Dakaras 2021: ko laukti kiekvieną dieną?

Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus ir antrus metus iš eilės jis vyks tik Saudo Arabijoje. Tiesa, ralio vadovas Davidas Castera pasakojo, jog šalis yra tokia didelė, kad, nors trasos ir kerta tuos pačius miestus, kiekvienas greičio ruožo kilometras bus kitoks nei praėjusiame Dakare.

Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Nors Dakaro ralis pagal pirminį planą 2021 metais turėjo vykti jau net trijose valstybėse, pasaulinė koronaviruso pandemija pakoregavo planus.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Dec 21, 2020, 9:38 AM, atnaujinta Dec 28, 2020, 10:23 AM

Apie 2021 metų Dakaro ralio maršrutą kalbėjo ir „iGo2Dakar“ komandos įkūrėjas Mindaugas Plukys, kuriam tai bus jau ketvirtasis Dakaro ralis: „Startas 2021 metų Dakaro raliui, kaip ir praėjusiais metais, bus duotas Džidos mieste. Tiesa, laisvės ir dalyviai, ir mes čia neturėsime. Dėl griežtų karantino apribojimų kelias dienas, vos atvykę turėsime praleisti savo viešbučiuose.

Na, o Dakaro maršrutas bus kitoks nei pernai jau nuo pirmosios lenktynių dienos ir tik kelias naktis teks nakvoti pažįstamos apylinkėse, kuriose lankėmės ir praėjusiais metais.

Taip pat buvo atsižvelgta ir į kritiką dėl itin ilgų greičio zonų, kuriuose technika lėkė maksimaliu greičiu ir dalyviai jautėsi kaip greitkelyje – organizatoriai sako, kad šiemet vengė tokių atkarpų ir maršrutą kūrė atsižvelgdami į dalyvių saugumą bei stengėsi mažinti vidutinį greitį greičio ruožuose“.

Artėjančiame Dakaro ralyje dalyviai turės įveikti 7646 kilometrus Saudo Arabijos smėlynais, iš kurių greičio ruožai sudarys 4767 kilometrus – tai yra 330 km mažiau nei praėjusiame, 2020-ųjų, Dakaro ralyje.

Nors oficialus Dakaro lenktynių startas įvyks sausio 3 dieną, dalyviai dieną prieš tai turės galimybę apšilti 11 kilometrų prologe. Organizatoriai sako, jog tai itin smagus greičio ruožas, kuriame bus sunku atsispirti norui smagiai pralėkti smėlingomis vietovėmis. Taip pat, tai turėtų būti puikus ir kupinas veiksmo reginys susirinkusiems Dakaro žiūrovams.

Sausio 3, pirmoji diena

Džida – Biša

Iš viso 622 km. Greičio ruožas: 277 km

Pirmasis greičio ruožas neleis atitraukti akių nuo kelio knygos – organizatoriai žada sudėtingą darbą šturmanams naviguojant tarp slėnių ir klaidinančių sankryžų. Dalyviai taip pat turės saugoti ratus, nes laukia akmenuotos sekcijos. Kaip žinia, tai buvo nemažas galvos skausmas dalyviams ir praėjusiais metais.

Sausio 4, antroji diena

Biša – Vadi ad Davasiras

Iš viso 685 km. Greičio ruožas: 457 km

Antrąją lenktynių dieną pasirodys pirmieji smėlynai – pirmoje trasos dalyje dalyvių laukia maždaug 30 kilometrų geltono smėlio kopų. Pasak organizatorių, šią dieną dalyvių akyse dominuos geltona spalva, kurią kartkartėmis praskaidrins balto smėlio vaizdai. Taip pat, važiuojant link finišo, sportininkų laukia ir vaizdinga „atvirojo kosmoso“ atkarpa dykumoje.

Sausio 5, trečioji diena

Vadi ad Davasiras – Vadi ad Davasiras

Iš viso: 630 km. Greičio ruožas: 403 km

Pirmas iš dviejų kilpinių greičio ruožų šiame Dakare. Trečią dieną organizatoriai dalyvius nukreips į kovą tikroje smėlio dėžėje – kopos čia nusidriekusios plačiai ir nedidelėmis grandinėmis. Specialusis greičio ruožas turės ir itin techniškų, ir itin greitų atkarpų. Tai pirmoji diena, kai greičiausieji lenktynininkai turės progą padidinti persvarą nuo varžovų.

Sausio 6, ketvirtoji diena

Vadi ad Davasiras – Rijadas

Iš viso: 813 km. Greičio ruožas: 337 km

Tai tranzitinė diena, kurios metu dalyviams teks įveikti ilgiausią maršrutą tarp bivakų. Tiesa, greičio ruožas nebus ilgas ir, pasak organizatorių, leis mėgautis sportiniu vairavimu bei neturėtų išvarginti dalyvių. Tuo pačiu, organizatoriai perspėja, kad atsikvėpti taip pat nebus kada, nes nors ir nesunkioje, bet itin vingiuotoje trasoje klaidos gali kainuoti labai daug.

Sausio 7, penktoji diena

Rijadas – Buraida

Iš viso: 625 km. Greičio ruožas: 419 km

Kantrybė – dorybė, tokiais žodžiais organizatoriai pradeda kalbą apie penktąjį greičio ruožą. Šis ilgas ir sunkus greičio ruožas bus išbandymas ekipažų nervų stiprybei, o šiems neatlaikius, kartu gali neatlaikyti ir technika.

