Žvilgsnis į Benedikto Vanago „Toyota“ visureigio vidų: kuo jis skiriasi nuo standartinio?

Savo automobilyje matote pažįstamą vaizdą, kuris nepasikeistų atsidūrus ir kitos markės modelyje: posūkių svirtelės prie vairo, kondicionieriaus valdymą rasite centrinėje konsolėje, susireguliuoti automobilio veidrodėlius ar įjungi pavarą, tikėtina, neužtruks gerokai ilgiau nei įprastai, nes viskas taip pat 

 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> Marian Chytka nuotr.
 Benediktas Vanagas.<br> Marian Chytka nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Marian Chytka nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Marian Chytka nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
 Benedikto Vanagos sportinis „Toyota Hilux“ visureigis.<br> Ryčio Šeškaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2019-02-01 16:04

Tačiau kaip viskas vyktų, jeigu atsidurtumėte sportiniame Dakaro bolide?

Valdymo ypatumai 

„General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas, šiais metais Dakare finišavęs aukščiausioje Lietuvos istorijoje 11 vietoje, pasakoja, kad lengvai neįlipsite.

Jeigu jūsų automobilyje vienintelė matoma ir apčiuopiama saugumo priemonė yra saugos diržas, tai čia pirmiau teks įveikti saugos lankus išsiraizgiusius per visą automobilį  ir tik tuomet segtis saugos diržą. 

Ne bet kokį, o šešių taškų. Jis prispaudžia prie sportinės sėdynės ne tik per pečius, bet ir kojas, dubenį. 

Vairas vietoje, o pavarų svirties vieta nuostabos nesukels – ji ten pat, kaip ir standartiniame automobilyje. 

Tačiau tai – sekvencinė pavarų dėžė, o tai reiškia, kad svirtis juda ne „H“ principu, o tik į priekį ir atgal. 

Tai nėra viskas: jeigu nenorite sugadinti pavarų dėžės dar pirmojo važiavimo metu, pavaras jungti turite su tam tikra jėga – naudojant ne mažiau 300–400 Nm, kai įprastai tai užtenka maždaug 100 Nm jėgos.

Daugybė mygtukų

Centrinėje konsolėje tarp tų 30-ties vienodo dydžio tvarkingai išdėliotų mygtukų rasite ir garsinį signalą. 

Maždaug prie užvedimo mygtuko, bet nereikėtų nuspausti hidraulinių kojų mygtuko ar netyčia nepradėti ko nors ventiliuoti su vienu iš penkių rankiniu būdu valdomų ventiliatorių.

Šturmanas gali kojomis įjungti valytuvus, o statant automobilį reikia žiūrėti į vietoje veidrodėlio įtaisytą monitorių. Jis rodo kameros fiksuojamą vaizdą. 

Prakiurus padangai reikėtų atidaryti galines duris šturmano pusėje ir pasiimti 31 kilogramų sveriantį ratą. 

Dakaro bolide leidžiamas triukšmas – iki 110 decibelų (dBA).

Palyginimui, šnabždesys matuojamas 40 dBA, garsi kalba – 70 dBA, rėkimas – 90 dBA. Triukšmą sportinio visureigio kabinoje viršija tik greitosios pagalbos ar policijos automobilių sirenos.

Svoris ir saugumas

Kiekviename sportiniame automobilyje svarbus rodiklis svoris. Kuo mažesnis svoris, tuo automobilis greitesnis. 

Dar vienas svarbus akcentas – saugumas. Orientuojantis į tai naudojamos specialios medžiagos, pavyzdžiui, nedūžtantis stiklas, kuris gali būti lengvai išlaužiamas iš plastmasinių tvirtinimo taškų. 

Taip pat svarbūs yra saugos lankai, kūną apraizgantys diržai ir t. t. 

Tokie sprendimai veikia, o patyręs ekipažas gali pasiekti itin aukštas pozicijas sunkiausiame ralio maratone.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.