Paryžiaus automobilių paroda: kaip uždirbti pinigų?

Štai pigūs „Dacia” automobiliai tapo tikru atradimu tiek pirkėjams, tiek juos gaminančiai „Renault” kompanijai. Nebrangų ir praktišką modelį „Rapid” europiečiams bandys siūlyti ir „Škoda”. Jis kainuos šiek tiek pigiau nei dabartinė „Octavia”, o ši, gerokai ūgtelėjusi naujos kartos „Octavia”, bus bent 10 procentų brangesnė už dabartinę.

Namuose rengiamoje parodoje išsiskirti stengiasi Prancūzijos automobilių gamintojai, bet parodos žvaigždė šiemet – septintosios kartos „Volkswagen Golf”.<br>M.Griniaus ir „Reuters” nuotr.
Namuose rengiamoje parodoje išsiskirti stengiasi Prancūzijos automobilių gamintojai, bet parodos žvaigždė šiemet – septintosios kartos „Volkswagen Golf”.<br>M.Griniaus ir „Reuters” nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Oct 1, 2012, 11:33 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 11:11 AM

Štai pigūs „Dacia” automobiliai tapo tikru atradimu tiek pirkėjams, tiek juos gaminančiai „Renault” kompanijai. Nebrangų ir praktišką modelį „Rapid” europiečiams bandys siūlyti ir „Škoda”. Jis kainuos šiek tiek pigiau nei dabartinė „Octavia”, o ši, gerokai ūgtelėjusi naujos kartos „Octavia”, bus bent 10 procentų brangesnė už dabartinę.

Vietos gamintojai stengiasi

Namuose rengiamoje parodoje visuomet išsiskirti stengiasi Prancūzijos automobilių gamintojai.

Šie metai – ne išimtis, tačiau susidaro įspūdis, kad sunkius laikus išgyvenančius ir rinkos dalį vis prarandančius „PSA Peugeot-Citroën” ir „Renault” šiais metais į antrą planą nustūmė Vokietijos ir, kad ir kaip būtų keista, Anglijos automobilių gamintojai.

Prancūzų automobilių gamintojai bandė atsigriebti milžiniškais ekspozicijų plotais ir įspūdingais stendais. Nenuginčysi – trečiosios kartos „Renault Clio”, „Peugeot 208 GTI” yra labai vykę ir svarbūs modeliai, tačiau tikra parodos žvaigžde reikia vadinti joje debiutavusį septintosios kartos „Volkswagen Golf”.

Britų automobilių žurnalistai po parodą vaikščiojo aukštai iškėlę galvą ir neslėpdami pasididžiavimo – būtent Paryžiuje debiutavo naujasis „Range Rover”, įspūdingas „Jaguar F-Type” ir net itin retas „McLaren P1” – kultinio modelio „McLaren F1” įpėdinis.

Daug nesigilinant į technines detales, jo svorio ir jėgos santykis yra maždaug toks pat kaip „Formulės 1” bolidų.

Prognozės – niūrios

Prieš prasidedant parodai pasklidusi informacija apie nekokias Europos akcijų biržos ir ekonomikos perspektyvas anaiptol nepakėlė parodoje vyravusios nuotaikos. Atidarymo dieną nacionalinio dienraščio „Le Figaro” pirmajame puslapyje – nelinksmas „Renault-Nissan” prezidento Carloso Ghosno interviu. Jis prognozuoja, kad automobilių pardavimas Europoje šiemet smuks 8 proc., o kitąmet ir toliau mažės.

„PSA Peugeot-Citroën” generalinis direktorius Philippe’as Varinas laikraščiui „Les Echos” sakė, kad dabartinė padėtis yra netinkama.

Kompanija ketina uždaryti surinkimo gamyklą ir atleisti 8 tūkst. darbuotojų.

Didžiausia Europos automobilių gamintoja Vokietijos „Volkswagen” taip pat nesitiki, kad rinka atsigaus anksčiau nei po metų ar dvejų.

Tačiau „Volkswagen” padėtis grumiantis su krize yra nepalyginti geresnė nei daugelio konkurentų.

„Volkswagen Group” vykdomasis direktorius Martinas Winterkornas sakė, kad grupė šiemet ketina pakartoti praėjusių metų rekordą, kai pelnas siekė 11,3 mlrd. eurų.

