„Škoda Rapid“ bandymas: dar vienas sumanus automobilis

LR spec. korespondentas, Bratislava (Slovakija)

"Škoda Rapid" - naujausias čekų automobilių gamintojų modelis - yra ir kompaktinis, ir erdvus.<br>Gamintojas
"Škoda Rapid" - naujausias čekų automobilių gamintojų modelis - yra ir kompaktinis, ir erdvus.<br>Gamintojas
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

2012-11-05 14:05, atnaujinta 2018-03-15 16:40

Čekijos automobilių gamintojas „Škoda” keičia įprastą modelių rikiuotę – naujosios kartos „Octavia” bus kilstelėta laipteliu aukštyn, o jos vietą užims „Rapid”. Koks šis naujas automobilis?

Kokiai klasei reikėtų priskirti naująjį „Škoda Rapid”, ar tai tikrai automobilis sedano kėbulu ir kokie jo panašumai su „Volkswagen Polo”?

„Škoda” inžinieriai neabejoja, kad erdvaus, talpaus, nebrangaus ir taupaus automobilio ieškantiems žmonėms „Rapid” yra pats geriausias pasirinkimas.

Naujasis automobilis esą yra toks unikalus, kad jo net negalima lyginti su konkurentais.

Skelbia naujo dizaino erą

„Škoda Rapid” vertėtų įdėmiai ištyrinėti net tiems vairuotojams, kurie ketina pirkti kito modelio Čekijos gamintojo automobilį, mat tai yra naujasis „Škoda” dizaino veidas.

Jo autorius – dizaineris iš Slovakijos Jozefas Kabanas, kuris buvo greitąjį „Bugatti Veyron” kūrusių specialistų komandoje. Mašinos kėbulo linijos išliko gerai atpažįstamos, tačiau nepriverčia aikčioti iš susižavėjimo.

Išoriškai labai panaši bus naujoji „Škoda Octavia”, kuri debiutuos kitąmet kovo mėnesį Ženevoje (Šveicarija) vyksiančioje automobilių parodoje.

Tiesa, trečiosios kartos „Octavia” bus gerokai didesnė ir prabangesnė negu dabar gaminama.

„Octavia” ir „Rapid” taps svarbiausiais čekų ginklais siekiant užsibrėžto tikslo – iki 2018 metų automobilių pardavimą padidinti dukart.

Pribloškia bagažinės dydis

Sukurti dar talpesnį automobilį nekeičiant kėbulo matmenų turbūt būtų neįvykdoma užduotis. Ant galinių sėdynių gali patogiai įsitaisyti trys keleiviai, vairuotojui taip pat visiškai pakanka erdvės mėgautis važiavimu, tačiau tikrasis „Škoda Rapid” karūnos deimantas – bagažinė.

Jos talpa yra 550 litrų – tokios erdvės gali pavydėti net aukštesnei klasei priskiriami automobiliai. Bagažinės dugne dar telpa įprasto dydžio atsarginis ratas.

Nors „Škoda Rapid” vadinamas sedanu, nulenkus galines sėdynes erdvė kroviniui padidėja iki 1490 litrų.

Įmonės atstovai sako, kad toks talpus automobilis – puiki transporto priemonė daug keliaujančiai šeimai, nes keleiviai nejaučia nepatogumų ir galima pasiimti visus būtinus daiktus.

Neteks skaityti instrukcijos

Automobilio prietaisų skydelyje – tik tai, ko būtinai reikia.

Mygtukų yra mažiau negu kituose „Škoda” modeliuose, jie patogiai išdėstyti, o paskirtis nekelia abejonių.

„Škoda Rapid” tinka ir tokiam žmogui, kuris visiškai nesidomi technikos naujovėmis, o transporto priemonė jam reikalinga nuvažiuoti iš vieno taško į kitą.

Daugelyje pirštais liečiamų vietų plastikas yra kietas, tačiau tikrai nėra toks prastas, kaip buvo kalbama po pirmųjų bandymų.

Be to, gamintojai žadėjo dar pagerinti jo kokybę.

Kita vertus, plastikas liečiamas tik perkant automobilį ir pirmosiomis dienomis po sandorio. Vėliau tai daryti nėra jokio poreikio.

Kur kas svarbiau, kad plastikas po kelerių metų automobilio naudojimo neskleistų nemalonių garsų.

Genialu tai, kas paprasta

Jokių pribloškiančių išmaniųjų sistemų automobilyje neverta ieškoti, o vairuotojus bandoma sudominti paprastais dalykais, apie kuriuos kiti gamintojai tiesiog nepagalvojo.

Tokių smulkmenų yra apie dvidešimt, tačiau ne visos jos naujovė.

Plastikinis ledo grandiklis įtaisytas vidinėje degalų bako dangtelio pusėje. Vairuotojui tikrai nereikės sukti galvos, kur padėjo šį įtaisą.

„Rapid” durelės žiemą neturėtų prišalti, nes įrengtos dvi eilės izoliacinės medžiagos.

Tirpstantį vandenį turėtų sugerti pirmoji izoliacinė juosta, o antroji, besiremianti į kėbulą, lieka sausa.

Patraukliai atrodo dvipusis bagažinės kilimėlis. Viena jo pusė yra guminė, kita – medžiaginė. Pastaroji atrodo prabangiau, o kai reikia vežti purvinus daiktus, kilimėlį galima apversti, mat gumą lengva nuplauti.

Malonių patogumų grupei reikėtų priskirti daiktadėžės apšvietimą.

Išties neatsiejama „Škoda” dalimi tapęs posakis „Simply clever” („Tiesiog sumanu”) nėra tik tuščias reklaminis šūkis. Galbūt ne visais sumanymais vairuotojai naudosis, tačiau tikrai apie juos kalbės.

Žavi dyzelino sąnaudos

„Rapid” išlaikė gerąsias kitų „Škoda” modelių savybes – jis gerai valdomas ir lengvai prognozuojamas kelyje. Kartu tai labai manevringas automobilis, tinkantis važinėjantiems mieste.

Nors „Škoda Rapid” nėra skirtas sportiško važiavimo mėgėjams, benzininis 1,2 litro variklis niekaip neišjudina. Užmiestyje norėtųsi turėti didesnį galingumo rezervą.

Dyzelinis variklis gerokai pranašesnis. Jis palankaus įvertinimo vertas dar ir todėl, kad skleidžiamu garsu salone sėdinčius žmones vargina ne ką daugiau negu benzininis.

Degalų sąnaudos tokio dydžio mašinai taip pat neįtikėtinai mažos, o tai labai svarbu žvelgiant į skaičius degalinėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.