Vidutinį greitį čia mažins net kelios sunkios atkarpos: sudėtingų kopų sektorius ruožo viduryje ir vietomis akmenimis „užteršta“ trasa. Posakis „skubėk lėtai“ čia įgaus kitą prasmę, nes jo nesilaikymas mažų mažiausiai gali reikšti pramuštas padangas.

Sausio 8, šeštoji diena

Buraida – Hailas

Iš viso: 655 km. Greičio ruožas: 485 km

Kelias į Hailą bus lygus bei smėlėtas. Šios dienos maršrute dalyviai galės susipažinti su visų formų bei spalvų kopomis, kurios pareikalaus sugebėjimo jas įveikti iš visų pusių. Motociklininkams tai bus ypatingai sudėtinga diena ir net patys stipriausi į Hailą turėtų grįžti kaip po sunkios treniruotės. Kai kuriems dalyviams gali tekti susipažinti ir su naktine dykuma, o tai, tuo pačiu, reikštų ir trumpesnę poilsio dieną.

Sausio 9, poilsio diena

Hailas

Hailo miestas, įsikūręs Saudo Arabijos Šiaurės rytuose, garsėja savo agrokultūra. Čia auginami grūdai, datulės ir vaisiai. Taip pat šio miesto gyventojai, kurių čia yra daugiau nei 300 000, Saudo Arabijoje žinomi dėl savo dosnumo. Deja, bet Dakaro karavano gyventojai artimiau su šio, kaip ir visų kitų, miesto kultūra negalės susipažinti iš arčiau dėl galiojančių Dakaro ralio saugos taisyklių.

Sausio 10, septintoji diena

Hailas – Sakaka

Iš viso: 737 km. Greičio ruožas: 471 km

Tai maratoninis greičio ruožas, kuris prasideda bauginančia smėlio kalnų seka ir 100 kilometrų lenktynėmis beveik be pertraukų. Sportininkai turės tausoti savo transporto priemones nuo pat starto, kad apsaugotų automobilius nuo incidentų, o variklius nuo perkaitimo. Pirmoji greičio ruožo dalis baigiasi akmenuotų plokščiakalnių serija ir vingiuotų bei greitų sekcijų mišiniu. Šio etapo finiše sportininkai nakvos atskirai nuo mechanikų ir visus technikos gedimus turės šalinti patys.

Sausio 11, aštuntoji diena

Sakaka – Neomas

Iš viso: 709 km. Greičio ruožas: 375 km

Antrąją maratono dieną džiaugsis tie, kurie tausojo savo techniką. Sukdami kilometrus per smėlingas ir akmenuotas vietoves dalyviai bus apdovanoti vienais įspūdingiausių vaizdų šalyje. Organizatoriai sako, kad jeigu kada ir verta pakelti akis nuo kelio knygos – šis greičio ruožas tam tinka geriausiai. Važiuodami link Neomo dalyviai priartės prie sienos su Jordanija.

Sausio 12, devintoji diena

Neomas – Neomas

Iš viso: 579 km. Greičio ruožas: 465 km

Šis kilpinis greičio ruožas prasidės Raudonosios jūros pakrantėje ir dalyviams teks nemenkai pasiblaškyti pajūriu. Bet tai tikrai nebus lengvas pasivažinėjimas. Trasa iš pajūrio nuves į smėlingas vietoves, kuriose maršrutas lyg ir leis važiuoti greitai, bet klampus smėlis retai leis nuspausti pedalą ar atsukti rankeną iki galo. Šio greičio ruožo ilgis ir įvairovė paverčia jį vienu sudėtingiausių per visą 2021 Dakaro ralį.

Sausio 13, dešimtoji diena

Neomas – Al Ula

Iš viso: 583 km. Greičio ruožas: 342 km

Pirmojoje dienos dalyje atsiversiančius kraštovaizdžius sunku apibūdinti žodžiais, o kalnuotos vietovės, kurias dalyviai pasieks antroje dienos pusėje, ne ką mažiau įspūdingos. Tiesa, čia galės sužibėti geriausiai orientuotis mokantys šturmanai, kur smėlingose vietovėse turės progų įrodyti savo pranašumą prieš varžovus.

Sausio 14, vienuolikta diena

Al Ula – Janbu

Iš viso: 557 km. Greičio ruožas: 511 km

Ilgiausias greičio ruožas šiame Dakaro ralyje, kuriame vis dar lenktyniaujantys ekipažai turės smarkiai pasistengti norėdami neužleisti pozicijų ar pakilti aukščiau galutinėje rezultatų lentelėje. Šią dieną lauks smėlio kopos, kurių dalyviai nematė jau kelias dienas, ir jos šiame greičio ruože tęsis daugiau nei šimtą kilometrų. Tai gali būti didelis veiksnys, lemsiantis galutines pozicijas kirtus finišo liniją.

Sausio 15, dvylikta diena, finišas

Janbu – Džida

Iš viso: 452 km. Greičio ruožas: 225 km

Paskutinis, bet tikrai ne lengviausias Dakaro ralio greičio ruožas. Tiek motociklininkai, tiek automobilių ekipažai turės darbo įveikdami smėlio kopų grandines, o kiekviena klaida gali nulemti, su kokiais atsiminimais apie 2021 Dakarą teks gyventi visus metus – saldžios pergalės ar kartaus pralaimėjimo. Dalyviai finišuos Raudonosios jūros pakrantėje, kur vyks ir apdovanojimų ceremonija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.