Lrytas.lt bandymas: „Opel Astra“ ir raumeninga, ir universali

Lrytas.lt spec. korespondentas, Frankfurtas

"Opel Astra" iš kitų (ypač - ne Europoje gamintų) kompaktinės klasės modelių išsiskiria įdomiu dizainu ir tuo, jog siūlo plačią modelių gamą. Kabrioletas - jau netrukus.<br>Gamintojas
"Opel Astra" iš kitų (ypač - ne Europoje gamintų) kompaktinės klasės modelių išsiskiria įdomiu dizainu ir tuo, jog siūlo plačią modelių gamą. Kabrioletas - jau netrukus.<br>Gamintojas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Sep 12, 2012, 4:03 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:43 PM

Opel“ gamintojai, pakvietę žurnalistus į Frankfurtą, vienu šūviu nušovė du zuikius: parodė galingiausias „Astra“ versijas, naujus variklius ir didžiausią naujieną Vakarų Europoje - sedaną.

Tad prieš 3 metus pradėta gaminti paskutiniosios ketvirtos kartos „Opel Astra“ šeimyna - jau visiškai pilna. Penkių durų hečbekas, sedanas, universalas „Sports Tourer“, trijų durų GTC kupė bei itin galinga OPC.

Variklių pasirinkimas taip pat labai įvairus, skiriasi net tris kartus. Pats mažiausias - 1,4 litro benzininis - yra 90 AG pajėgumo, o galingiausios „Astra OPC“ versijos variklio jėga - net 280 AG.

Tiesa, ir šių modelių kainos skiriasi dvigubai: nuo 51 iki 101,5 tūkst. litų.

Įdomu, kad „Opel Astra“ šeimyna visiškai atnaujinta prieš pat pagrindinio konkurento - naujojo septintos kartos „Volkswagen Golf“ debiutą.  

Labai svarbus modelis

Kad „Astra“ yra labai svarbus modelis „Opel“ gamintojams, patvirtina ne tik nuolat tobulinamos ir atnaujinamos versijos, bet ir tai, jog ketvirtos kartos „Astra“ pardavimai Europoje pasiekė 700 tūkst. vienetų ir leido įsitvirtinti trečioje vietoje tarp kompaktinių automobilių.

Per pristatymą labiausiai knietėjo išmėginti vieną įdomiausių naujienų - dyzelinį 195 AG variklį su dviem turbinomis. Kompaktinių automobilių segmente niekas kitas tokio nesiūlo.

Tiesa, kiti gamintojai, pavyzdžiui, BMW jau senokai naudoja variklius su dviem turbinomis.

Dyzelinis variklis su dviem turbinomis

Šis variklis pirmiausia buvo įdiegtas į „Opel Insignia“ modelį šių metų pradžioje. Tačiau smalsu, kaip važiuos galingiausia dyzelinė „Astra“ - mat ji yra lengvesnė už „Insignia“, o įspūdingas 400 niutonmetrų sukimo momentas žada neblogą dinamiką ir įspūdžius.

Tačiau pirmieji įspūdžiai nebuvo tokie, kokių tikėjausi. Rodos, tas 400 niutonmetrų sukimo momentas yra labiau „popierinis“, o ne toks, kurį važiuojantis pajustų savo kūnu.

Tiesa, nemažą dalį bandymo teko važiuoti nedidelėmis įkalnėmis Reino upės apylinkėse.

Labiausiai džiugino tai, kad sukimo momentas ir dinamika pasireikšdavo esant gana žemiems sūkiams - jau nuo 1,7 tūkst. apsisukimų per minutę automobilio varikliui tarsi kas įpūsdavo naujos gyvybės.

Greičiausia šiu laikų dyzelinė „Astra“ gali pasiekti 225 kilometrų per valandą greitį.

Mums su kolega iš Latvijos greitkelyje pavyko važiuoti didesniu nei 230 km/val. greičiu, tačiau tai labiau - spidometro paklaida.

Tiesa, lenkiant tokiu greičiu, degalų sąnaudos perkopė 9 litrus, vėliau regioniniais keliais ėmus važiuoti normaliu greičiu, sąnaudos nukrito žemiau 8 litrų.

Bet kaip pasiekti gamintojų deklaruojamą 4,9 litro vidurkį - mįslė. Reikėtų važiuoti visiškai lygia vietove ir labai atsargiai liesti greičio pedalą.

