Iki Dakaro liko visai nedaug: kuo šiuo metu užsiima lenktynininkai ir ar visi sugrįš į ralį?

Iki Dakaro beliko vos du mėnesiai. Laikas skubina ne tik organizatorius, bet ir lenktynininkus, kurie mažiau nei po mėnesio turi atiduoti techniką, kuri iškeliaus į ralį. Kol vieni nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti svarsto, ar apskritai šiemet dalyvauti lenktynėse.

Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>lrytas.lt fotomontažas
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>lrytas.lt fotomontažas
V.Žala<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
V.Žala<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Juknevičius<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Juknevičius<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Gelažninkas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Gelažninkas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Juknevičius<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Juknevičius<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
B.Vanagas<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>Pranešėjų spaudai nuotr.
A.Gelažninkas<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Gelažninkas<br>V.Skaraičio nuotr.
L.Kancius<br>V.Ščiavinsko nuotr.
L.Kancius<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Juknevičius<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Juknevičius<br>V.Skaraičio nuotr.
B.Vanagas su komanda<br>V.Ščiavinsko nuotr.
B.Vanagas su komanda<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kol kiti nerimauja, koks bus šių metų Dakaras, kiti net galvoja, ar iš viso dalyvauti šiais metais lenktynėse.<br>V.Skaraičio nuotr.
A.Gelažninkas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Gelažninkas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
V.Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
V.Žala<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (22)

Lrytas.lt

Oct 31, 2021, 5:55 PM

Nenumaldomai artėjantis 2022 m. Dakaras bus kitoks. Netikėtai atsirado nauja T1+ klasė, kuri kardinaliai keičia lenktynininkų planus, daugumai jų atideda ketinimus atnaujinti automobilius.

Pastaraisiais metais dėl Saudo Arabijos akmenuotų Dakaro lenktyninių trasų specifikos ir tam labai tinkančios bagių konstrukcijos Dakaro pergales šluodavo tik bagiai. „X-Raid MINI“ (BMW gamyklinė komanda) laimėjo net du pastaruosius Dakarus. Tokia situacija visiškai netenkino kitų gamyklinių „Prodrive“ ir „Overdrive“ komandų, kurioms nepavyko sukurti sėkmingos bagio konstrukcijos.

Jos specializavosi kurdamos 4×4 formulės T1 klasės prototipus, negalinčius tinkamai pasipriešinti bagiams, todėl pradėjo ultimatyviai reikalauti kardinalių T1 klasės apribojimų praplėtimo.

Pasidavę rimtam spaudimui Dakaro organizatoriai (A.S.O.) labai skubotai 2022 m. Dakarui sukūrė naują automobilių klasę, pavadintą T1+, tikrai leisiančią konkuruoti su bagiais. Šiai klasei priskiriami tik 4×4 automobiliai, modifikuoti ar sukurti pagal naujus techninio reglamento reikalavimus. Neabejotinai šios klasės automobiliai turėtų tapti absoliučios automobilių klasės lyderiais.

Iki šiol jaučia skausmus

Naujienų portalas lrytas.lt nusprendė pasidomėti, kuo šiuo metu užsiima lenktynininkai ir kaip jiems sekasi ruoštis Dakarui.

Vienintelis motociklu Lietuvą Dakare atstovaujantis Arūnas Gelažninkas minėjo, kad greitu metu planuoja komandos naujo sezono pristatymą, todėl tik tada galės papasakoti visas naujienas.

„Jau prasidėjo fizinis pasirengimas. Be to, pradėjau daugiau rengti treniruotes ne kitiems, o sau. Greitai išbandysiu ir ralinį motociklą. Šiuo metu nuotaikos yra pozityvios ir viskas vyksta pagal planą“, – pabrėžė A.Gelažninkas.

Šiuo metu lenktynininkas Dakaro raliui ruošiasi Lietuvoje. Jis nejaučia jokio jaudulio, nes šis Dakaras jam ne pirmas ir žingsniai, kuriuos reikia padaryti, jau yra žinomi.

„Po traumos vasario mėnesį dar nesu 100 proc. pasveikęs, iki šiol jaučiu skausmus dešinės kojos kelyje“, – tvirtino lenktynininkas.

Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad A.Gelažninkas vasario pabaigoje Saudo Arabijos vykstančiose „Baja“ lenktynėse krito tiesiojoje. Jis pasakojo: „Buvo baltos kopos ir gerai nesimatė duobių. Viena duobė buvo per gili, bandžiau kelti [motociklo] priekį, bet visas motociklas įstrigo, todėl „verčiausi per galvą“.

