Dakaras artėja, tačiau R. Baciuška dar nėra tikras, kad jame dalyvaus: planus griauna biudžetas

Rokas Baciuška šių metų sausį tapo pirmuoju lietuviu, kuriam pavyko į gimtinę parvežti Dakaro ralio prizininkams skiriamą beduino statulėlę.

Rokas Baciuška<br>T.Bauro nuotr.
Rokas Baciuška<br>T.Bauro nuotr.
Rokas Baciuška<br>www.ve.lt nuotr.
Rokas Baciuška<br>www.ve.lt nuotr.
Rokas Baciuška<br>T.Bauro nuotr.
Rokas Baciuška<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Aistė Labinaitė

Oct 18, 2022, 6:33 PM

22-ejų lenktynininkas tai padarė jau debiutiniame savo starte. Jauniausias Dakaro dalyvis iš Lietuvos motobagių (T4) klasėje laimėjo du iš 12 etapų ir galutinėje įskaitoje užėmė trečiąją vietą.

Neseniai R.Baciuška tapo pirmuoju lietuviu, triumfavusiu prestižiniame Maroko ralyje. Negana to, iki pasaulio ralio reidų čempiono titulo jam trūksta tik vieno žingsnio.

Tačiau bent kol kas, panašu, jog to neužteka, kad sulauktum daugiau rėmėjų dėmesio ir dalyvautum „Dakar 2023“.

Taško skirtumas

„Prieš važiuojant į Maroką, pirmiausia galvoje sukosi mintis, kad ten reikės rimtai paplušėti. Prieš šį startą mane nuo planetos pirmenybių bendrosios įskaitos lyderio skyrė 15 taškų.

Taigi, į Maroko ralį važiavau turėdamas tik vieną tikslą – užimti aukščiausią vietą, nes kitu atveju svajonė tapti pasaulio čempionu būtų nutolusi. Kadangi Maroke viskas puikiai pasisekė, dabar svarbiausias tikslas – tapti pasaulio čempionu“, – „Vakaro žinioms“ sakė R.Baciuška.

Lenktynininkas pasakojo, jog pastarajame ralyje sunkiausia buvo išlaikyti stabilumą, važiuoti be klaidų. Žinoma, reikėjo tikėtis, jog ir technika nesukels problemų.

„Slėgė papildoma atsakomybė, nes buvau tarp pasaulio čempionato lyderių. Spaudimas tikrai jautėsi, juk kovojama dėl pasaulio čempiono titulo“, – pridūrė R.Baciuška.

Maroko ralis buvo priešpaskutinis pasaulio ralio reidų čempionato etapas. Šios varžybos dažnai vadinamos generaline repeticija prieš Dakaro ralį, nes čia susirenka visi greičiausi planetos lenktynininkai.

Taip pat, nors Maroko ralis ilgiu ir neprilygsta Dakarui, dažnai jis įvardijamas kaip lenktynės, savo sudėtingumu prilygstančios Dakarui.

Mat, kai kurie greičio ruožai driekiasi Sacharos dykuma, o karštis čia dažnai peržengia ir 40 laipsnių ribą. Maroko ralį sudaro penki greičio ruožai, kurių bendras ilgis yra daugiau kaip 1500 km, o bendras ralio ilgis siekia beveik 3000 km.

„Šios dvejos lenktynės iš tikrųjų yra panašios. Aišku, Dakaras įprastai tęsiasi 14 dienų, nors būsimosiose sunkiausiose pasaulyje lenktynėse teks kovoti 15 dienų (būsimasis Dakaro ralis planuojamas 2022 m. gruodžio 31 d. – 2023 m. sausio 15 d., – aut. past.).

Maroke lenktynės vyko penkias dienas. Sakoma, jog po Dakaro Maroko ralis yra sunkiausias. Visi čia prieš Dakarą važiuoja pasitikrinti savo jėgas, pažiūrėti, kaip veikia technika, patikrinti atnaujintas technologijas. O paskui jau visi ruošia techniką Dakaro raliui“, – teigė lenktynininkas.

