Degalų kainų išgąsdintas šiaulietis sukūrė elektromobilį

Vis didėjanti degalų kaina privertė šiaulietį ieškoti išeities. Įmonės „PB Group“ vadovas su bendraminčiais sukūrė elektromobilį „Electron Twingo“, kuriuo nuvažiuoti 100 kilometrų kainuoja vos 4-5 litus.

Daugiau nuotraukų (1)

Gintaras Šiuparys („Vartai“)

2012-09-24 13:27, atnaujinta 2018-03-16 15:06

Ryškia oranžine spalva nudažytas elektromobilis pagamintas iš „Renault Twingo“ automobilio. Tačiau vietoj įprasto benzininio variklio įmontuotas 15 kW galios elektrinis variklis, varomas specialių akumuliatorių.

Šiauliečių sukurtas automobilis viena įkrova gali nuvažiuoti 80 kilometrų. Apskaičiuota, kad įveikti 100 kilometrų kainuoja 4–5 litus. Du prototipus pagaminę ir trečiąjį įpusėję šiauliečiai pasiskelbė, kad pirmiems 10 klientų elektromobilius parduos už specialią kainą – 24 999 litus.

Beveik trejus metus slapčia triūsę šiauliečiai meistrai savo kūrinį savaitgalį pristatė ir parodos „Kauno autodienos 2012“ lankytojams.

Patiko prancūzų kūrinys

„PB Group“vadovas Donatas Skulskis sakė, kad kurti šį automobilį paskatino vis auganti ir rekordus gerinanti degalų kaina. Pagrindinis įmonės sandėlis yra už 11 kilometrų, o į jį kasdien tenka važinėti kelis kartus, todėl imta ieškoti alternatyvos.

Lūžis įvyko, kai pripildyti prabangaus visureigio degalų baką prireikė 400 litų. Verslininką nupurtė mintis, kad po savaitės tai gali kainuoti jau 500, po mėnesio – 600 litų.

„Jei JAV, Vokietijoje, Kinijoje ar Rusijoje žmonės uždirbtų tiek, kiek Lietuvoje, o degalų kaina būtų tokia pati, neabejoju, gatvės būtų pilnos elektromobilių. Man tikrai nusibodo nesibaigiantis arabų naftos magnatų diktatas“, – priežastį kurti ir ieškoti išeičių įvardijo verslininkas.

Iš pradžių šiaulietis domėjosi suspaustu oru varomais automobiliais. Vėliau nutarė kurti elektra varomą bagį, bet suprato, jog Lietuvoje dėl nepalankaus klimato tokia transporto priemonė nebūtų paklausi.

Galiausiai apsistota prie 1992 m. laidos „Renault Twingo“. Nedidukas, lengvas, aptakus automobilis idealiai tiko perdaryti.

Siūlys ir galingesnę versiją

Iš šio automobilio liko tik kėbulas, važiuoklė ir sankaba su pavarų dėže. Ji palikta, kad šiek tiek nusėdus akumuliatoriams nekiltų problemų įvažiuoti į statesnę įkalnę.

„Pasinaudojome karčia italų patirtimi – viena įmonė įsigijo 100 elektromobilių, bet paaiškėjo, kad jie neįvažiuoja į kalną“, – sakė D.Skulskis.

Šiauliečių meistrų sukurta mašina varoma 15 kW galios varikliu. Jei bus pageidaujančių, bendrovė žada pasiūlyti ir 2–3 kartus galingesnę versiją.

Elektros variklis varomas energija iš 5000 litų kainuojančio akumuliatorių bloko. Jame sumontuoti specialūs ilgaamžiškesni akumuliatoriai, atlaikantys 1200 įkrovos ciklų. „Įmontavome akumuliatorius su švino elementais, nes ličio akumuliatoriai kainuoja maždaug 3 kartus brangiau. Be to, pastarieji gali sugesti įkraunami žemoje temperatūroje“, – sakė D.Skulskis.

Tiki technologijų pažanga

„Electron Twingo“ kūrėjas pripažino, jog elektromobiliais besidominančius žmones bene labiausiai gąsdina mintis, kad neišvengiamai teks keisti akumuliatorius.

„Savo klientams juos parduosime už savikainą, be to, manau, bus rastas būdas juos restauruoti“, – kalbėjo verslininkas.

