Elektrėnų ralyje – Vytauto Švedo „Volkswagen Polo“ debiutas ir visa R5 technikos gama

Savaitgalį, liepos 12-13 dienomis vyksiančiame Elektrėnų ralyje žiūrovai galės išvysti Lietuviškuose greičio ruožuose dar nematytų moderniausių automobilių. 

 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
„Mitsubishi Lancer EVO IX“.<br> Organizatorių nuotr.
„Mitsubishi Lancer EVO IX“.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
 Elektrėnų ralyje pasiruošusių dalyvauti ekipažų R5 klasės automobiliai.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Jul 10, 2019, 11:48 AM

Vytautas Švedas pirmą kartą į trasą išlėks naujuoju „Volkswagen Polo R5“, o sportininkai iš Lenkijos dalyvių parką užpildys taip, kad žiūrovai turės galimybę išvysti visų markių R5 klasės bolidus. 

Namų darbai atlikti

Gausėja lietuvių čempionate važiuojančių su moderniausia R5 technika gretos. 

Prie Vaidoto Žalos, Egidijaus Valeišos prieš mėnesį prisijungė naują „Volkswagen Polo R5“ automobilį įsigijęs V. Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. 

Iš gamyklos išriedėjusį automobilį reikėjo paruošti, todėl paskutinius du Lietuvos ralio čempionato etapus Žemaitijoje ir Lenkijoje Vytautas su Žilvinu įveikė nuomotu „Škoda Fabia R5“ modeliu bandydamas perprasti aukštesnės klasės technikos subtilybes. 

Šį savaitgalį į siaurus, greitus ir vingiuotus Elektrėnų apylinkių greičio ruožus jis išriedės savuoju „Polo“. 

Automobilis paruoštas lenktynėms, o V. Švedas paskutines dvi dienas praleido intensyviai treniruodamasis. 

„Per dvi dienas pravažiavome apie 180 kilometrų, o tai yra daug. 

Orai keitėsi, tad ir važiavome tiek ant sauso žvyro, tiek ant slidaus ir šlapio, šokinėjome per didelius tramplinus, buvo puiki proga geriau pažinti automobilį, juolab „Polo“ valdymo savybės skiriasi nuo „Fabia“ modelio. 

Buvo atvažiavęs „Volkswagen Motorsport“ padalinio inžinierius, kuris padėjo sureguliuoti automobilį, taip pat savo patarimais prisidėjo ir Kevinas Abringas. 

Išbandėme daugybę skirtingų parametrų, amortizatorių, dabar su R5 automobiliu jaučiuosi tvirčiau“, – pasakojo V. Švedas. 

Viso pajėgumo neparodys

Dvejas lenktynes R5 automobiliu įveikęs lenktynininkas atskleidė, kad Elektrėnuose pademonstruoti visą mašinos pajėgumą nedrįs. 

Įdirbis prie senovinio „Mitsubishi Lancer“ vairo per daug didelis, kad jis galėtų taip greitai persiorientuoti prie visiškai kitokio daikto valdymo subtilybių. 

„14 metų įdirbis prie „Mitsubishi“ vairo negali išnykti per porą dienų. 

R5 – gerokai greitesnis ir kitaip valdomas automobilis, todėl reikia susukti daug kilometrų, kad vairuojant nebereikėtų galvoti, kaip čia ką padaryti ir veiktų tik instinktai. 

Pavyzdys – stabdžiai. „Polo R5“ modelio stabdžiai gali sugeneruoti gerokai didesnę jėgą nei „Mitsubishi“, todėl stabdymas ir jo trajektorija labai skiriasi. 

Mašina sustoja anksčiau nei tikiesi, tad prieš kai kuriuos staigius posūkius būna pasitampymų. 

Dar negalime pasigirti, kad mašiną išnaudojame visu 100 proc., todėl nerizikuosime, bet bandysime progresyviai didinti savo tempą“, – sakė V. Švedas. 

Gavo vienas iš pirmųjų

„Volkswagen Polo R5“ – visiškai naujas, mūsų trasose dar nematytas automobilis. 

