Automobilių bandymuose pasitaiko tragiškų posūkių

Bandymams skirtuose automobiliuose paprastai būna įdiegtos geriausios apsaugos priemonės, tačiau ir jos būna bejėgės prieš pernelyg didelį greitį.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius („Vartai")

Sep 3, 2012, 9:37 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 12:07 AM

Praėjusį mėnesį Estija pateko tarp tų nelaimingų šalių, kurių keliuose bandydami naujus automobilius žuvo žurnalistai.

Rugpjūčio 20-osios naktį „Opel Zafira Tourer” dideliu greičiu rėžėsi į betoninę tilto atramą Taline, iš karto žuvo jį vairavęs 30-metis estų „Top Gear” žurnalo redaktorius Urmo Oja.

Šių metų sausį Belgijoje užsimušė 35 metų Michaelis Gornette, jis važiavo itin greitu ir lengvu automobiliu „Ariel Atom”, kuriam suvaldyti reikia išties nemenko meistriškumo.

2008 metais Varšuvoje didžiuliu greičiu trenkęsis į tilto atramą žuvo „Ferrari 360 Modena” vairavęs 30-metis lenkų žurnalistas Jaroslawas Zabiega, bet jis bandė ne gamintojo, o draugo paskolinto automobilio galimybes. 2007 metais netoli San Diego (JAV) bandydamas automobilį „Opel GT” žuvo prancūzas žurnalistas Michelis Barelli.

Gamintojai – sukrėsti

„Žinau tik tai, kad U.Oja šiuo automobiliu grįžo iš kažkokio renginio Lenkijoje. Galbūt jis pervargo ir tiesiog užmigo prie vairo, stebina tik didelis greitis – iš mašinos nieko neliko. Mes išties sukrėsti”, – kalbėdamas su lrytas.lt žurnalistu prisipažino Andras Salgo, „Opel” Rytų ir Pietų Europos šalių viešųjų ryšių vadovas.

Mat avarijos Taline metu nepataisomai sumaitotas vienatūris „Opel Zafira Tourer” buvo skirtas žurnalistų bandymams ir į Estiją atvežtas iš Vengrijos. Šioje šalyje įsikūrusi centrinė „General Motors” būstinė Rytų ir Pietų Europos šalims. Būtent iš čia gaunami visi žurnalistų bandymams skirti „Opel” ir „Chevrolet” markių automobiliai.

A.Salgo sakė neturįs jokios oficialios informacijos apie įvykį. Policija „Opel” atstovus informavo, kad avarijos aplinkybės tiriamos ir tai gali užtrukti ilgai.

Lėkė dideliu greičiu

Neoficialiais duomenimis, Talino miesto ribose (kur leistinas greitis 70 km/val.) automobilį „Opel Zafira Tourer” vairavęs žurnalistas skriejo maždaug 150–160 km/val. greičiu.

Kad greitis buvo milžiniškas, matyti iš Talino policijos nuotraukų – nors naujutėlaičiame „Zafira” buvo įdiegta visa įmanoma saugumo įranga, po smūgio iš automobilio beveik nieko neliko. Variklio detalės pažiro keliolikos metrų spinduliu.

Avarijos vietoje – nedidelė nuokalnė, kelio danga nelygi, gana gilios provėžos. Kelias buvo šlapias, nes iki avarijos lijo.

Bet, kaip pasakoja estų kolegos, gatvėje telkšančių balų, dėl kurių automobilis galėjo nuslysti nuo kelio, nebuvo. Tad eismo sąlygos nebuvo labai blogos.

Daug mįslių tyrėjams užmina ne tik automobilio greitis, bet ir tai, kodėl U.Oja nebuvo prisisegęs saugos diržų.

Architekto išsilavinimą turintis U.Oja buvo nevedęs ir vaikų neturėjo.

Modeliai – išgraibstomi

Žurnalistų bandymams skirtuose modeliuose paprastai būna įdiegta visa įranga, kurią tik įmanoma juose sukomplektuoti. Ne išimtis ir Taline sudaužytas „Zafira Tourer”, dabar dūlėjantis policijos aikštelėje. Anot kolegų iš Estijos, tyrimas gali trukti iki pusės metų.

„Tvirtas kėbulas su deformacinėmis zonomis, priekinės, šoninės ir užuolaidinės saugos oro pagalvės, įspėjimas apie eismo juostos kirtimą, stabdžių ABS su tolygia jėgos paskirstymo sistema ir kiti dalykai bejėgiai prieš milžinišką greitį – fizikos neapgausi”, – samprotavo A.Salgo.

Kas paprastai nutinka bandymams skirtiems automobiliams, kai jie jau atitarnauja savo laiką?

„Jie nuperkami akimirksniu, tiesiog išgraibstomi”, – sakė A.Salgo.

Mat bandymams skirtuose „Opel Astra”, „Meriva”, „Insignia”, „Insignia Tourer”, „Zafira Tourer” automobiliuose būna įdiegta pati gausiausia įranga, varikliai moderniausi ir galingiausi, specialaus dizaino ir didelio skersmens ratlankiai, kiti priedai, madingiausių spalvų, o parduodami su labai aiškia istorija ir gera nuolaida.

Kadangi šie automobiliai registruoti Vengrijoje, juos graibsto ne tik šios šalies gyventojai, bet ir pirkėjai iš kaimyninių Austrijos, Čekijos ar kitų šalių.

„Pirkėjai žino, kad automobiliai buvo puikiai prižiūrimi autorizuotuose servisuose, jais važinėjo ne kokie technikos gadintojai, o profesionalūs žurnalistai, ir tiesiog laukia tokių modelių”, – sakė A.Salgo.

Paprastai tokie modeliai parduodami per kelias dienas, o baltos spalvos universalas „Opel Astra Tourer” buvo parduotas mažiau nei per pusdienį.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.