Primename, jog 2022 m. Dakaro ralis buvo kiek kitoks nei anksčiau buvę. Nuo 2022 m. šios lenktynės tapo Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) pirmuoju pasaulio čempionato etapu.

Etapų iš viso turėjo būti penki. Pirmiausia Abu Dabyje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose kovo 5–10 d. vyko „Abu Dhabi Desert Challenge“, ten jaunasis Lietuvos sportininkas finišavo antras.

Balandžio 24–30 d. turėjo būti organizuojamas etapas Kazachstane, bet jis buvo atšauktas. Birželio 6–12 d. etapas buvo planuotas Andalūzijoje (Ispanija), o spalio 6–12 d. Maroke.

Tačiau galiausiai čia įvyko rokiruotė. Marokas lenktynininkus priėmė spalio 1–6 d., o Andalūzijoje, rinkti lemiamus taškus, sportininkai bandys spalio 18–23 d.

Prieš Maroko ralį R.Baciuška bendrojoje pasaulio čempionato motobagių klasės įskaitoje rikiavosi trečias, o po šio etapo pakilo į antrąją vietą (151 taškas). Pirmauja lenkas Marekas Gočalas (Marek Goczal, 152 tšk.), trečiąją poziciją užima amerikietis Ostinas Džounsas (Austin Jones, 150 tšk.).

„Visus skiria vienas taškas. Taigi, viskas spręsis lenktynėse Ispanijoje. Spalio 15 d. išskrendame, spalio 16 d. vyks testai, paskui techninės komisijos reikalai ir galiausiai lauks pats ralis.

Anksčiau nesu dalyvavęs Andalūzijos ralyje. Tiesa, prieš tai jau esu išbandęs jėgas pasaulio čempionate, tačiau seniau taip gerai nesisekdavo, kaip dabar. Pavyzdžiui, anksčiau nei vienas lietuvis nebuvo laimėjęs Maroko ralio, planetos pirmenybių etapo, taigi tai irgi yra istorinis pasiekimas“, – kalbėjo R.Baciuška.

Pinigų paieškos

Nors Dakaro ralis jau ne už kalnų, R.Baciuška dar nėra 100 proc. tikras, kad ten dalyvaus. Svajones ir planus griauna biudžeto klausimas.

„Dakaras artėja, nors ši tema man kol kas dar yra sudėtinga. Nesiseka surinkti biudžeto. Ieškome, dirbame su rėmėjais. Tačiau, jeigu reikia atsakyti dabar, tai šiuo momentu dar tikrai niekur nevažiuojame. Prieš tai juk koją kišo pandemija, paskui karas.

Tikrai labai sudėtinga yra ieškoti pinigų. Net mano geras rezultatas praėjusiame Dakare nelabai padeda. Nežinau, ką dar reikia padaryti Lietuvai, kad paremtų jauną sportininką.

Tikrai labai norėčiau pasakyti, kad važiuosiu į Dakarą, bet dabar to padaryti tiesiog negaliu. Laukiame kiekvieno žmogaus, kiekvieno rėmėjo, kas galėtų prisidėti prie mano tikslų ir svajonių išpildymo“, – atviravo lenktynininkas.

2022 m. sunkiausiose pasaulyje lenktynėse šalia lietuvio sėdėjo šturmanas iš Ispanijos Oriolas Mena. Tačiau Maroke mūsiškiui talkino jau kitas ispanas – Oriolas Vidalis.

Pasak R.Baciuškos, rokiruotė įvyko, nes pirmasis šturmanas nesilaikė susitarimo: „Todėl išsiskyrė mūsų keliai. Buvo sutarta vienaip, o jis padarė kitaip.

Taip tas ryšys ir nutrūko. Iš tikrųjų labai gaila, kad taip atsitiko. Tiesiog po Dakaro ne tik mano, bet ir jo vardas buvo „pakeltas“. Taigi jis nusprendė pakelti ir savo sumą, nors ji buvo sutarta visai kitokia.

