„Net nežinau juoktis ar verkti. Taip, gavome pelno. Tačiau įvertinus visą bendrovės apyvartą, pelnas siekė vos 1,5 procento. Nežinau kito tokio verslo, kurio atstovai džiaugtųsi uždirbę 1 proc. pelno“, - ironizavo „Sostenos“ prezidentas Donetas Karčiauskas. Jo manymu, vertinant apyvartą ir pelną, niekas negali prilygti telekomunikacijų bendrovėms.
„Gal kažkam milijonas atrodo daug, tačiau realiai tai yra keli nauji automobiliai, kuriuos mes privalome turėti savo salonuose Lietuvoje“, - kalba D. Karčiauskas. Anot jo, tokia pelno marža leidžia bendrovei gyvuoti, tačiau apie jokias didesnes investicijas neverta net galvoti.
„Sostena“ yra oficiali „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ atstovė Lietuvoje, taip pat įgaliota „Jaguar“ ir „Land Rover“ serviso atstovė. Bendrovė turi padalinius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.
Nors „Sostenos“ pardavimo pajamos pernai, palyginti su 2010 metais, padidėjo iki 76,661 mln. litų, tačiau ir bendra Lietuvos naujų automobilių rinka po nuopuolio 2009-2010 metais pernai augo net 63 procentais.
Šiemet pirmą pusmetį naujų automobilių Lietuvoje nupirkta 11,4 proc. mažiau nei pernai, o vien tik birželį pardavimas smuko 21 procentu.
Ne ką geresnėmis nuotaikomis gyvena ir didžiausio Lietuvoje naujų automobilių pardavėjo „Inchcape Motors“ atstovai.
„Pernai mūsų rinkos dalis augo net 20 proc. smarkiau nei bendras naujų automobilių pardavimas, tačiau šiemet jokio augimo nesitikime“, - kalba Vilija Šinkūnienė, „Inchcape Motors“ pardavimo ir rinkodaros vadovė.
Kadangi ši bendrovė yra atvira akcinė bendrovė ir jos akcijos parduodamos biržoje, V. Šinkūnienė teigė negalinti skelbti jokių skaičių.
Šių metų tendencijoms apibūdinti ji sugalvojo naują terminą - „atgal į krizę“.
Su juo sutinka visi lrytas.lt kalbinti automobilių verslo atstovai - naujų automobilių pirkimas mažėja ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Net reeksportas, ne vienerius metus gelbėjęs mūsų automobilių pardavėjus, sustojo.
Tad naujų automobilių salonuose - jokio optimizmo.