Šiuo metu lenktynininkų varžovų sąrašai dar nėra paskelbti, todėl A.Gelažninkui sunku prognozuoti, ar bus sudėtinga varžytis šių metų lenktynėse. Aišku, žino kelis žmones, kurie dalyvaus Dakaro ralyje, nes jie yra jo draugai.

Galbūt bus didesnė konkurencija

Lenktynininkas Vaidotas Žala irgi nusprendė daug nedaugžodžiauti, nes esą viską pristatys lapkričio viduryje komandos pristatyme. Nors keletą detalių naujienų portalui lrytas.lt pavyko sužinoti. Pavyzdžiui, kad V.Žalos komandoje nusimato pokyčiai.

„Dabar turime daug darbo, nes lapkričio ir spalio mėnesiais vyksta daugiausia veiksmo. Visa technika iškeliauja į Dakarą lapkričio pabaigoje, todėl viską reikia paruošti ir sudėti į sunkvežimį. Gruodžio mėnesį užsiimsime komunikacija“, – dėstė lenktynininkas.

V.Žala dar neišbandė savo Dakaro automobilio ir nežino, ar Lietuvoje su juo vyks pasivažinėjimai.

„Šiuo metu jaudintis nėra laiko, nes turime daug darbų. Eini ir darai. Labiau jaudiniesi artėjant šventėms. Per tą ramesnį periodą, bežiūrint į sieną, gali kilti įvairių minčių“, – pažymėjo V.Žala.

Pašnekovas mano, jog šiais metais į Dakarą sugrįš beveik tie patys veidai: „Šį Dakarą konkurencija nebus mažesnė nei praeitais metais. Galbūt bus didesnė. Juk į Dakaro ralį ateina naujas gamintojas – „Audi“ su trimis automobiliais“.

Neturi atsakymų

Lenktynininkas Benediktas Vanagas išliko paslaptingas, nes dar neturi visų atsakymų dėl Dakaro ralio. Jis minėjo, kad šiam raliui ruošiasi visada, bet dabar daugiau yra nežinomų dalykų nei žinomų.

„Mes visada turime pajėgumus būti Dakare. Šis ralis yra labai didelis projektas, todėl norėdamas dalyvauti Dakare turi būti sudėliojęs viską bent 80 proc.

Aš visais metais nežinau, ar dalyvausiu šiose lenktynėse. Dar reikia truputį palaukti, kad atsirastų daugiau aiškumų. Tu juk negali pasakyti, kad dalyvausi Dakare, o vėliau, jog kažkas nepavyko. Norime būti atsakingais“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė B.Vanagas.

Pasak pašnekovo, buvo metų, kai daug vėliau nežinojo, ar dalyvaus Dakaro ralyje: „Dabar to laiko neliko daug, bet dar liko“.

Kai kurie lenktynininkai šiais metais planuoja grįžti į Dakarą su naujomis transporto priemonėmis, tačiau B.Vanagas teigė, jog bet kuriame sporte per metus gali patobulėti su automobiliu.

„Kartais gali patobulinti seną techniką, o kartais reikia kitos technikos. Transporto priemonių evoliucija vyksta visada. Automobilių sportas taip sutvertas, kad nuolat ieškai tobulumo“, – pridūrė pašnekovas.

Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ką mano apie naują atsiradusią T1+ klasę, teigė, kad ji buvo reikalinga, nes asmenys, kurie buvo atsakingi už varžybų taisykles, įvesdavo tam tikrą nelygybę, pavyzdžiui, kuri buvo nutikusi praeitais Saudo Arabijoje dėl didelio akmenų kiekio.

„Automobilių sportas yra tam, kad technika būtų kuo labiau panašesnė bei išryškėtų komandų ir ekipažų gabumai. Bagiai, važiuodami Saudo Arabijoje, turėdami mažesnį svorį ir didesnius ratus, prakirsdavo ratus. Čia jau nebelieka sporto“, – kalbėjo B.Vanagas.

Negali pakeisti automobilio

Lenktynininkas Antanas Juknevičius pabrėžė, kad šiuo metu turi labai daug darbų, nes ruošia techniką lenktynėms. Nors ir kiti džiaugiasi T1+ klase, pašnekovas teigė, kad dėl jos šiais metais negali pakeisti automobilio.

„T1 prototipas buvo stipriausia klasė, bet dabar staigiai ir netikėtai sukūrė naują klasę. Dėl to šias transporto priemones spės pasigaminti tik gamyklinės komandos, o mes nespėsime. Šie automobiliai bus parduodami tik kitais metais“, – minėjo A.Juknevičius.

