena iš ateities žvaigždžių.

Ypač sunkus Dakaras

Šeštadienį Peru vykstančiame Dakaro ralyje buvo poilsio diena. Sportininkams tądien nebuvo numatyta greičio ruožo, bet mechanikai darbo turėjo per akis.

Ypač daug darbų vyko Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipos „Craft Bearings“ garaže. Po antrame greičio ruože įvykusios avarijos automobilio problemos nesibaigė, o labiausiai kankino kaistantis variklis, kurį mechanikai šeštadienį perrinko.

Organizatoriai atskleidė, kad tokio sunkaus Dakaro ralio dalyviams nebuvo nuo pat 2007-ųjų. Maratoniniam raliui įpusėjus, po penkių greičio ruožų, iš Dakaro ralį tęsia tik 74 proc. dalyvių.

Motociklų-vienišių klasėje „Originals by Motul“, kurioje varžosi ir B.Bardauskas, liko 23 iš 35 startavusių motociklininkų.

Šįmet Dakaro ralyje startavo rekordinis skaičius moterų, net 17. Po pusės distancijos jų liko aštuonios, o aukščiausias pozicijas užima 19 vietą motociklų klasėje pasiekusi Laia Sanz bei 16 vietoje tarp SxS bagių važiuojanti Annett Fisher.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.