Šiuo metu Lietuvoje visus senesnius nei trejų metų automobilius techninių apžiūrų centruose reikia tikrinti kas dvejus metus.
Panašios pozicijos laikosi ir daugelis kitų ES šalių, todėl EK greičiausiai nepavyks pasiekti, kad tai būtų privaloma.
„Greičiausiai šalys narės ir toliau turės teisę savarankiškai nusistatyti techninių apžiūrų tvarką“, – sakė R. Vaštakas.
Pasak viceministro, EK turėtų vengti vienodų taisyklių nustatymo visose bendrijos šalyse, nes automobilių parko amžius kiekvienoje valstybėje labai skiriasi.
Tuo pat metu Susisiekimo ministerija pabrėžia, kad automobilius reikia prižiūrėti ne todėl, kad to reikalauja valstybė, o todėl, kad keliuose važinėtume saugiai ir įvyktų kuo mažiau nelaimių.
EK dar liepos mėnesį pritarė naujai tvarkai, kuria siūloma, kad senesnių lengvųjų automobilių apžiūra būtų atliekama kasmet.
Pagal naują tvarką, pirmoji naujo automobilio techninė apžiūra būtų atliekama po 4 metų, antroji – po 2 metų, o vėliau - kasmet.
Kad šie pasiūlymai taptų teisės aktais, juos turi patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės.
Jau tuomet susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sakė, kad Lietuva nepritars EK iniciatyvai dažninti automobilių technines apžiūras.
Dabar Lietuvoje galioja tvarka, pagal kurią pirmoji naujo automobilio techninė apžiūra atliekama po 3, vėliau - kas dvejus metus.