Kondicionierius – ne vien tik patogumui, bet ir saugumui

Nemažai vairuotojų išsigąsta, kai karštą dieną pamato po automobiliu balutę. Nieko baisaus, net atvirkščiai – tvarkingos kondicionavimo sistemos požymis. Tai nuo kondicionieriaus radiatoriaus nubėgęs kondensatas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 12, 2012, 9:50 AM, atnaujinta Mar 18, 2018, 5:49 AM

Viską atliekant taisyklingai, vien kondicionieriaus sistemą vakuumuoti trunka apie 20 minučių, o pati procedūra – ilgiau nei pusvalandį, tad eilės susidaro žaibiškai.

„Tačiau būna ir nekantruolių, kurie prašo vien kuo greičiau pripildyti sistemą, tačiau tai – tik laiko ir pinigų švaistymas, sistema vis tiek gerai neveiks”, – neslėpė A. Kurylionokas.

Kainuoja apie 150 litų

Kai sistemoje sudaromas vakuumas, ji ne tik išvaloma, patikrinamas ir jos sandarumas. Be to, sutepamas ir siurbliukas.

Visa ši procedūra Vilniaus servisuose kainuoja apie 150 litų (80 litų – darbai, apie 600 gramų šaldiklio, kurio kilogramas kainuoja 100 litų, ir 50 gramų tepalo – dar 5 litai).

Garažų lygio servisuose sistemą papildyti šaldikliu atsieina 80–100 litų. Beje, šaldiklis, kurio pripildomos sistemos, iki šiol klaidingai vadinamas freonu – jį naudoti draudžiama nuo 1993 metų. Tad jau beveik dešimtmetis į automobilių šaldymo sistemas pilamas šaldiklis R134A, o ne freonas (R12).

„Kondicionavimo sistemoje daugiausia naudojama aliuminio, nes jis mažiausiai reaguoja su šaldikliu. Tačiau aliuminis oksiduojasi, atsiranda mikroskopinių įtrūkų, per kurias pamažu pradeda sunktis šaldiklis”, – paaiškino specialistas.

Iš visų pas juos atvairuojamų automobilių rimtesnio kondicionavimo sistemos remonto prireikia maždaug penktadaliui.

Kad būtų lengviau nustatyti galimus sistemos nesandarumus, kai kuriuose servisuose sistemos pildomos šaldikliu su dažais. Tuomet pašvietus ultravioletine šviesa matyti, kurioje vietoje sistema pralaidi.

Nenukreipti oro į veidą

Kondicionierių specialistas Zdislavas Jančevskis mano, kad viena dažniausių klaidų, kurią per karščius daro mašinų vairuotojai, – nukreipti oro srovę į veidą ir atsukti ją maksimaliu pajėgumu. Tai – tiesiausias kelias pasigauti slogą ar anginą.

Kondicionierius turi atskirą radiatorių, kuris dėl didelio temperatūros skirtumo beveik nuolat būna drėgnas.

Dėl to ant jo veisiasi bakterijos, pelėsis ir visokie grybai. Vairuotojas suserga būtent dėl jų, o ne dėl temperatūros skirtumo”, – pabrėžė pašnekovas.

Norint to išvengti, patiems vairuotojams reikėtų taisyklingai elgtis su kondicionieriais – tai daryti visiškai paprasta.

Pavyzdžiui, bent pusę minutės iki pasiekiant tikslą išjungti kondicionierių. Tiek laiko užtenka, kad kondicionieriaus radiatorių prapūstų oras ir jis būtų sausas.

Dar didesnė bėda – vairuotojai net nežino, kad automobilyje yra ne vien oro, bet ir salono filtras. Būtent salono filtras sulaiko į saloną plūstančias bakterijas.

„Tačiau neretai, kai išimu salono oro filtrą, įsitikinu, kad jis niekada nekeistas ir panašus į pilną dulkių siurblio filtrą”, – sakė Z.Jančevskis.

Tie, kurie važinėja beveik nenaudodami kondicionieriaus, jį turėtų profilaktiškai kartkartėmis įjungti. Mat kai jis nenaudojamas, netepama sistema ir didesnė tikimybė siurbliukui sugesti. Be to, išsausėja guminiai riebokšliai, dėl to padidėja natūralūs šaldiklio nuostoliai.

Balutė po mašina – nebaisu

Nemažai vairuotojų išsigąsta, kai karštą dieną pamato po automobiliu balutę. Nieko baisaus, net atvirkščiai – tvarkingos kondicionavimo sistemos požymis. Tai nuo kondicionieriaus radiatoriaus nubėgęs kondensatas.

Jeigu kondensatas bėga į salono vidų, tai jau blogiau – užsikimšęs kondicionieriaus radiatoriaus drenažas.

Tuomet reikia ieškoti vietos, kurioje jis užsikimšo, ir sutvarkyti. „Pasitaiko, užsikemša net apynaujų „Porsche Cayenne”, BMW X5 automobilių drenažo kanalai ir vanduo pradeda rinktis salone”, – užsiminė A.Kurylionokas.

Ne vienas kalbintas meistras patarė maždaug kas dvejus metus atvykti profilaktiškai patikrinti kondicionavimo sistemos būklės.

Svarbu pasirinkti patikimą servisą. Mat kai kurie garažo lygio servisai neturi net normalios įrangos kondicionieriams prižiūrėti (pigiausia kainuoja apie 7 tūkstančius litų), ten iki šiol naudojamas paprastas kompresorius ir svarstyklės, kuriomis sveriamas šaldiklis.

Be to, visi dirbantys daugiau nei su 3 kilogramais šaldikio turi turėti ir šio darbo licenciją.

„Svarbu nepamiršti, kad kondicionierius yra svarbi ne tik patogumo, bet ir saugumo kelyje dalis – nuo karščio alpėjantis ir prakaitu plūstantis vairuotojas kels gerokai daugiau pavojų nei pasirinkęs tinkamą temperatūrą”, – įsitikinęs Z.Jančevskis. (LR)

„Net neiškišęs galvos iš serviso galiu pasakyti, kokie orai. Jeigu staiga išsirikiuoja norinčių susitvarkyti kondicionierius eilės – vadinasi, tvyro karštis. Jeigu nė vienos mašinos eilėje – apsiniaukę”, – vairuotojų įpročius puikiai žino vieno didžiausių šalyje servisų meistras Aleksejus Kurylionokas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.