Tačiau žinant, kad pavasarį Lietuvą pasieksianti ši galingiausia dyzelinė „Astra“ Lietuvoje kainuos net 97,2 tūkst.litų, bendras įspūdis tikrai neatitiko lūkesčių.

Mėgsta aukštus sūkius

Norintiems išties greito automobilio ir mažiau dėmesį kreipiantiems į degalų sąnaudas tikrai verta mąstyti apie 101,5 tūkst. litų kainuojantį galingiausią „Astra OPC“ modelį.

Toks mažas kainų skirtumas, o toks milžiniško dydžio emocijų užtaisas.

„Opel Astra OPC“ su 2 litrų (280 AG) turbininiu varikliu 100 km/val. greitį pasiekia per 6 sekundes. Tačiau tai, kaip ji provokuoja tai daryti vairuotoją, yra visiška priešingybė dyzeliniam modeliui.

Benzininis variklis tiesiog provokuoja važiuoti aukštais sūkiais ir „prabunda“ tik sūkiams viršijus 4000 aps./min. ribą. Bet visas variklio potencialas atsiskleidžia dar vėliau, maždaug prie 6 tūkst. sūkių.

Variklio garsas provokuoja

Be to, „Astra OPC“ gamintojai išmetimo sistemos garsą patobulino taip, kad jis dar labiau provokuotų vairuotoją sukti variklį iki maksimalių jo galimybių.

Važiuojant tarp 4-6,5 tūkst. sūkių ribose, išmetimo sistema sukuria įspūdį, kad variklis ne tik riaumoja, bet ir savotiškai švilpia. Suprask, iš pasitenkinimo.

Šis modelis nuo kitų „Astra“ versijų labai smarkiai skiriasi tiek išore, tiek vidaus apdaila - raudonomis siūlėmis siūta oda ir visa kita spinduliuoja sportiškumu.

Be to, ir važiuoja jis kitaip - standesnės spyruokles, amortizatoriai, 19 colių ratai daro šį automobilį tokį, koks ir turi būti sportinis modelis - standus ir tvirtas kelyje.

Kokios realios jo galimybes, palyginti su konkurentais, pasakyti sunku. Nes, skirtingai nei „Megane RS“, kurią išmėginau ir lenktynių trasoje Bikerniekuose, „Opel Astra OPC“ važinėjome tik bendro naudojimo keliais.

Tuo tarpu „Ford Focus RS“ važiavau gana seniai, įspūdžiai prisimiršo. „Volkswagen Scirocco R“ neteko bandyti.

Tačiau aišku, kad kasdieniame gyvenime „Astra OPC“ tikrai nenuvils važiavimo savybėmis, o aplinkinių dėmesį pritrauks įspūdinga išvaizda.

Dailusis sedanas

Vertinantys klasikinį automobilių stilių, turėtų atkreipti dėmesį į „Astra“ sedaną - tai visiška naujiena Vakarų Europoje, mat iki šiol tokie modeliai būdavo labiausiai perkami Rusijoje ir Turkijoje.

Todėl gamintojai nepuoselėja itin didelių vilčių Europoje teigdami, kad sedanas sudarys apie 15 proc. visų „Astra“ pardavimų. Tačiau ir tai - šiokia tokia dalis iš bendro pyrago.

Naujas „Astra“ sedanas atrodo išties dailiai ir harmoningai, bagažinė nedarko bendro stiliaus. O dar svarbiau, kad jos talpa yra 90 litrų didesnė nei hečbeko - 460 litrų.

Be to, visų „Astra“ pirkėjai gali rinktis daug įvairios papildomos įrangos.

Pavyzdžiui, adaptyvinė žibintų sistema „AFL+“ su „Bi-Xenon“ priekiniais žibintais, turinčiais prisitaikymo važiavimo posūkyje, užmiesčio, miesto gatvėse, ilgųjų šviesų išjungimo funkcijas bei prisitaikančia net prie oro sąlygų.

Arba „Opel“ patentuota „Flex-Fix” dviračių laikiklių sistema, integruota galiniame buferyje. Naujos kartos dviračių gabenimo įranga „Astra Sports Tourer“ versijoje leidžia iškarto vežti net ir 4 dviračius.

Taigi, trečius metus gaminama „Astra“ pasiruošusi tenkinti visus kompaktinių automobilių pirkėjų poreikius.

Pažiūrėsime, kuo į atnaujintą ir visiškai suformuotą „Opel Astra“ modelių gamą atsakys „Volkswagen Golf“ gamintojai. Laukti liko nedaug - iki spalio vidurio.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.