Šešiolikmetis G. Grinbergas „Oregon team“ treniruotėse – nepavejamas

Profesionalaus lenktynininko kelią pasirinkęs vilnietis Gustas Grinbergas (16 m.) verčia naują Lietuvos automobilių sporto istorijos puslapį.

G.Grinbergas: „Džiaugiuosi, kad „Oregon Team“ pasirinko mane.“
G.Grinbergas: „Džiaugiuosi, kad „Oregon Team“ pasirinko mane.“
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Vilniečio lenktynininko G.Grinbergo sugebėjimai Prancūzijos trasoje nustebino net ir profesionalius sportininkus.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 13, 2019, 12:06 PM, atnaujinta Apr 13, 2019, 2:55 PM

Šį savaitgalį G.Grinbergas startuoja elitinėse profesionalų varžybose – pirmame Le Mano serijos Europos čempionato etape Prancūzijoje.

Jauniausiam šių varžybų dalyviui trasose teks susidurti su patyrusiais pilotais, tarp kurių – ir „Formulės 1“ žvaigždės.

Oficialiuose čempionato dviejų dienų bandymuose Italijos „Oregon Team“ komandai atstovaujantis lietuvis nustebino visus.

Po oficialių treniruočių „Oregon team“ su G. Grinbergu pirmauja Europos Le Mano čempionate.

Prancūzijoje Paulo Ricard'o trasoje vyksta pirmasis šių metų Europos Le Mano čempionato (ELMS) etapas.

Penktadienio treniruotės 

Profesionaliausioje ir prestižiškiausioje Europoje ištvermės lenktynių serijoje penktadienį, balandžio 12-ąją, G.Grinbergas debiutavo kartu su dviem Italijos „Oregon team“ komandos draugais.

Sekmadienį jis, 420 AG turinčiu LMP3 kategorijos „Norma M30“ bolidu, bandys vyksiančiose 4 valandų lenktynėse finišą pasiekti pirmojoje vietoje.

Pirmoje penktadienio treniruočių sesijoje „Oregon team“ automobilis buvo greičiausias. Po pietų vykusioje naujokų treniruotėje G.Grinbergas buvo antras.

Važiavimas vyko šlapioje trasoje, G. Grinbergas greičiausiame rate konkurentą lenkė beveik sekunde, bet paskutiniame trasos sektoriuje komandos vadovas jo paprašė šiek tiek sulėtėti. Lenktynininkai tai vadina „sandbagging“ – t.y., kai gali važiuoti greitai, bet specialiai šiek tiek sumažini tempą, kad varžovai iš anksto nežinotų tavo tikro greičio.

Sekmadienį 13.30 Lietuvos laiku startuos pirmosios šiemet Europos Le Mano čempionato 4 valandų lenktynės.

Europos Le Mano serijos (ELMS) lenktynės pirmą kartą surengtos 2001 metais. Šiemet įvyks šeši ELMS etapai Paulo Ricard'o (Prancūzija), Moncos (Italija), Barselonos (Ispanija), Spa (Belgija), Silverstouno (Didžioji Britanija) ir Portimao (Portugalija) trasose. Vienu metu trasoje varžysis 41 LMP2, LMP3 ir LMGTE klasių automobiliai.

Komentatoriai neklydo

Iki šiol 8 metus sėkmingai kartais lenktyniavęs G.Grinbergas tik šiemet sėdo prie LMP3 kategorijos prototipo vairo ir „Formulės 1“ trasoje Prancūzijoje buvo sunkiai pavejamas.

14 komandų ir 36 lenktynininkai bandė savo LMP3 bolidus prieš pirmą čempionato etapą. Susumavus rezultatus G.Grinbergas buvo trečias.

Prieš testus daug kas pranašavo, kad šiemet G.Grinbergą bus galima vadinti greičiausiu lietuviu planetoje, nes kai kuriose lenktynių trasose didžiausias jo automobilio greitis gali siekti ir 300 km/val.

Komentatoriai nedaug suklydo – G.Grinbergo maksimalus greitis buvo 291,1 km/val. Tai buvo didžiausias maksimalus greitis tarp visų LMP3 dalyvių.

„Labai džiaugiuosi, kad „Oregon Team“ pasirinko mane, – sakė G.Grinbergas. – Daug ir sunkiai dirbau visus tuos metus kartingo trasose, kol pernai buvau pakviestas išbandyti LMP3 prototipą.

Testai buvo sėkmingi, ir su komanda sukirtome rankomis. Žinau, kad komandos vadovai iki pat šių metų pirmųjų treniruočių vis dar svarstė, ar teisingai pasirinko. Puikiai juos suprantu, jie nežinojo, koks mano tikras greitis ir galimybės trasoje.“

„Oregon Team“ komandos vadovas Giorgio Testa negailėjo liaupsių lietuviui: „Esu labai patenkintas rezultatu ir tuo, kad Gustas tobulėja kiekviename trasos rate. Jis nedaro klaidų, važiuoja labai stabiliai ir svarbiausia – greitai.“ 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.