„Winter Rally“ varžybose – netikėti nugalėtojai ir daugybė incidentų

Po itin dramatiško 13–ojo žiemos ralio, nugalėtojų pakylos aukščiausiąjį laiptelį užėmė Jaroslav Orsak ir Jindriška Žakova ekipažas iš Čekijos. 

 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Pilkausko, G.Matulaičio ir E.Buiko nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
 Žiemos ralyje sportininkai turėjo parodyti ne vien greitį, bet ir atsargumą.<br> V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

Jan 26, 2019, 8:53 PM, atnaujinta Jan 26, 2019, 8:56 PM

Dešimt sekundžių nuo jų atsiliko „Agrorodeo“ komanda – Vaidotas Žala ir Andris Malnieks su „Škoda Fabia R5“, tapę greičiausiu „Winter Rally“ ekipažu iš Lietuvos.

V. Žala su A. Malnieksu buvo greičiausi po pirmosios „Winter rally“ dienos – nugalėjo visuose keturiuose tamsiu paros metu vykusiuose greičio ruožuose. 

Antrąją dieną kartu su čekų ekipažu jie pasidalijo po keturias pergales, tačiau šeštame bei septintame prarado labai daug laiko. „Agrorodeo“ ekipažas šeštajame įlėkė į pusnį, o į variklio skyrių prilindęs sniegas sukėlė daug problemų.

„Išlėkėm į pusnį ir prigaudėm labai daug sniego. Jis užkišo oro filtrą ir vieną turbinos žarną numovė. Pervažiavimas tarp greičio ruožų buvo labai trumpas ir turėjome nedaug laiko, tad skubėdami tik išvalėm filtrą nuo sniego, jo angą ir nepastebėjome numautos žarnos. 

Išvažiavome į greičio ruožą ir jaučiam, kad automobilis vėl nevažiuoja. Taip ir prariedėjom be turbinos, kol grįžus į servisą pavyko susitvarkyti“, – po ralio finišo pasakojo V. Žala.

Žiemos ralyje įlėkti į pusnį nėra retas atvejis – daug kam taip nutinka. Tačiau kartais incidentai, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo labai menki, sukelia daug problemų – „Agrorodeo“ ekipažas dėl to prarado apie minutę laiko ir užleido pirmąją vietą svečių ekipažui. 

Nesėkmingo septinto greičio ruožo praradimus V. Žala su A. Malnieksu bandė kompensuoti kituose, tačiau finišavus paskutiniame, iki J. Orsako su J. Žakova jungtiniam lietuvio ir latvio ekipažui pritrūko dešimties sekundžių.

„Nepaisant nesėkmės, grįšim su gera nuotaika – automobilis sveikas. Ralis buvo sunkus – žiemą varžybos ir taip savo specifika labai skiriasi nuo vasaros, o šiemet dar labai sudėtingos sąlygos pasitaikė. 

Penktadienį ypač – stipriai snigo ir naktiniuose greičio ruožuose buvo labai prastas matomumas, o šiandien – labai slidu. Greičio ruožai siauri, turi važiuoti vėže, nes jeigu tik iš jos išklysti, iškart pataikai į pusnis, kuriose lengva įstrigti. Labai intensyvios dvi dienos – dabar grįšiu namo ir savaitę maigysiu pultą“, – juokavo V. Žala, pagyręs organizatorius už sugebėjimą pakviesti greitus ekipažus iš užsienio.

Po visą dieną kankinusių techninių problemų, panašiai jautėsi G. Notkaus, bei D. Strižano duetas – pernai metų čempionai džiaugėsi netikėtai pakilę ant trečiojo podiumo laiptelio ir į Panevėžį iškeliavo su misija iki pavasario išlyginti gerokai aplamdytas bolido skardas.

„Reduktoriuje radome dviejų nykščių dydžio skylę“, – taip savo sėkmę pristatė 7–ąją vietą bendroje įskaitoje užėmusio „DHL Racing“ ekipažo šturmanas Kastytis Torrau. „Turėjome turbinos slėgio problemų“, – dalinosi Giedrius Notkus. 

Viena po kitos, būtent tokio tipo istorijos plūdo iš pavargusių dalyvių veidų. Dvi dienos ir simboliškas tryliktasis ralis iš sportininkų pareikalavo visko, negailėdamas nei jų technikos, nei pačių ekipažų. 

12 duetų finišo nepasiekė: dalis iš jų gerokai gadino nervus varžybų teisėjams, ne tik pabaigdami savo pasirodymą, bet užtverdami kelią į finišą kitiems. Ralio valdymo centras visą dieną plušo siekdamas sėkmingai pabaigti dienos šventę ir Uteną po truputį apgaubiant tamsai galėjo pagaliau atsipūsti – gerokai aptalžyti pavyzdinės žiemos, visi dalyviai finišą pasiekė saugiai.

Kone apmaudžiausias dienos epizodas nutiko paskutiniame dienos greičio ruože. Su nauju šturmanu į Uteną atriedėjęs ralio senbuvis Vytautas Švedas nesėkmingai peršoko vieną iš tramplynų ir to užteko ankstyvam finišui. 

Kauniečiai kovojo dėl pergalės klasėje bei vietos penketuke, tad pabaigti savo pasirodymą iki podiumo likus mažiau nei dešimčiai kilometrų iš tiesų apmaudu.

Smagiau savo dieną pabaigė Deividas Gezevičius ir Tomas Nenartavičius. Viena ašimi varoma „Opel Astra“ iš pirmo žvilgsnio neatrodo kaip vienas greičiausių ralio automobilių, tačiau tai tik įvaizdis – nuo ralio lyderio atsilikę dešimčia minučių, jie prie Utenos daugiafunkcinio sporto centro grįžo penki bendroje įskaitoje. 

Ukmergės AMSK atstovaujantis ekipažas sulaukė pagyrų ne tik iš ralio fanų, bet ir kolegų. Neseniai pranešę, jog ruošia naują automobilį, Deividas ir Tomas sėkmingai įrodė, jog ir senasis gali nesunkiai juos atvežti į vieno sudėtingiausių ralių finišą – ne tik atvežti, bet ir aplenkti nemažą dalį gerai žinomų šalies atletų.

Sudėtingas, pareikalavęs didelio susikaupimo ir dešimčių buferių – taip atrodė tryliktasis „Winter Rally“. Pagaliau Lietuvą aplankiusi kokybiška žiema į regiono žvyrkelius pritraukė ne tik džiuginantį sportininkų kiekį, bet ir įspūdingus aistruolių būrius, tad belieka tikėtis, kad daugelį metų rusenusios žiemiško ralio tradicijos ir toliau sėkmingai džiugins šio sporto mėgėjus.

2019 m. Lietuvos automobilių ralio čempionato pirmojo etapo nugalėtojai:

1 vieta: J. Orsak ir J. Žakova
2 vieta: V. Žala ir A. Malnieks
3: vieta: V. Švedas ir M. Čepulis
4 vieta: G. Notkus ir D. Strižanas
5 vieta: S. Viazovich ir D. Akhremchyk

2019 m. Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato pirmojo etapo nugalėtojai:

1 vietos nugalėtojai: Arūnas Černius ir Jolanta Ščiglinskienė
2 vietos nugalėtojai: M. Dainys ir T. Klimasauskas
3 vietos nugalėtojai: V. Plastininas ir G. Šileikis
4 vietos nugalėtojai: M. Žiukelis ir S. Kriaučiūnas
5 vietos nugalėtojai: S. Bieliauskas ir J. Vandys

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.