Gamintojo padalinys jį pirmą kartą parodė tik praėjusiais metais, o užsakymus klientams vykdyti pradėjo tik šiemet. 

Pirmieji automobilius gavo didelių rinkų ralio čempionai, tokie Europoje žinomi lenktynininkai kaip WRC čempiono Peterio Solbergo sūnus Oliveris. 

Vienas iš trisdešimties pirmų laimingųjų – ir V. Švedas. 

Per metus planuojama surinkti 40 tokių automobilių, o užsakymų jie jau sulaukė daugiau nei 120. 

Tad bent jau artimiausiu metu Baltijos šalyse pas jokią kitą komandą, išskyrus Latvijos čempionate važiuojantį Oliverį Solbergą, tokios mašinos neišvysite. 

Elektrėnuose – visa R5 gama

Dėl tokios pat priežasties Baltijos šalyse niekas neturėjo ir „Hyundai i20 R5“ modelių. 

Gamintojas mašiną pristatė praėjusiais metais ir tuomet jomis važiavo tik gamyklinės komandos ekipažai Europos čempionate. Ilgainiui jos atsirado ir pas klientus. 

Iš Lenkijos „Hyundai i20 R5“ automobiliais į Elektrėnus atvažiuos net trys ekipažai. 

O Lukašas ir Tomašas Kortabos lėks „Citroen C3 R5“ bolidu. 

Elektrėnų ralio dalyvių parkas savo įvairove ir mašinų skaičiumi beveik niekuo nenusileis Europos ralio čempionatui. 

Žiūrovai galės gyvai palyginti, kaip trasoje skiriasi „Ford Fiesta R5“, „Škoda Fabia R5“, „Volkswagen Polo R5“, „Hyundai i20 R5“ ir „Citroen C3 R5“ bolidai. 

Iššūkis čempionui

Sunku tarp 12 R5 klasės bolidų bus dviems itin greitiems Lietuviams. 

Pirmasis – tai praėjusių metų Lietuvos ralio čempionai, Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas, kurie startuos iš penktosios pozicijos su senu „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu.

Šį jo varžovai vadina valtimi. 

Nors variklis ir galingesnis už naujųjų R5“motorus, „Mitsubishis“ yra gerokai sunkesnis, ne toks vikrus ir kaip sakė V. Švedas, dar ir prastai stabdo. 

Čempiono titulą ginančiam G. Notkui tokie duomenys nieko gero nežada, tačiau sportininkas iš Panevėžio nenusiteikęs pasiduoti ir bandys kovoti dėl podiumo bendroje įskaitoje.

„Užduotis – ne iš pačių lengviausių, bet smagu, kad nesame sąrašo gale ir mus taip gerai vertina.

Ryžtingai nusiteikę kovoti ir tas dalyvių sąrašas su tiek daug greitų R5 automobilių mus netgi motyvuoja, kad galime pasiekti aukštų rezultatų net ir su sena mašina. 

Ko negali automobilis, bandysime išpešti patys iš savęs. Mūsų tikslas – TOP3“, – kovingą nusiteikimą demonstravo G. Notkus. 

Žada nustebinti

Iš devintosios starto pozicijos lenktynes pradės ir bene žinomiausias lietuvis automobilių sporto pasaulyje Martynas Samsonas. 

Jis sės prie ralio „Elektrėnai 2019“ organizatoriaus Ramūno Čapkausko asmeninio „Mitsubishi Lancer EVO IX“ vairo.

M. Samsonas automobilių sporte labiausiai žinomas dėl sportinių pavarų dėžių gamybos. 

„Samsonas Motorsport“ pavarų dėžes savo automobiliams naudoja komandos visame pasaulyje. Jos vertina M. Samsono produktų veikimo greitį ir patikimumą. 

Pats lenktynininkas taip pat ne iš kelmo spirtas. Testuodamas savo sukurtą techniką jis yra laimėjęs ne vieną ralį, nustebinti žada ir čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.