Jis įsitikinęs, kad išradus būdą atnaujinti susidėvėjusias švino plokšteles, elektromobilių paklausa iškart šoktelės. Bet verslininkas tiki, jog artimiausiais metais elektromobiliai galės įsikrauti tiesiog važiuodami magistraliniais keliais – energiją ims iš asfalte paklotų kabelių.

„Energijos įkrovimas nuotoliniu būdu – jokia naujiena. Esu tikras, kad ši technologija sparčiai populiarės, todėl energijos iš akumuliatorių reikės tik nuvažiuoti iki magistralinio kelio“,– kalbėjo elektromobilio kūrėjas.

D.Skulskis pripažino, kad jų elektromobilis viena įkrova gali nuvažiuoti apie 80 kilometrų, pasiekus tikslą mašinos akumuliatorius galima įkrauti iš buityje naudojamo elektros lizdo. „Kol kas specialių stotelių tinklo Lietuvoje nėra, elektromobilį įkrauti galima tik Kaune, bet mūsų įmonė įrengs tokias vietas 9 savo filialuose. Čia „Electron Twingo“ bus galima įkrauti nemokamai“, – žadėjo verslininkas.

D.Skulskis neslėpė, kad į užsienio rinkas nesidairo, tikisi visus pagamintus automobilius parduoti Lietuvoje.

Įrengs ir šildymo sistemą

Šauliečių kūrinyje trūksta tik šildymo sistemos. Elektrinis ventiliatorius veikia, bet rudeniškai drėgmei iš mašinos salono panaikinti greitai jo nebepakaks.

Nutarta saloną šildyti autonominiu šildytuvu arba specialiais kaitinamaisiais kabeliais. Šiltinamąja medžiaga bus padengtas ir akumuliatorių blokas. To pakaks, kad atšalus orams nesumažėtų energijos talpa akumuliatoriuose.

„Tyrimai parodė, kad esant iki 15 laipsnių šalčio didelių problemų nebus, nes prarandama tik 15 proc. energijos. Tad viena įkrova bus galima nuvažiuoti nebe 80, o 65 kilometrus. Paprastai per dieną vidutiniškai nuvažiuojama iki 50 kilometrų“, – suskaičiavo D.Skulskis.

Siūlys ir papildomos įrangos

„Electron Twingo“ kūrėjai bandomuoju automobiliu jau nuvažiavo 800 kilometrų. Todėl baigiamame kurti trečiajame pašalinti visi trūkumai. Į elektromobilio kūrybą per trejus metus jau 250 tūkst. litų investavęs verslininkas neslėpė, kad jau pasirengta pirmiesiems užsakymams.

„Skambina daug besidominčiųjų, bet meluočiau, jei sakyčiau, kad turime konkretų užsakovą. Bet neabejoju, kad poreikis bus. Tačiau užsakovui teks palaukti, nes mes elektromobilių sandėliuoti neketiname“, – kalbėjo verslininkas, būsimiems klientams paruošęs ir papildomos įrangos.

Automobilį su gamintojo suteikiama metų garantija įsigijęs klientas galės džiaugtis ir nauju salonu – šiauliečiai nutarė keisti seną kiliminę dangą.

Triukšmą slopins kiliminė danga

Įspūdį apie „Electron Twingo“ teko susidaryti iš maždaug 8 kilometrų kelionės sėdint ant keleivio sėdynės.

Piko valandomis važiuoti Šiaulių gatvėmis nediduko elektros variklio galios pakako su kaupu. Spūstelėjus akceleratoriaus paminą, prietaisų skydelyje įtaisytas specialus įtaisas rodė, kad naudojama apie 70-80 proc. galios, bet vėliau automobiliui pakako ir 30-35 proc. pajėgumo.

Elektros variklio skleidžiamas murkimas kiek priminė kelionę troleibusu. Nors aplinkinius turėjo stebinti begarsis automobilis, jo viduje buvo juntamas nemenkas ratų skleidžiamas triukšmas. Jis turėtų gerokai sumenkti, kai salonas bus išklotas kilimine danga.

Anksčiau buvo tekę važiuoti įprastu „Renault Twingo“ ir tenka pripažinti, kad serijinis automobilis buvo gerokai minkštesnis. Taip yra todėl, kad elektromobilį jo kūrėjai „apavė" 13 colių aukšto slėgio padangomis. Kelionė tapo mažiau komfortiška, bet taip taupoma energija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.