Ketvirtadienį popiet tiesioginės transliacijos metu Dakarą organizuojanti ASO kompanija pranešė, kad kitų metų ralis startuos kiek anksčiau nei įprasta – sausio 3-15 dienomis, o per beveik dvi savaites lenktynininkai Saudo Arabijos smėlynuose turės įveikti 12 greičio ruožų.
Lenktynininkas Vaidotas Žala neslėpė, kad ketvirtadienį įvykęs ralio detalių pristatymas – svarbiausias šių metų įvykis po Dakaro.
Nė vieno kilometro iš praeito Dakaro
Renginio šeimininkai informavo, kad 2021-ųjų Dakaro greičio ruožai bus visiškai kitokie nei šiais metais – juose nebus nė vieno kilometro, kurį lenktynininkai jau yra įveikę. Negana to, jie bus ne tik techniškesni, bet ir su daugiau kopų, o dėl to dalyvių vidutinis greitis bus mažesnis.
Skirtingai nei praėjusio Dakaro metu, 2021-ųjų dykumų ralyje dalyviai kelio knygas visada gaus tik prieš pat greičio ruožą – ryte. Tiesa, tai nėra vienintelė naujovė. Po to, kai 2020-ųjų Dakaro metu žuvo du motociklininkai, organizatoriai paskelbė, kad kiekvienas motociklų įskaitos dalyvis privalės dėvėti oro saugos liemenę, kuri kritimo metu apsaugotų nuo rimtų sužalojimų.
Teigiamos naujovės
Lenktynininkas V. Žala teigė, kad tokias naujoves vertina teigiamai bei džiaugėsi, kad dėl pakeitimų ne tik šiek tiek susilygins komandų jėgos, tačiau ir šturmanai turės daugiau laiko poilsiui.
„Visgi, kaip ir tikėjomės, dėl COVID-19 pandemijos, organizatoriai atšaukė planus įtraukti daugiau valstybių į 2021 Dakaro žemėlapį, tačiau džiugu, kad jie žada atsižvelgti į šių metų kritiką, ir paruošti labiau techniškas trasas, įtraukti daugiau kopų. Logistika bus kiek paprastesnė, nes startuosime ir finišuosime Džedoje.
Šturmanams pasikeis Dakaro vakarai – nebereiks ruošti namų darbų prie kelio knygos, turės daugiau poilsio. Iš esmės, ir toliau įvedama nemažai teisingų naujovių, kol kas naujasis Dakaro direktorius man imponuoja“, – teigė V. Žala.
Svarbus atskaitos taškas
„Agrorodeo“ komandos pilotas teigė, kad pradžioje buvo nemažai abejonių, ar artėjantis Dakaras apskritai įvyks, todėl renginio prezentacija ir dalyvių registracijos paskelbimas yra svarbiausias atskaitos taškas visoms komandoms, kurios ruošiasi dalyvauti sunkiausiose planetos lenktynėse.
Tiesa, organizatoriai ketvirtadienį dar neatskleidė visų detalių, mat kiek iš viso kilometrų turės įveikti lenktynininkai bei kur tiksliai nusidrieks greičio ruožai, renginio šeimininkai žada pranešti tik lapkritį.
A.Juknevičius: Dakaras bus toks, koks ir turi būti
Kitas Lietuvą Dakaro ralyje atstovaujantis lenktynininkas Antanas Juknevičius džiaugiasi, kad bus visiškai naujas maršrutas.
„Bus labai daug naujovių – tai yra faktas. Per paskutinius aštuonerius metus tokių naujovių nebuvo, kokios bus šiame Dakare. Atsiranda elektroninės kelio knygos arba kelio knygos, kurias išduoda tik ryte visiems. Tai labai sveikintina, apie tai mes jau žinojome.
Kalbant apie maršrutą ir trasą, mane labiausiai džiugina tai, kad 100 proc. maršrutas bus pakeistas. Nebus jokios atkarpos iš praėjusių metų Dakaro. Kodėl jie tai daro? Jie puikiai supranta, kad trasos buvo per daug nuobodžios, labai greitos, ne techniškos ir nelabai įdomios. Dabar organizatoriai pažadėjo, kad Dakaras bus vėl sunkus – toks, koks ir turi būti. Bus daug klampių ir smėlingų vietų, kopų. Jis bus kur kas lėtesnis“, – kalbėjo A.Juknevičius.
Savo ruožtu lenktynininkas Benediktas Vanagas teigia, jog ruošiantis Dakarui kiekviena naujiena svarbi: „Šiandieną paaiškėjo renginio datos bei apytikslis maršrutas. Organizatoriai žada smėlį kiekvieną dieną – tikimės kad taip ir bus. Įdomu ir tai, kad kitąmet laukia visiškai nauja trasa. Pasiruošimo planų tai nepakeitė“.