Juk taip nedaroma. Tiesa, paskui jis atsiprašė ir mes kartu dar važiavome Abu Dabyje, bet ryšys jau buvo ne toks, kaip anksčiau.“

Praėjusiame Dakaro ralyje R.Baciuška vairavo naujausią „Can-Am Maverick“ motobagį, ruoštą „Southracing“ komandoje.

Žinoma, kol dar niekas neaišku dėl biudžeto ir, apskritai, dalyvavimo, sunku kalbėti ir apie techniką. Tačiau, jei vis dėlto važiuotų, technika būtų nauja, įsitikinęs lenktynininkas.

„Dakarui reikia naujos technikos. Juk su senąja jau daug kilometrų pravažiuota, tikrai su ja vėl ten nevažiuotume. Jei važiuosime į Dakarą, būsime rimtai pasiruošę.

Aišku, dabar ruošiamės, dalyvaujame varžybose, nors pinigų realiai ir nėra. Iš tiesų esu kiek nusivylęs. Nežinau, ar čia mes blogai dirbame, kalbant apie rėmėjų paieškas, bet yra labai sunku. Retas kuris šiais laikais nori investuoti, padėti“, – apgailestavo R.Baciuška.

Dėmesio stoka

Puikus pasirodymas debiutiniame Dakare, žinoma, R.Baciušką iškėlė į dienos šviesą, jis tapo labiau matomas, atpažįstamas. Tačiau, pripažino sportininkas, to dėmesio ir susidomėjimo jis tikėjosi didesnio.

„Tas dėmesys tęsėsi dvi savaites. Paskui Rusija užpuolė Ukrainą, prasidėjo karas ir žmonėms viskas greitai pasimiršo. Tikiu, jog tas dėmesys po tokio pasirodymo Dakaro ralyje turėtų būti kitoks.

Aišku, viskas yra gerai, visuomenė sužinojo apie mus. Esu patenkintas, savo darbą atlikau. Tiesiog dabar toks sunkus periodas, labai sunku su rėmėjais.

Atrodytų, jog jaunimą, perspektyvius lenktynininkus reikėtų remti, tačiau dabartinė ekonominė ir pasaulinė situacija man pakišo koją.

Kai grįžome iš Dakaro ralio ir pradėjome ieškoti rėmėjų, net atrodė, kad negražu taip daryti, juk karas vyksta. Tokia ta situacija“, – pridūrė lenktynininkas.

Jei, galiausiai, R.Baciuškai pavyks surinkti reikiamą biudžetą ir jis išvyks į Saudo Arabiją, vaikinas tikisi, kad pavyks į Lietuvą parvežti dar didesnę beduino statulėlę, kitaip tariant, užlipti bendrojoje įskaitoje dar aukščiau.

„Apetitas kyla bevalgant, ambicijos kyla, ypač po tokio debiuto. Noriu laimėti Dakaro ralį. Tačiau juk su technika sutarties nepasirašysi, taip pat nesi apsaugotas nuo klaidų.

Taigi yra daug skirtingų faktorių, nuo kurių priklauso rezultatas. Gali daug ką šnekėti, bet reikia daugiau daryti“, – atviravo lenktynininkas.

Sportininkas jaučiasi pasiruošęs tokio tikslo įgyvendinimui. Po praėjusio Dakaro finišo jis nesėdėjo sudėjęs rankų, dalyvavo įvairiose varžybose, pavyzdžiui, ne tik motobagių, bet ir kartingų, tobulinosi.

„Vis kažkur dalyvauju, kažką darau. Ne taip, kaip pusė mūsų lietuvių, kurie tik nuvažiuoja į vienas varžybas – Dakarą. Nors prieš tai jokių startų, treniruočių neturėjo.

Manau, tokiu atveju labai sunku pasiekti gerą rezultatą. Aišku, nebent esi labai talentingas. Nors nemanau, kad taip būna.

Juk gali prieš startą pats sportuoti salėje, kiek nori, bet jei prieš tai nesėdi į bolidą, su kuriuo važiuosi Dakare, rezultato ir nebus“, – įsitikinęs R.Baciuška

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.