Palyginkime: „PSA Peugeot-Citroën”, kuri yra antroji pagal dydį automobilių gamintoja Europoje, per pirmąjį šių metų pusmetį patyrė 819 mln. eurų nuostolių. Prancūzijos automobilių gamintojų vadovai teigia, kad Vokietijos konkurentės turi pranašumą dėl mažesnių darbo jėgos sąnaudų ir lankstesnių darbo įstatymų.

Naujienų nestinga

Nelengva įvardyti šios parodos svarbiausių naujienų, nes kiekvieną domina skirtingas modelis. Vienus – „Dacia Sandero”, kitus – „Porsche Panamera”.

Bet, be jau aukščiau minėtų labai svarbių premjerų, dėmesio vertomis reikėtų laikyti „Audi A3 Sportback”, „Toyota Auris”, „Ford Mondeo”, „Volvo V40 Cross Country”, „Chevrolet Trax”, „Kia pro_cee’d”, „Lexus LS”, „Mazda 6”, „Seat Leon”, „Mini Paceman”.

BMW demonstruoja mažąjį galiūną – visais keturiais ratais varomą „BMW M135 xDrive”.

Vaikštant po parodą buvo labai įdomu palyginti lankytojų skaičių „Dacia” stende prieš dvejus metus ir dabar vykstančioje Paryžiaus parodoje.

Tada į šį stendą daugelis žvelgė su lengva ironija, dabar pasižiūrėti atnaujinto dizaino ir interjero „Dacia Sandero” ir „Sandero Stepway” buriavosi daug smalsuolių.

Užsukti į „Fiat” stendą kvietė tik tradiciškai gražiausios visose parodose manekenės, buvo įdomu išvysti keturiais ratais varomą „Panda 4x4”.

„Renault”, pristatydamas naują „Clio”, užsimojo iš peties – parodė ne tik trejų durų hečbe=ką, bet ir penkiadurį, universalą ir net 200 AG „Renault Sport Clio” versiją.

„Honda” paskelbė, kad nuo kitų metų startuos pasaulio kėbulinių automobilių (WTCC) čempionate ir nuo 2015 metų atnaujins „Civic Type-R” gamybą.

„Hyundai” kompanija su savo „i20 WRC” modeliu dalyvaus pasaulio ralio (WRC) čempionate.

„Nissan” demonstruoja įspūdingą ir galingiausią bei brangiausią „Juke Nismo” versiją ir labai įdomų koncepcinį modelį „Terra”, varomą vandeniliu.

Daug dėmesio dizainui

Naujų automobilių pirkėjams reikia vis daugiau išskirtinumo – būtent tuo keliu bando sukti automobilių gamintojai. Ekonominio sunkmečio metu tik taip gali pelnyti pirkėjų palankumą.

Blankokos išvaizdos automobiliai beveik neturi perspektyvų. „Žmonės, investuodami į mašiną, už ją pasirengę mokėti net ir daugiau, jeigu tik ji labiau išreikš jų individualybę”, – portalui lrytas.lt sakė Malcomas Wardas, „Opel”-”Vauxhall” eksterjero dizaino vadovas.

Todėl parodoje tikrai nestinga išraiškingo, įdomaus dizaino automobilių. Pradedant „Ford Mondeo”, kurio priekinė dalis primena „Aston Martin”, baigiant „Opel Adam”, kurio pirkėjai faktiškai patys gali susikurti labai individualų modelį.

Beje, į „Ford Mondeo” bus montuojamas naujasis daugybės specialistų pagyrų sulaukęs 3 cilindrų, 1 litro darbo tūrio, tačiau net 100 AG pajėgumą pasiekiantis „EcoBoost” variklis.

„Volkswagen Group” ambicijos

Iki 2015 metų užsibrėžusi tikslą tapti didžiausiu pasaulyje automobilių koncernu „Volkswagen Group” net sunkmečiu demonstruoja olimpinę ramybę ir nelaužo tradicijų – prieš kiekvieną svarbią automobilių parodą surengė savo naujienų pristatymą ribotam skaičiui kviestinių svečių.

Tarp didžiausių prieš parodą vykusio vakarėlio naujienų – neseniai įsigyto italų motociklų gamintojo „Ducati” naujo modelio pristatymas ir sportinis „Bentley GT3”. Nemažai dėmesio sulaukė modifikuotas, iki 1200 AG padidintos variklio galios „Bugatti Veyron Vitesse” ir atnaujintas „Lamborghini Gallardo”. Ypač palankiai įvertintas koncepcinis „Porsche Panamer Sport Turismo” modelis.

Iš esmės tai „Panamera”, tačiau ne hečbeko, bet universalo kėbulu. Atrodo elegantiškai ir įspūdingai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.