Pašnekovas tikino, kad dabar viskas priklauso nuo to, koks bus Dakaras: „Jeigu ralis bus sunkus, tai jis mums bus palankesnis, o jei lengvas – mažai kas iškris ir geresnės transporto priemonės geriau atliks savo funkcijas. Norėčiau, kad vyrai galėtų pademonstruoti, ką gali, o ne tik techniką. Dabar šiose varžybose pradeda viskas priklausyti nuo automobilio“.

Lenktynininkas akcentavo ir tai, kad Lietuvoje nėra sąlygų pabandyti automobilį, nes karjeruose, motokroso trasose ar poligonuose yra labai maži atstumai.

Nors iki Dakaro liko du mėnesiai, A.Juknevičius sako, kad jau gyvena Dakaro ritmu ir net sapnai aplanko „dakariniai“.

Nusipirko naują keturratį

Keturračių kategorijoje savo jėgas mėginsiantis Laisvydas Kancius tvirtino, kad šiuo metu yra Lietuvoje. Jis neseniai dalyvavo Maroko ralyje, tačiau ten važinėjo tik keletą dienų, nes vėliau sugedo jo keturratis.

„Patys pagrindiniai darbai šiuo metu vyksta Lietuvoje. Dabar intensyviai ruošiuosi lenktynėms – ir fiziškai, ir treniruotėse dalyvauju kiekvieną dieną“, – akcentavo L.Kancius.

Lenktynininkas atskleidė ir gan įdomią detalę – šių metų varžybose varžysis su naujuoju keturračiu.

Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ar daug pinigų teko išleisti naujai transporto priemonei, teigė, kad tai yra skaudi tema, nes su rėmėjais yra labai sudėtinga. Pasak jo, teko pakloti didelę pinigų sumą.

Automobiliai gali dalyvauti apie 10 Dakaro ralių. Motociklai taip pat gali atlaikyti apie 3–4 Dakarus, o keturračiai yra tokia transporto priemonė, kuri nuvažiuoja į vienas lenktynes ir viskas. Galima bandyti važiuoti į antrą Dakarą, bet labai nedidelė tikimybė, kad jį įveiksi.

Mano keturratis po Dakaro buvo sutvarkytas, bet, pavyzdžiui, Maroko ralyje po kiekvieno greičio ruožo kilo daug problemų. Dakaras yra toks renginys, kuriam ruošiesi visus metus, todėl negali rizikuoti, kad suges kažkuri detalė“, – kalbėjo L.Kancius.

Lenktynininkas šiais metais į Dakarą keliaus su senąja komanda.

„Prisimenu, kaip praeitais metais turėjau daug jaudulio ruošdamasis varžyboms, bet šiais metais jo nėra. Dabar žinai, kas laukia ir tam ruošiesi. Labai greitai bėga laikas. Atrodo, kad neseniai buvo vasaros vidurys, o dabar iki ralio beliko du mėnesiai“, – pridūrė pašnekovas.

Dakarui ruoštis jis pradėjo nuo gegužės mėnesio, todėl šiuo metu jaučiasi gerai.

Už užkulisių lenktynininkas girdėjo, kad šių metų Dakare dalyvaus patys stipriausi lenktynininkai ir keturratininkų bus kur kas daugiau nei praeitais metais: „Manau, kad bus įtemptos lenktynės“.

Tačiau L.Kancius atskleidė ir skaudžią tiesą – keturratininkai neturi trasų, kur galėtų pasiruošti lenktynėms. Anot pašnekovo, Lietuvoje yra motokroso trasos, kurios skiriasi nuo Dakaro trasų, bet kai nėra ką rinktis – važiuoja ten. Šiuo metu jis daugiausia ruošiasi kariniuose poligonuose, kur patekti ir treniruotis nėra lengva.

Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad praeitų metų Dakare geriausiai tarp lietuvių sekėsi motociklininkui A.Gelažninkui, kuris namo parsivežė pirmą vietą „Original by motul“ klasėje ir rekordinę – 21 vietą – bendroje įskaitoje. Tarp automobilininkų geriausiai pasirodė B.Vanagas, kuris užėmė 12-ąją vietą.

A.Juknevičius galutinėje įskaitoje buvo likęs 23-oje pozicijoje. L.Kancius tapo pirmuoju Baltijos šalių keturratininku, ne tik važiavusiu, bet ir įveikusiu Dakarą. Bendrojoje keturračių įskaitoje jis užėmė 7-ąją vietą.

Praeitų metų lenktynės buvo pragaištingos V.Žalai – klasikinio ralio meistras užtikrintai pradėjo lenktynes ir lėkdamas ralio trasomis lenkė didžiausias žvaigždes. Tačiau MINI – numylėtas Mažylis – baigiantis pirmajam ruožui sustojo ir į stovyklą V.Žalai teko grįžti tempiamam B.Vanago „Hilux Overdrive“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.