Šį sykį keliautojas nauju iššūkiu pasirinko kelią, vedantį aukštyn. Nauju tikslu tapo Khardung La perėja, esanti aukščiausioje pasaulyje Himalajų kalnų grandinėje.
Jis startavo liepos 5 dienos ryte iš Indijos sostinės Delio. Pirmąją kelionės dieną jis su kartu keliaujančiu „Auto Bild Inda“ fotoredaktorium Suresh Narayanan nuvažiavo 532 km ir pasiekė Manali miestą.
Nuo čia kelias vakarų Himalajų priekalnių serpantinais kilo vis labiau aukštyn, tad maždaug 600 km kelionė nuo Manali iki Leh miesto truko dar dvi dienas.
Leh miestas įsikūręs trijų su puse tūkstančio kilometrų aukštyje virš jūros lygio, tačiau jau pakeliui link jo V.Miliui ir jo pakeleiviui teko kirsti keletą labai aukštų perėjų ir pajusti aukščio ligos simptomus. Viena iš tokių perėjų – antroji pagal savo aukštį Indijos Himalajuose Taglang La perėja, kuri vos tris šimtus metrų tenusileidžia aukščiausiajai Khardung La perėjai.
„Ši kelionės atkarpa buvo pati sunkiausia. Didžioji kelio „Manali-Leh“ dalis vingiuoja aukštai kalnuose, o tai sunku ir žmonėms, ir technikai. Deguonies trūkumas veikia gana stipriai, labai pavojinga prarasti dėmesį ir padaryti vairavimo klaidą – klaidų tas kelias neatleistų,“ – pasakoja V. Milius.
Liepos 9-ąją nuo Leh iki Khardung La perėjos teliko įveikti tik 43 kilometrus. Tačiau perėja yra 5602 m virš jūros lygio, taigi per labai trumpą laiką keliautojams teko pakilti net 2 km aukščiau.
Khardung La – kalnų perėja, šimtmečiais tarnavusi vietiniams gyventojams, kaip susisiekimo kelias tarp atskirų Azijos dalių. Per ją ėjo taip pat ir viena istorinio „šilko kelio“ atšakų, kuria keliaudavo pirklių karavanai. II-ojo pasaulinio karo metu ja buvo gabenami ir kariniai kroviniai.
Eismas Khardung La perėja suintensyvėjo 1976-aisiais nutiesus ja automobilių kelią. Perėja labai svarbi strategiškai, todėl ją prižiūri Indijos Armijos karinis dalinys.
Keliautojai čia įleidžiami tik nuo birželio iki spalio mėn. Mat oro sąlygos perėjoje nenuspėjamos, čia neretos stiprios pūgos bei kelio nuošliaužos – jų gali pasitaikyti net vasaros laikotarpiu, ypač jei daug kritulių.
Maršrutą V.Milius įveikė visureigiu „Mahindra Scorpio“, varomo visais keturiais ratais. Automobilio variklio darbinis tūris 2,2 litro, jis pasiekia 120 AG. Automobilis standartinis, šiai kelionei jis nebuvo kaip nors specialiai ruoštas. Jame sumontuotos dvi filmavimo kameros bei mobilių objektų maršrutų GPS kontrolės sistema „SeeMe“, kurios pagalba galima matyti automobilio dislokacijos vietą.
Keliautojams taip pat teko patirti didelius temperatūrų pokyčius. Delyje juos pasitiko 45 laipsnių karštis, o perėjoje jų jau laukė tik 5 laipsnių temperatura.